Waar bevallen?

Hoi Jadaje,

ik heb het ook gelezen. Ik heb me al een hele tijd af zitten vragen hoe ze dit zien qua kosten. Thuisbevallen kost namelijk niets extra en in het ziekenhuis bevallen zonder medische indicatie kost je bijna € 400,00. Ik krijg nl maar € 100,00 vergoedt daarvoor bij de zorgverzekering. Zodra het een bevalling is met medische indicatie is het 100% vergoeding.
Vandaag heb ik dan ook een mail gestuurd naar het bestuur van het ziekenhuis, met de vraag hoe ze dit willen oplossen. Vrouwen uit de gemeente Veere worden nu namelijk op kosten gejaagd, zonder dat ze daar zelf om vragen. Het is als erg genoeg dat je uberhaupt geen keuze meer hebt en dus in het ziekenhuis MOET bevallen, laat staan dat dit je ook nog in je portomonee raakt.
Ik heb een mail teruggehad van het ziekenhuis. Deze kwestie wordt volgende week dinsdag 28 oktober besproken in een team dat daarvoor speciaal is aangesteld. Ik wordt hier na de bespreking nader over geinformeerd.

Ik hou je op de hoogte....

Enneh, wat als de 4 verloskamers bezet zijn als je moet bevallen.......????

Groetjes,
koetjeukkel

Dat is wel vervelend voor jullie, ik heb begrepen dat dit de komende tijd waarschijnlijk niet verholpen kan worden zeker niet als de twee ziekenhuizen gaan fuseren.

(p.s. als jullie op maandagmiddag of woensdagochtend in Veere naar tandarts de Stigter gaan  hebben jullie mn moeder wel eens gezien)

Gister de verloskundige gespreoken en die zei dat het allemaal nog niet zo 100% zeker is omdat er toch ook heel veel nadelen zijn, zoals niet genoeg verloskamers, ambulances etc. Dus we wachten nog maar even af

Caat85 ik woon in gemeente Veere maar niet in Veere zelf en ik ga in Middelburg naar de tandarts  

groetjes
Jadeje

Ik zou dit keer  heel graag thuis willen bevallen. Bij mijn 1ste bevalling ben ik naar het zienhuis gegaan, maar dat is me niet zo goed bevallen. Hoop dus dat ik lekker thuis kan blijven in mijn eigen huis waar ik me eigen op mijn gemak voel.

Voorlopig loopt de zwangerschap goed en ziet het ernaar uit dat ik idd gewoon thuis kan blijven.

Fijne zwangerschap allemaal.
Liefs xxx

Terug
Bovenaan