waar bevallen thuis of ziekenhuis

Hoi Jolanda,

Ik heb ervaring in zowel het ziekenhuis (niet mijn 1e keus, maar wel heel goed bevallen (haha, letterlijk goed bevallen) als thuis.

Mijn 1e bevalling was  een zware klus van 13uur. Onze zoon woog bij de geboorte 9 pond en had vanwege zijn gewicht eigenlijk in het ziekenhuis geboren moeten worden.
Het is thuis maar net goed gegaan.
Dat vond ik erg schrikken.

Ik heb tijdens de 2e zwangerschap dan ook goed nagedacht of ik (en mijn man natuurlijk) het aan durfden om thuis te bevallen.
Toen tijdens de controles bleek dat de baby niet weer zo flink zou zijn ben ik uiteindelijk in 3 uurtjes thuis bevallen.
In het begin van de nacht, terwijl de oudste gewoon verder sliep en rond 8.30u de volgende dag kennis maakte met zijn broertje.

De 3e keer ben ik ingeleid met 38.1 ivm langdurig gebroken vliezen, maar helaas (oooo wat baaaaalde ik) geen weeen.
Na een infuus (om 8u aangesloten) begon het om 14u wat te rommelen en om 14.23u werd onze dochter letterlijk gelanceerd.
Uiteindelijk kijk ik op haar bevalling heel positief terug.

De laatste bevalling was 11 maanden geleden. Ook weer thuis.
In een uur tijd  is onze 2e dochter geboren.
Ook 's nachts, de rest sliep heerlijk verder.

Nu ik zwanger ben van ons 5e kindje en mensen vragen ons waar we willen bevallen dan zeg ik:

als het mogelijk is thuis.

Groetjes Manda

RDV > ik dacht er net zo over bij mijn 1e bevalling. Lekker in het ziekenhuis want ow wee als het mis ging zou er gelijk ingegrepen kunnen worden. Nou niet dus...want er is niemand (savonds/ snachts) iedereen moet nog opgepiept /gebeld worden. Die haasten zich vooral niet omdat je juist in het ziekenhuis ligt en de verpleging je "kent". Dit is ook door mijn nicht die werkzaam is op de kraamafdeling bevestigd.
Ze zegt dat als je thuis bevalt maar opgenomen moet worden, iedereen al aanwezig is voordat of tegelijk met jou omdat ze je niet kennen, willen ze niets missen/ over het hoofd zien.

Eef > het bovenste geldt ook een beetje voor een ruggeprik, die wilde ik ook om 3u snachts en ze hebben het gewoon geweigerd. Ik had echt niets te willen, puur om het feit dat ik verder was dan 2cm ontsluiting En ze daarvoor iemand uit zijn bed moesten bellen. Ik heb het uiteindelijk toch zonder gedaan, waar ik erg blij mee ben MAAR je gaat het er echt moeilijk mee krijgen als het buiten kantooruren wordt!

Hoi Dames

Ik kies voor onze tweede wondertje ook weer voor een thuis bevalling.
Ik heb thuis een super bevalling gehad wel een lange bevalling , maar de laatste 3 uren waren het hefigste.....maar was geweldig om thuis te bevallen.
Maar dat is voor iedreen zijn eigen mening en ervaring.
Je mag met 37 w thuis bevallen en onze dochter kwam met 37,4 weken dus net een thuis bevalling.
Maar ik heb geen ervaring om in het ziekenhuis te bevallen... maar wie weet dit jaar wel.
We zien wel......heb er veel zin in kijk er wel naar uit om weer te bevallen......ben ook niet bang voor de bevalling.
Als je het niet weet en twijfelt kan je denk ik beter gewoon in het ziekenhuis bevallen, als er wat is kunnen ze gelijk ingrijpen.

Veel succes dames......en duimen voor iedereen een top bevalling

@ dalia: wat grappig dat je uitkijkt naar de bevalling! ik heb dat eerlijk gezegd ook.
en dat  terwijl ik (vond zelfs de gynaecoloog) een heel zware bevalling had van 20 uur en de volgende dag echt het idee had dat ik het ternauwernood had overleefd en dus nooit meer zou doen!! maar op de een of andere manier was het zo'n heftige oer-ervaring dat ik het graag nog eens wil meemaken. en ze zeggen dat een tweede makkelijker gaat, dus daar hoop ik maar op  vind het echt leuk & spannend weer!!!

groetjes,
mama in amsterdamzuid

quote: suno reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-01-2009 14:40:23'));

Ik moet met een medische indicatie in het ziekenhuis bevallen. Ik had bij de eerste zwangerschapsvergiftiging, wat na het inleiden, helaas in een spoedkeizersnee eindigde.
Maar ik ben zooo blij, dat ik weer in het ziekenhuis beval. Ik heb altijd thuis willen bevallen, maar naar vorige keer en dat ik weet wat het is om in het ziekenhuis te bevallen, zou ik absoluut niet meer anders willen. Ik heb trouwens ook de meest geweldige gyn die er bestaat en hij behandeld mij de hele zwangerschap.

Groetjes

Ook ik ben opgenomen met zwangerschapsvergiftiging, 2 x ingeleid, en uiteindelijk  spoedkeizersnee gehad. Totaal 9 dagen ziekenhuis. Ben jij niet bang voor herhaling? (misschien is dit wel een heel ander onderwerp maar ik ben wel benieuwd)

Terug
Bovenaan