Waar bevallen?

Hoi Jadeje,

Ik wil in het ziekenhuis gaan bevallen. Ik heb hier een aantal redenen voor:
1) Ik wil pijnstilling kunnen krijgen als dit nodig is
2) Ik wil dat er direct hulp van professionals beschikbaar is, mocht dit nodig blijken
3) Ik zie zoiezo nogal tegen de bevalling op en het troost me enigzins dat je in goede handen bent in het ziekenhuis; mocht er iets fout gaan

Maar goed, iedereen moet die keus helemaal zelf maken natuurlijk!

Groetjes, 10e

Hallo,

Ik ga in het ziekenhuis bevallen omdat ik draagster ben van de bacterie streptokok-B.
Tijdens de bevalling zal ik dus een infuus in hebben.

Groetjes Petra

Ik wil het liefst thuis bevallen. Daar voel ik me toch het beste bij. Wel wil ik gebruik maken van de geboorte TENS. En ik wil goede afspraken hebben met het ziekenhuis mbt pijnstilling voor het geval dat. Je weet immers nooit hoe je je op dat moment voelt.

Ik wil voor zover het nog steeds mogelijk blijft in eerste instantie thuis bevallen, waarom:

- Thuis ben ik het meest op mijn gemak, kan ik doen en laten wat ik wil.

- Ik zie het niet zitten om als je 7 cm ontsluiting heb pas in de auto te stappen om nog eens in een onrustige rit naar ziekenhuis te racen.

- Ik vind 4 mensen aan mn bed bij de bevalling wel genoeg, geen polonaise aan mn lijf.

- Zou ik plotseling  wel  naar het ziekenhuis  moeten dan is het ook geen ramp tenslotte moet als er iets gebeurt een gynecoloog eerst opgepiept worden, als hij ergens anders bezig is en zal hij ook niet binnen een kwartier aan je bedje staan, kom je dan (met ambulance(?)) aan ik het ziekenhuis dan staat het hele team al voor je klaar. En dat is dan nog als het mis zou gaan.

Momenteel kan ik me nog niet echt druk maken over deze dingen, maar je weet maar nooit misschien pieker ik me rond de kerstvakantie wel helemaal suf.

ik ben medisch dus heb geen keus word het ziekenhuis
ben al 2 keer in het ziekenhuis bevallen en doordat ik al opgenomen was met HELLP ,en doordat ik al van te voren was opgenomen leer je de verpleging ook een beetje kennen
ik vond ze super lief en meelevend
ik ben benieuwd of het na 10 jaar nog het zelfde is

groetjes nicolet

Hai,

Ook ik moet om medische redenenen (complicaties vorige ronde) in het ziekenhuis bevallen. Het is me de eerste keer prima bevallen. Alles bijdehand en mijn beeb werd goed in de gaten gehouden. Ze waren allemaal erg lief en achteraf werd er direct beschuit met muisjes geserveerd. Voordeel van medisch is wel dat je niet pas bij 7 cm ontsluiting mag komen maar bij de 1e weeen al of bij gebroken vliezen.

gr.Ing

Hallo allemaal,

Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen. Ik heb wel overwogen om thuis te bevallen, maar het ziekenhuis geeft mij een veiliger gevoel. Daarnaast is het van ons huis meer dan 20 km rijden voor we in het ziekenhuis zijn. Als ik wel thuis zou bevallen en dan alsnog naar het ziekenhuis zou moeten, denk ik dat dat erg veel stress oplevert en dat schijnt de bevalling niet te bevorderen. Nu kan ik mij instellen op een ziekenhuisbevalling, tijdens de bevalling overvalt het me misschien.
En in het ziekenhuis is  relatief snel alle medische hulp aanwezig, mocht dit nodig zijn.

Groetjes Saskia        

ben nu 24 weken inverwachting

Terug
Bovenaan