Vroeg wakker

Niet voor 7u eruit is leuk bedacht, maar wat als je kindje van 5 tot 7 blijft huilen en echt niet meer gaat slapen? Want dat gebeurt hier namelijk. Ik wil echt niet voor 6u naar beneden, maar er zijn helaas dagen geweest dat ik echt om 5.45/6.00 beneden was. Tuurlijk blijf ik ook graag tot minimaal 7u liggen, maar mn dochter ging echt niet meer slapen en je laat ze toch niet van 5 tot 7 huilen/mopperen?
 
Onze dreumes van 13 maanden is ook een vroege vogel. Een hele tijd ook rond 06.00 wakker en dan lukte later naar ver echt niet ivm oververmoeidheid.
We hebben nu wel een lekker ritme. Wakker 06.30/07.00 - ochtend slaapje 09.30 en middag 14.30 (beide 1-1.5 uur) en dan naar bed rond 19.00/19.30. 


Als het lukt zou ik haar twee slaapjes laten doen, dan kan ze later naar bed en wordt ze hopelijk ook later wakker. 
 
Ik heb ook een kleine van 14 maanden en die is soms om 6uur wakker dan gaat ze meestal om half 10/10 uur een ochtend dutje doen tot 12 uur! En daarna nog een dutje van een uur om 3 uur! En savonds dan naar bed om 19.00u!
 
Ik zou haar 2 dutjes aanbieden. Van 05.00-12.00 uur wakker is echt lang.

Geen fles meer om 05.00 uur en even kijken of ze het niet te koud heeft. Misschien koude voetjes (slapen met sokjes aan in bed).

Hopelijk slaapt ze nu langer door.
Of misschien ‘s avonds voor het slapen gaan nog een toetje/fruit aanbieden zodat ze goed verzadigd naar bed gaat.
 
Nee ik zou haar ook niet laten huilen van 0500 tot 0700 hoor. Kunnen wij leuk bedenken, niet voor 0700u eruit, maar je kindje kan niet klokkijken. 
Ik moet eerlijk zeggen dat wij de regel hebben, niet voor 0600. En het kwam dus voor dat hij 0500u wakker werd. Eerst probeerde ik hem weer in slaap te krijgen. Maar als dat niet ging, dan deed ik zijn licht aan met een zut aan speelgoed in zn bed. Kroop ik terug mn bed in tot 0600. 
Inmiddels is 05.00u, 06.00u geworden en krijgt hij speelgoed tot 06.30. Bijna zomertijd ? haha. We houden vol.
 
Tsja hier ook een tijd gehad, weinig aan te doen in ons geval. Nu is het weer 5.45/6.00u. Ons kind is een vroege vogel geloof ik, we hebben ons er een beetje bij neer gelegd. Hij krijgt een flesje bij ons in bed en wij drinken dan een kopje koffie in bed en lezen bijv een boekje met hem. Dan is het wel gezellig beetje relaxed opstaan rond 7u met elkaar.
 
Bedankt voor de vele reacties!
We willen haar niet ochtends huilend in bed laten liggen tot 6.00 ofzo. Als ze een beetje kletst of jammert dan is het niet zo erg, maar op gegeven moment is ze er echt wel klaar mee en dan brult ze onze zoon die ernaast ligt ook wakker ?
Die ene slaap per dag hebben we haar in gevolgd. Op een gegeven moment wilde ze echt niet meer die tweede keer slapen met als gevolg dat ze avonds hondsmoe was. Ze doet het ook eigenlijk heel goed met 1 slaap per dag. Ze is vrolijk, ook avonds. Ik denk dat we zeker gaan proberen haar later naar bed te laten gaan. Misschien kan ze idd niet langer dan 12 uur slapen.
Het ging opeens een periode weer goed, geen idee waarom. Maar sinds deze week weer zo vroeg wakker. Ze heeft ook wel last van doorkomende kiezen, misschien dat dat ook een rol speelt. Laten we hopen dat later op bed leggen werkt en dat het idd maar een fase is.
 
Terug
Bovenaan