Vrije tijd

Het is inderdaad moeilijk om vrije tijd te maken. Tenminste dat vind ik. Ik kan moeilijk even weggaan en een enorme pol met strijkgoed laten liggen. Ik heb 2 zoontjes van 3 jaar en 10 maanden. Daarnaast werk ik nog en rijd ik ook nog fanatiek paard. Ja, hoe doe ik dat en wat zeur ik nou over vrije tijd? Maar ik begrijp de topic-starter wel, soms vliegt het je gewoon aan en heb je het idee dat je alles tegelijk moet doen maar waar begin je in vredesnaam.
Ook ik heb zelf voor een kind gekozen :S
zelfs voor 2, en als het lukt willen we ook graag een 3e kindje.
Ik kom helemaal tot rust als ik met mijn paard in vliegende galop de hei over sjees. Heerlijk, dat is voor mij ontspanning. Maar als ik dan weer thuis ben en mijn 2 knullen zie ga ik weer vol enhousiasme verder met het huishouden en opvoeden.
Topic-starter, je krijgt straks heus wel weer wat meer vrije tijd!!
Succes
 
Op de momenten dat je kindje slaapt kun je toch ook wat leuks voor jezelf gaan doen?
Misschien moet je nog wat aan het idee wennen dat je baby nu nummer 1 is en alle aandacht opeist.
 
En prompt als je iets voor jezelf plant gaat de kleine huilen! Dat heb ik al een paar keer gehad en toen was ik ook echt boos op haar. Daar schrok ik toen ook weer van. Nu heb ik het een beetje los gelaten van ik móet dit en dat voor mezelf. Dat geeft ook weer stress want dan zit ik mezelf op te jutten.
Ik geniet nu meer van de kleine dingen, keertje lekker badderen, film afkijken, forumslezen... Ik heb ooit zoveel vrije tijd gehad dat ik erin verdronk (was werkloos) en ik weet wel dat ik dit fijner vind.
En ach... de kleine huilt weer ;-)
 
Sorry maar ik vind het echt be-la-che-lijk dat je boos op je dochter wordt als ze gaat huilen op het moment dat JIJ wat voor je zefl doet!
Wat is nu belangrijker!!
Beetje egoistisch.
 
Ja hoor anoniem jíj bent een supermoeder die zeker nooit geirriteerd is als je kind iets doet wat jou niet uitkomt! Het lijkt me sterkt dat jíj nooit iets van wrevel voelt als je kleine niet wil zoals jij.
Ik ben gewoon een mens en durf eerlijk naar mijn gevoel te kijken en dan merk je dat er ook best wel eens iets niet zo aardigs bij zit (bijv. vooral rond ongestelheid). In mijn omgeving zie ik dat bij andere moeders ook, alleen niet iedere moeder wil het zien. Het is verder wel zaak dat je zelf verantwoordelijkheid ervoor neemt en dat je als het ontdekt er ook iets aan doet, zo ga ik er mee om. Je blijft mens natuurlijk en supermoeders bestaan gewoon niet.
Ik gebruikte het woord boos, en dat is misschien wel een te sterk woord, ik bedoel meer dat je dan gewoon geirriteerd voelt, zo van 'zucht, shit dit en dat was ik van plan en nu komt er niets van terecht'.
Even diep zuchten dan en toch flexibel zijn is dan de oplossing.
 
Je schrijft eerst dat je echt boos op haar werd en nu is het ineens dat je je geirriteerd voelt....
....nogal een verschil!
Wat bedoel je nou precies?
Heb je je geirriteerdheid laten merken aan je kind of niet?!
 
Hoi,
Ik herken het wel hoor dat je er van kunt balen als de kleine iets anders wil dan jij. Of je nu boos of geirriteerd noemt maakt niet uit, mij lijkt het belangrijkste dat je net als wat de anoniem zelf al zegt, het even wegzucht zodat de kleine er geen last van heeft. We zijn allemaal mensen, fijn dat je zo eerlijk bent.
Gr. Leila
 
Tip om verwarring te voorkomen gebruik geen anoniem maar je eigen naam of iets anders.

Maar geen tijd voor jezelf? Ook ik heb een dochter van 11 mnd en werk 24 uur. Ik vind eigenlijk dat ik best vrije tijd heb. Mag niet klagen dus. Meestal als onze dochter op bed lig ga ik wat voor mezelf doen of juist klusjes die anders als ze wakker is niet worden. Af en toe tijd nemen is ook belangrijk maar misschien niet altijd voor iedereen te nemen. Maar probeer het. Ook sávonds ga ik en ging ik wel eens weg,ook al gaf ik bv. Maar dan kolfde ik en dan gaf mijn man de fles.
Of ik zorgde dat ik net naar haar voeding weg ging en vlak voor haar volgende voeding er weer was. (wel mobiel mee want ze zal natuurlijk net even eerder honger krijgen)
Verder viel mijn omschakeling van gezin zonder naar gezin met kind heel erg mee.
Voor iedereen succes.
 
Terug
Bovenaan