Vruchtwater punctie

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie lieve reacties.

De punctie is me gister 100% mee gevallen.
Het prikken vond ik zelfs minder vervelend dan bij bloedprikken in je arm.

Onze Gyn was een oudere man met heel veel ervaring. Ontzettend rustig en gaf veel uitleg dus dat stelde ons erg gerust.

Gister en vandaar rustig aan gedaan, niet gaan werken maar lekker op de bank met een kop thee.
Verder het huishouden gelaten voor wat het is, echt een dag niets dus.

Nu komt de spannendste periode... het wachten!

Op de uitgebreide echo kon men wel al zien dat ons kindje geen hazenlipje, open ruggetje oid heeft.
Dat zat er allemaal erg goed uit. Omvang van het hoofdje was prima in orde, mijn vruchtwater mooi schoon en de hartslag mooi ritmisch en krachtig.
Dit geeft ons toch wel weer goede moed!

Zodra ik over 3 weken de uitslag heb zal ik een nieuwe topic starten!

Groetjes,

Anne 16w6d

Spannend zeg. Fijn dat de punctie zelf is meegevallen! Ik heb geen ervaring met een punctie, maar heb wel bij beide zwangerschappen een nekplooimeting laten doen. Wij zijn niet zo van de struisvogelpolitiek maar willen zoveel mogelijk van te voren weten. Gelukkig was bij ons de uitslag goed.
Ik ga voor je duimen dat de uitslag van de punctie hartstikke goed is!! Je laat het wel weten toch???

Hallo Anne,

Hoe gaat het nu met je?
Viel het mee de puctie?
Wanneer mag je de uitslag verwachten?

Wij hebben de uitslag intussen gehad.
Uitslag was gelukkig positief en ze kunnen doormiddel van een vlokkentest ook het geslacht achterhalen. Dat weten we dus inmiddels ook!

Ik hoop dat dit positieve nieuws je goede hoop geeft!

Gelukkig viel de punctie mee en je hebt groot gelijk dat je niet gelijk ben gaan werken.
Het is nu even spannend de komende 3 weekjes maar wat wel fijn is dat er al bepaalde dingen uitgesloten zijn zoals een open ruggetje.
Ik zie graag je topic tegemoet als je de uitslag hebt.

Terug
Bovenaan