Vruchtwater punctie

Hallo allemaal,

Ik ben net terug van 3 weken vakantie en moet dus een hoop te lezen in halen.
Zelf heb ik een iets minder vrolijk onderwerp.

3 weken geleden, vrijdag voor onze vakantie hoorde we dat de uitslag van onze combinatie test niet goed was.

Kort gezegd hebben we een kans van 1 op 82 op een kindje met down syndroom. (dit zou met mijn leeftijd van 30 etc 1 op 900 zijn. Een behoorlijke klap dus.

Nu moeten we dinsdag voor een vruchtwater punctie en ik ben bloed nerveus. Niet zo zeer voor de punctie maar wel voor de 3 spannende weken die gaan volgen en vooral de uitslag.

Zijn er hier meiden die ervaring hebben hiermee?

Groetjes,

Anne (16w3d zwanger)

He Anne,

Wat een nare terug komst zeg!
Ik heb geen ervaring met een punctie maar leef wel erg met je mee.....
Ik zelf ben bijna 39 jaar en heb ook de combinatietest laten doen mijn kans was 1:2300,dus begrijp ik waarom het jou erg aan grijpt!
Je moet wel beseffen dat in jou geval de kans van een punctie dat er iets verkeerd gaat veel lager ligt dan jou uitslag van je test.Tenminste neem aan dat dit met je besproken is?!

Ik wil alleen zeggen dat ik erg met je mee leef laat ons horen hoe alles gaat....

Liefs Maureen (16wk1dag zwanger)

Nee ik heb hier geen ervaring mee.
Wij hebben de testen bewust niet laten doen.
Om ellende als dit te voorkomen. Want wat nou als het wel mis is.....
Maar dat hoef ik jou niet te vertellen. Daar ben je nu waarschijnlijk 24 uur per dag mee bezig.

Ik zal ontzettend voor je duimen. En ik vind dat Maureen een punt heeft. De kans dat het zo is veel lager ligt dan de uitslag van de eerste test.

Kop op!!

hey

ik ben 4 weken geleden me de ... geschrokken bij de combinatie test
bij mij vonden ze iets heel anders buikje van de baby niet gesloten
lang verhaal

dus aantal opties vlokkentest , niets doen evt wat niemand wil horen afbreken etc
ik was toen twaalf weken dus ook nog eens een grotere kans op miskraam

maar we hebben toch gekozen voor zekerheid
ik vond mezelf dom houden niet slim dan krijg je de klappen als de kleine er is
die testen zijn er niet voor niets

na de vlokkentest 1 week wachten voor de korte uitslag en twee weken voor de algehele met chromosoon afwijking etc

was heel zwaar en mijn gedachte stonden op 0 kocht niets voor de baby alles lag stil en mijn humeur was zuur

na positive uitslagen durven we weer blij te zijn maar ook wij zijn er nog lang niet vrijdag weer naar het ziekenhuis voor gesprekken hoe nu verder etc

heel veel succes en mijn mening is goed dat je de testen laat doen klinkt misschien hard maar je hebt nu nog tijd om keuzes te maken goed of slecht

maar echt beter nu dan als de kleine er is
en het voelt voor mij nu super dat de chromosonen etc goed zijn

das mij ervaring maar uiteindelijk toch veel moeilijke keuzes

Hoi Anne, veel sterkte vrijdag en de komende weken. Ik heb hier geen ervaring mee, maar begrijp dat dit heel moeilijk is. Ik duim mee voor een goede uitslag!
x Taraneh

Terug
Bovenaan