Vroeg wakker

Ja 2x slapen moet wel lukken natuurlijk. Hier lukte dat op den duur ook gewoon niet meer. Dan sliep ze in de ochtend wel van 9.30-10.30, maar in de middag weigerde ze gewoon of ze ging pas om 16.30 slapen, dat werkt natuurlijk ook niet. Dus ik begrijp dat 2 dutjes ook bijna niet mogelijk is.

Als ze hier héél chagrijnig was in de ochtend, legde ik ze nog wel eens om 8.00 op bed en soms sliepen ze dan gewoon! Om 9.00 maakte ik ze dan weer wakker en dan deden ze nog wel een middagdutje rond 14.00 tot 15.00. Misschien accepteert ze dat? Slapen van 8.00-9.00 en 14.00-15.00? Dan heb je toch 2 dutjes, maar wat meer wakkertijd ertussen.

Hier slapen mn dochters ook samen op 1 kamer, dus als er 1 heel vroeg wakker is, beland ze tussenin en hopen we dat het tot minimaal 6.00/6.30 rustig blijft.. maar soms zijn er idd dagen dat we om 6.00 al beneden zitten.

Ik heb ook wel eens gedacht: voor 6.30 haal ik je er niet uit en ga ik niet naar beneden, maar dat is gewoon niet altijd haalbaar met een kind dat om 5.00 wakker is en blijft huilen en nog een 2e kindje die daar ook wakker van wordt.

Succes! Hopelijk is het gauw weer voorbij. Ik merk dat zulke periodes hier in fases komen. Twee weken lang om 5.00 wakker, dan ineens is t weer netjes 6.30 en een enkele keer zelfs 7.00, dan hangt de vlag uit! En de volgende dag kan het weer 5.00 zijn ;)
 
Ik denk eigenlijk toch ook eerder aan oververmoeidheid. Later in bed leggen zou ik nooit doen. 
Misschien is het inderdaad even een fase van tandjes oid en redt ze het binnenkort weer langer smorgens en pakt ze overdag misschien ook weer meer rust.
 
Volgens mij hebben tandjes hier inderdaad ook invloed op ja. Hier is trouwens later naar bed brengen nooit succesvol gebleken. Hoe vroeger naar bed, hoe beter en langer de nacht gek genoeg. Maar wie weet/hopelijk helpt het bij jullie wel!
 
@zeeuwsmeisje.. Ik heb t nooit gehad over laten huilen. Maar 5u is gewoon geen tijd om op te staan...
Dus ja dan blijven we boven en en troost ik hem tot hij weer slaapt...
Soms is hij wel 6u wakker maar gaat dan uit zichzelf weer slapen of kletst een uur lang in bed tot ik hem eruit haal.. 
 
Ik vind 5 uur ook geen tijd om op te staan, veel te vroeg ? Maar mijn zoontje (wel pas 5 maanden) krijg ik soms echt niet meer in slaap. Soms bij ons in bed wel dus na een tijdje proberen doen we dat en als dat niet helpt maar naar beneden. Slaapt nu heerlijk op mijn arm en is anders ook echt niet vrolijk de hele dag. Kost me wel een slapende arm, dorst, een hond die zit te wachten op zijn brokken en een pijnlijke kont van het niet bewegen maar alles voor een vrolijk kindje hihi
 
Terug
Bovenaan