Vroeg wakker

<p>Ons meisje van 13 maanden wordt iedere dag rond 5.00 wakker. We geven haar dan een flesje en leggen haar terug in bed. Dan blijft ze nog een klein halfuurtje liggen, maar ze is echt klaarwakker dan. </p><p>Overdag slaapt ze nog 1 keer van 12.30-14.30 ongeveer en avonds leggen we haar op bed om 18.30.</p><p>heeft iemand een tip wat te doen zodat ze ongeveer een uur later wakker wordt. Alles met een 5 in de klok is zooo vroeg! ? </p><p>Alvast bedankt!</p>
 
Heel herkenbaar, maar helaas geen tip. Onze zoon ( nu 1,5 ) heeft dit ook 3 maand gehad. Ook rond die tijd. Hier hielp niets, het was eigenlijk gewoon een fase. Maar wel een heel heftige. Dit was van de 1 op de andere dag afgelopen. Wij lieten hem wel liggen tot zeker half 7, maar hij lag gewoon te kletsen ik bed, niet huilen. Succes
 
Wil ze geen ochtenddutje meer doen? Ze heeft in de ochtend best een lange wakkerheid zie ik, vooral als ze al om 5 uur wakker is. Kindjes die vroeg wakker worden kunnen ook juist te weinig slaap overdag krijgen.
Misschien gewoon geen flesje meer geven rond die tijd. Ook daar kunnen ze aan gewend raken. Speentje zou dan ook voldoende kunnen zijn, weer niet wat je allemaal al geprobeerd hebt natuurlijk.
Heel veel succes en hopelijk mogen jullie snel weer wat uitslapen!
 
Hier was dat ook in periodes. Wij gaven het flesje in bed in het donker en sluipten dan snel weg. Dan sliep ze vaak door. Dus geen geluid, geen licht en haar er niet uit halen.

Of we legden haar tussenin en dan sliep ze vaak ook weer door. Voor 2 uurtjes van 5 tot 7 is dat niet zo'n ramp.

En ze red het waarschijnlijk niet, maar íets later naar bed in de avond? Ik merk aan mijn2 dochters dat ze altijd nachten van 10-11 uur maken. Ze gaan er hier 19.30/20.00 in en dan slapen ze tot 6.30. Als ze om 18.30 gaan slapen, zijn ze ook vreselijk vroeg wakker...

Mijn jongste dochter is nu 17 maanden en slaapt ook van 12.30-14.30. In de nacht dus van 20.00-6.30. Dit doet ze vanaf 14 maanden zo.
 
Ik zou persoonlijk het flesje overslaan want het heeft nauwelijks effect een half uur langer. Daarnaast leren ze dan ook de honger te krijgen rond dat tijdstip. Als het lukt een minimale tijd voor jezelf afspreken dat ze eruit mogen dat werkt bij ons altijd wel. Wordt ze wakker van misschien bepaalde geluiden? Wij zetten vanaf de eerste wekker 05:30 witte ruis aan dat werkt vaak wel. 
 
Bij ons os idd ook de regel niet voor 7u...
5:00u is gewoon nacht. Ook vaak een punt waarop je koud kan worden, heeft ze het warm genoeg?
Ik zou idd niet zomaar meer de fles geven. Aangeven dat het nacht is iedereen slaapt, kusje knuffel en weer weg..
 
Ik denk dat het goed mogelijk is dat het komt vanuit oververmoeidheid. Met 13 maanden 1 dutje doen komt wel voor, maar als je kindje vroeg wakker wordt kan dit een teken zijn dat ze nog niet klaar is voor 1 keer slapen. 
 
Terug
Bovenaan