Vroege echo, mis gegaan of gewoon erg vroeg??

@FunnyFaye ja dat klopt, alleen ik vind alleen de uitslagen daarvan vaak lastig te interpreteren. In de zin van: als je wel een lichte stijging ziet, dan weet je alsnog niet of de zwangerschap vitaal genoeg is en in welke week je zit. Stel je stijgt van 8000 naar 10.000 dan is het wel een stijging maar geen verdubbeling dus hoe interpreteer je dan dat. Vind ik veel ruis/onrust geven. Maar zoveel ervaring heb ik er zelf (gelukkig) niet mee dus misschien is het voor anderen veel duidelijker :)

Klopt, maar daarom ben jij geen huisarts toch en zal jij de bloedtesten ook niet beoordelen? Als HCG zich nier verdubbelt in 2/3 dagen dan is er wel sprake van een zwangerschap maar niet in de baarmoeder, dus een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Wat er ook uitkomt, die 2 bloedtesten zeggen heel veel als je er verstand van hebt. Daalt het, komt er een miskraam aan. Stijgt het langzaam, dan is het niet goed. Verdubbelt het in 2/3 dagen dan is ze ‘normaal’ zwanger. Its no rocket science

Voor ik zwanger werd (positieve test op 8 mei), was mijn laatste menstruatie ook maar twee dagen (in april dus), heb nooit een moment getwijfeld of ik dan niet al een maand eerder zwanger was of niet.. (maar heb daarvoor ook twee miskramen gehad dus cyclus was sowieso nog raar).

Dus zou bij jou ook gewoon denken dat het een menstruatie was en geen innesteling. Vooral ook vanwege de echo.

@FunnyFaye, ik begrijp heel goed dat als het niet stijgt of daalt dat het niet goed is. In het geval van de topicstarter geeft zij echter aan dat ze het willen prikken om te kijken of het te hoog is voor de termijn die ze nu op de echo zien (en dus of ze idd niet verder zou zijn in de zwangerschap dan wat op de echo te zien is). Daar kun je volgens mij op basis van het hcg geen goed antwoord op geven omdat het in deze weken zo’n grote range heeft. Dus snap k niet waarom ze met die specifieke reden prikken. De rest wat je uitlegt begrijp ik heel goed hoor. Ik impliceer volgens mij ook verder nergens dat ik de bloeduitslagen per se wil interpreteren. Ik ben gewoon soms benieuwd waarom ze sommige overwegingen maken, dus dat vraag ik dan. Daar is volgens mij niks mis mee toch?

Nou even een update, als eerst bedankt voor alle reacties. De assistente heeft mij net terug gebeld. Er is uitgesloten dat ik die 6 mei een innesteling heb gehad en zou dus zwanger zijn op basis van mijn laatste menstruatie 30/05 mei. Dit zou dan ongeveer 6 week zijn. Echter geeft de echo op basis van het gemeten vruchtzakje 4/5 week aan. De waarde's van mijn bloed op dit moment geven iets meer dan dat aan. Maar verloskundige vind het percentage goed passen bij wat we op de echo hebben gezien. Nu is het afwachten of de waarde maandag met opnieuw prikken is verdubbeld of niet. Mocht ik ineens erge buikpijn krijgen of bloedverlies dan moet ik ze bellen...

Topic starter: fijn dat je een update post, ben heel benieuwd naar de uitslag van maandag. Hopelijk geeft dat een beter beeld van de situatie. Duim voor je dat alles goed zit, snap dat het erg verwarrend is tot nu toe :(

Reactie op de ander: begrijp ik, maar dat is dus wanneer de huisarts maar 1 keer wilde bloedprikken maar die bood gelijk aan om vrijdag en maandag bloed te prikken dus dan is die verwarring gelijk weg

Pff ja ik ook! Ik vind het ook erg verwarrend allemaal. Hoop zo dat het maandag verdubbeld is maar ben er bang voor. Had vanochtend heel even wat ochtendmisselijkheid maar verder helemaal geen klachten... als het hcg hormoon zou stijgen zou ik toch ook wat meer klachten moeten krijgen zou je denken.. We wachten het maar af..

Nee kwaaltjes zeggen niets of het wel of niet goed zit. Voorbeeldje.. ik kreeg een miskraam en voelde me hondsberoerd daarvoor en bij de zwangerschap waar het wel goed ging had ik bijna geen kwaaltjes 1e trimester.

Hoop dat je na maandag de resultaten weer deelt in dit topic, en dat het positief is natuurlijk

Terug
Bovenaan