Vroege echo, mis gegaan of gewoon erg vroeg??

Goedemiddag mommy’s,

Ik ben 3 maanden geleden gestopt met de pil, eerste cyclus 29 dagen daarna 5 dagen ongesteld. 2de cyclus 45 dagen daarna 4 dagen ongesteld en 3de 24 dagen en toen 2 dagen ongesteld. Mn laatste menstruatie was op 30/05 waarbij ik maar 2 dagen ongesteld was. Op 14/06 had ik enorme buikpijn en op 28/06 had ik positievie zwangerschaps test in handen, deze gaf 2-3 week aan. Nu twijfelde ik enorm over hoelang ik zwanger zou zijn aangezien de 1na laatste keer ik maar 2 dagen ongesteld was dacht ik dat dit misschien een innesteling was geweest. Dus de verloskundige gebeld en die zei dat dat goed eens zou kunnen. Nu heb ik vanmiddag een echo gehad en daar was nagenoeg niks op te zien. Ze zag een vruchtzakje en een goed liggende placenta maar nog geen vruchtje. Nu raadde ze om bloed te prikken vandaag en maandag om te kijken hoe hoog mijn hcg waarde is. Op basis hiervan kan ze zien of mn hcg waarde klopt met wat we zagen of dat het hoger is en ik dus waarschijnlijk een miskraam heb gehad/krijg. Iemand hier ervaring mee? Normaliter zijn ze morgen dicht maar de assistente is zo lief om mij morgen alsnog even de uitslag te vertellen op haar vrije dag. Ik heb verder ook amper tot geen klachten. Heel af en toe eens wat krampjes en af en toe wat pijnlijke borsten. Wel heel moe…

Wat gek zeg, zelf denk ik dat je nog maar heel kort in verwachting bent. Toen ik clearblue 2-3 weken had was ik 4 weken en 5 dagen en dan is er echt nagenoeg niets te zien op de echo. Snap natuurlijk dat je naar de echo ging, zou ik ook doen ivm die korte menstruatie. Maar heel fijn en lief dat je 2 keer kan bloedprikken binnenkort en hopelijk is daar gewoon een stijging te zien en heb je volgende maand een goeie echo

Ik snap niet zo goed waarom je denkt dat 30 mei een innesteling is geweest? Want je zou prima dan je menstruatie kunnen hebben gehad, twee weken later op 14-6 je eisprong en dan 28-6 een positieve test. Dan zou je nu 5,5 week ongeveer zwanger zijn waarbij het niet zo gek is dat ze nog weinig zien op een echo. Als je denkt dat 30
Mei je innesteling was dan klopt het niet dat je test op 28 juni 2-3 weken geeft want dan zou je dan al rond de 6 weken zijn geweest. Ik hoop dat je gewoon nog te kort zwanger bent voor een goede echo en dat het allemaal goed verloopt straks. Klachten zeggen helemaal niks, sommige vrouwen hebben uberhaupt weinig klachten gedurende de zwangerschap en anderen zijn vanaf het begin doodziek. Dus daar zou ik niet teveel aan hangen.

Logisch dat je met zo'n wisselende cyclus gaat twijfelen aan hoe lang je zwanger was. Maar 2 dagen ongesteld zijn kan echt wel kloppen, dus ik zou er voor nu vanuit gaan dat je inderdaad toen ongesteld was en de zwangerschap dus gewoon pas vrij pril is, waarbij het ook goed kan kloppen dat je dus weinig ziet op een echo. Wat ze dan precies aan het bloed willen zien weet ik niet, want met die wekenindicator weet je ook al dat je geen hormoonwaardes hebt om 4 weken verder te zijn dan op basis van die menstruatie van 2 dagen. Maargoed, spannend is het natuurlijk wel. Hopelijk blijft het vanaf hier mooi door ontwikkelen! Succes met afwachten tot de volgende controle!

Ze willen aan de hand van het bloed zien of de waardes kloppen met wat ze zien op beeld. Als ik hele hoge waardes zou hebben dan zou ik dus al verder heen moeten zijn en loopt het dus uit op een miskraam. Kloppen de waardes met wat er te zien is dan zou het logisch zijn dat we nog niks kunnen zien en zou ik nog maar 4/5 weekjes zwanger zijn. Zoiets vertelde de verloskundige, heb er zelf ook lood verstand van dus we wachten het maar af haha. Dankjulliewel voor de reacties, heb weer een sprankje hoop ?

Ik snap het nut van bloedprikken niet zo goed. In de eerste weken van de zwangerschap heeft hcg zo’n grote range dat het weinig zegt. 5 weken 18 – 7,340; 6 weken 1,080 – 56,500; 7-8 weken 7,650 – 229,000
Dus stel je hebt een waarde van 8000 dan zegt het nog niks over in welke week je zit. Maar goed, ze zullen er vast over nagedacht hebben ?

[quote quote=10569260]Ik snap het nut van bloedprikken niet zo goed. In de eerste weken van de zwangerschap heeft hcg zo’n grote range dat het weinig zegt. 5 weken 18 – 7,340; 6 weken 1,080 – 56,500; 7-8 weken 7,650 – 229,000
Dus stel je hebt een waarde van 8000 dan zegt het nog niks over in welke week je zit. Maar goed, ze zullen er vast over nagedacht hebben ?
[/quote]
Ja daarom moet ze 2 keer bloedprikken, vandaag en maandag ? Je moet een stijging, daling of stagnatie zien. 1 keer bloedprikken heeft geen zin maar dat doet toch niemand?

Terug
Bovenaan