Waar bevallen?

Ben bij de 1e in ziekenhuis bevallen (medisch) en vond dat prima. Sfeer is namelijk helemaal niet medisch; zelfs best wel gezellig op zaal na de bevalling. Ook de verloskamer vond ik niet echt "ziekenhuisachtig".

Wel een prettig idee dat er vrij snel een kinderarts naar je kindje kan komen kijken indien nodig.
Wil nu ook in ziekenhuis bevallen. Hoorde ook verhaal van vriendin dat ze alsnog met spoed naar het ziekenhuis moest omdat baby met persen vast bleek te zitten. Dat lijkt mij pas stress.

Ik kan mij wle voorstellen hoor dat je thuis bevalt en dan gelijk lekker thuis bent. Wie weet valt de 2e er zo bij mij thuis uit. Anders rijden wij toch even naar het ziekenhuis

Groetjes

Noortje

Ik moet in het ziekenhuis bevallen omdat ik een hoge bloeddruk heb en nu dus bij de gynaecoloog 'loop'. Eigenlijk vind ik het ook wel een fijn (veilig) idee, al had ik een thuisbevalling ook wel heel prettig gevonden denk ik. Ben 'blij' dat ik niet zelf hoef te kiezen...

Bij de eerste ben ik thuis bevallen. Super snel, erg vertrouwd, heerlijk!!! Maar.... toen kwam de placenta niet... Moest ik met de ambulance naar het ziekenhuis...

Nu moet ik naar het ziekenhuis, omdat bij mij de kans op herhaling groot is. Ik ben er zo( 3 km) maar zie er toch wel een beetje tegenop. Omdat de eerste bevalling zo snel ging heb ik al nachtmerries dat ik in de auto ga bevallen....
Ik heb nog even om me er op voor te bereiden!

Groetjes !
(24w4d)

Bij de eerste ben ik thuis bevallen en dat is nu weer het plan. Als het weer zo snel gaat, kan het ook haast niet anders. Ze is in drie uur en een kwartier gekomen en toen mijn man de vk had gebeld en zij er was, toucheerde ze me en had ik direct 10 cm ontsluiting, dus ik mocht direct persen! Heb 7 cm. dus totaal niet bewust meegemaakt en we zouden dus niet op tijd in het ziekenhuis zijn gekomen!
Wel moest ik na de tijd naar het ziekenhuis om gehecht te worden, doordat mijn dochtertje met d'r handje naast het hoofdje geboren werd en zo dus aardig wat schade veroorzaakte.

Hoi hoi,

ik heb een medische indicatie en sta vanaf het begin onder controle van een gynaecloog (en internist). IK heb dus geen keus en ga in het ziekenhuis bevallen. Ergens vind ik dat wel lekker, dat ik de keus niet zelf hoef te maken.
Een paar weken terug hadden we echter voorlichtingsavond van het ziekenhuis en kreeg daar geen fijne indruk van. Erg ouderwets, veel dat moet en je opgelegd wordt. Zal het ermee moeten doen, maar viel wel even vies tegen... Een ander ziekenhuis vind ik geen optie aangzien ze hier al mijn gegevens hebben en mij kennen (je weet maar nooit hoe een overdracht gaat) en ik vind het ook wel een veilig gevoel dat wij op nog geen 5 min. van het ziekenhuis af wonen.
Ben ook wel heel benieuwd, hoor van iedereen dat het je op dat moment helemaal niets meer kan uitmaken waar je bent.

groetjes Natasja

Hoi allemaal
Ik ga ook in het ziekenhuis bevallen omdat ik darger ben van het streptoc B  bacterie. Als dit niet het geval was geweest had ik poliklinisch willen bevallen.
Liefs nurse

hoi,

Ik twijfel nog een beetje maar ik denk dat ik probeer thuis te bevallen. Bij de eerste ben ik thuis bevallen en dat beviel goed. Er was wel een complicatie waardoor het even spannend was. Daardoor twijfel ik nu een beetje maar de kans op herhaling is heel klein.
Ik woon nu wel verder van het ziekenhuis vandaan. Ik ben de eerste keer in 2,5 uur tijd bevallen en ik kon geen stap meer zetten vanaf de eerste wee. Ik zou niet weten hoe ik naar het ziekenhuis zou moeten en vooral wanneer, want in de file op de waalbrug bevallen lijkt me ook niet alles!
Ik vond het fijn thuis, lekker in mijn eigen omgeving. k heb alleen wel alles bij elkaar gegild en de buren konden lekker meegnieten
En wat iemand anders al zegt; een gynaecoloog moet soms nog van thuis opgepiept worden of is druk ergens anders en in veel ziekenhuizen is pijnstilling buiten ''kantoortijden'' niet mogelijk, dus daar zou ik het niet voor doen.

groeten ELke

Nou da's balen, lees net in de krant dat je als je in gemeente Veere woont (zeeland) niet meer thuis kunt bevallen vanaf 1 januari! En dat wilde ik eigenlijk wel! Het komt er beknopt op neer dat er te weinig gynaecologen zijn en je vanaf 1 januari naar het ziekenhuis in Goes moet als je een medische indicatie hebt. Je kunt wel in het ziekenhuis in Vlissingen bevallen onder begeleiding van je verloskundige, maar niet meer thuis, omdat als er iets is je niet op tijd in Goes in het ziekenhuis kunt zijn! Ik zal morgen wel eens informeren bij mijn verloskundige, want ik moet toch op controle.

groetjes
Jadeje

Terug
Bovenaan