waar bevallen thuis of ziekenhuis

ik ben 25, de eerste kreeg ik 2 wkn voor mijn 23ste verjaardag. alles in totaal duurde 8 uur maar ik wilde absoluut niet thuis bevallen --> vals veiligheidsgevoel maar goed...

nu van de 2e wil ik in hetzelfde ziekenhuis maar ik woon verder weg en alle vk hier in mijn woonplaats weigeren om eraan mee te werken. eentje had zelfs de lef om te zeggen da ZIJ de bavalling deed, en dat ik maar 6mndn de tijd moest nemen om te wennen aan het idee van thuisbevallen, nou ja zeg! het moet niet gekker worden!!

Nu ik alle vk hier heb gesproken, moet ik er haast wel aan geloven. we zien het wel.

Hallo allemaal,

Ik ga weer thuis bevallen. Bij allebei mijn zonen is dat prima bevallen en ik zou ook echt niet anders willen. Bij mij oudste zoon moest ik nadien wel naar het ziekenhuis vanwege een totaalruptuur en bij mij tweede zoon lag het er tegenaan omdat hij een sterrekijker was. Misschien is het wel zo eerlijk om erbij te vermelden dat ik binnen 5 minuten op het ziekenhuis ben dus het al dan niet valse gevoel van veiligheid heb ik wel.

Groetjes Brechtje

Bij dochter lief wilde ik persé thuis bevallen.

Achteraf niet handig, ze was 2 weken over tijd en had 2 dagen daar voor in het vruchtwater gepoept, bleek achteraf.
Al met al heeft toch alles thuis plaats gevonden.

Nu stel ik mij open voor alles.

Ik beval waar het maar nodig is (maar het liefst natuurlijk gewoon thuis).

Groetjes

Hoi Meiden,

Ik tijfel nog heel erg, het is mijn eerste en dus is alles nieuw.
Gelukkig heb ik nog maanden om erover na te denken. Eerst maar hopen dat de echo volgende week goed is.

Zelf zou ik graag thuis willen bevallen, lekker vertrouwd met mijn lief en mijn spullentjes om me heen.
Lief wil graag naar het ziekenhuis omdat hij vind dat alles veel beter is geregeld en dicht bij de hand is.

Ik weet het dus echt nog niet.

Liefs mij

Voor mij is het ook de eerste, maar ik denk toch dat mijn voorkeur uitgaat naar een bevalling in het ziekenhuis. Mochten er complicaties optreden bij mij of de baby dan kan er direct ingegrepen worden.

Hoi,

Zoals ik nu denk, wil ik als het kan ook gewoon thuis bevallen...
Lekker in je eigen vertrouwde omgeving.
Ook heeft het ziekenhuis natuurlijk zijn voordelen, maar nog tijd zat om erover na te denken..
Oja is ook ons 1e kindje, dus kan ook niet vergelijken..

Bij mijn eerste 2 kinderen ben ik in het ziekenhuis bevallen en vond het best fijn, behalve dan dat ik in bed moest blijven niet mocht douchen en m'n kindje niet zelf mocht wassen! Mijn derde bevalling zou ook in het ziekenhuis zijn maar die hebben we niet meer gehaald dus ben lekker thuis bevallen en vond het super! De oudste 2 kinderen sliepen nog het was 5 uur s'nachts toen ze geboren werd. Ik heb een uurtje met haar op mijn buik in bed gelegen, toen was de kraamhulp er en ben ik me lekker gaan douchen daarna heb ik de kleine meid in badje gedaan en gingen we lekker in bed liggen. Toen om half 8 de jongens wakker werden was alles weer schoon en opgeruimd en konden we lekker met ons gezinnetje genieten zonder alle drukte om ons heen. Dus het word deze 4e bevalling als alles goed loopt weer lekker thuis.

Terug
Bovenaan