waar bevallen?

Hey Dames,

Misschien nog een beetje vroeg haha maar hebben jullie al enig idee waar jullie willen bevallen? (als je een keuze hebt.) Ik wilde eerst heel graag in het ziekenhuis, maar toen ik hoorde hoe duur het zou zijn dacht ik LAAT MAAR haha, dan maar thuis. Alleen toen hoorde ik weer dat je boven warm water moet hebben anders moet je beneden bevallen en dat hebben wij dus niet. Badkamer enzo zit beneden. En ik zie het niet zitten om in de woonkamer te gaan bevallen, het huis is ook best gehorig dus wil niet dat de buren gezellig meeluisteren hihi. Ff geinformeerd bij de verzekering en wat blijkt, met mijn aanvullende verzekering is bevallen in het ziekenhuis zonder medische indicatie gewoon gratis voor mij!!! :D

Dus ik ben helemaal blij haha kan ik toch mooi in het ziekenhuis bevallen. Misschien een domme vraag maar hoe werkt dit? Moet ik mezelf hiervoor aanmelden bij het ziekenhuis of doet de verloskundige dat?

xxx

Hee meid,

Wat fijn dat je dan toch in het ziekenhuis kan bevallen. Ik denk dat als je dat bespreekt met je vk dat zij/hij dat wel in orde maakt. Ga je ook nog naar zo'n voorlichtings avond in het ziekenhuis?

Ik moet in het ziekenhuis bevallen en wij hebben 13 Augustus zo'n info avond. Ben blij toe hoor dat ik in het ziekenhuis moet bevallen. Was het 1 kindje geweest dan had ik graag thuis bevallen (was mijn man het niet mee eens)

Liefs Lynn.

ja ik denk wel dat ik nog naar zo'n voorlichtingsavond ga, moet ik ff zien wanneer dat is hier. hihi was je man het er niet mee eens? Mijn vriend wil ook liever dat ik in het ziekenhuis ga maar hij zegt het blijft je eigen beslissing. Ik vind het gewoon een veiliger idee in het ziekenhuis :)

xxx

Hey dames,

Ik heb altijd zoiets gehad van dat ik in het ziekenhuis wilde bevallen. En vanwege BMI en suikerachtergrond in de familie moet ik ook in het ziekenhuis bevallen.

Het is op medische indicatie dus wordt nog geheel vergoed ook.

Thuis bevallen.... ik weet het niet. Ben nogal vrij onzeker en wat als....

Ik moet in het ziekenhuis bevallen, omdat ik in duitsland woon.
En dat vind ik helemaal niet erg. Wou toch graag in het ziekenhuis bevallen. Dus komt dat weer goed uit.
Wat al tegen ons is gezegd, als het zover is dat ik dan gewoon de vk moet bellen. Normaal komen ze dan eerst naar je huis toe en ga je samen naar het ziekenhuis, maar in ons geval treffen we de vk bij het ziekenhuis. (weet niet natuurlijk of dat bij elke vk het zelfde is).

Liefs

Ik ben nu zwanger van de 2e (aug mama) Bij de eerste ben ik ook poliklinisch in het ziekenhuis bevallen (zonder medische indicatie dus) Bij de verloskundige hadden we tijdens de zwangerschap dit aan gegeven. Ook besproken welk ziekenhuis. Zij zijn dan op de hoogte wat je graag wilt en als t zover is, regelen zij dat je in een verloskamer terecht kan. Nu wil ik weer in het ziekenhuis bevallen. Is me de 1e keer prima bevallen namelijk :)
Als je hierover vragen hebt of twijfels of wat dan ook, bespreek het met je vk! Ik twijfelde toen ook een beetje wel/niet zkh... Toen mijn vk zei dat wanneer ik nu zei zkh en op het moment zelf liever thuis bleef dat dat gewoon kon. Je kan nog beslissen tot een cm of 5/6 zei ze. Dat gaf me zoveel rust. de gedachten dat als ik op HET moment thuis wilde blijven, dat gewoon kon. Achteraf ben ik heel tevreden over hoe het allemaal gegaan is.

Hey hoi,

Ik heb een medische indicatie en moet sowieso in het ziekenhuis bevallen maar ik moet er niet aan denken om thuis te bevallen eerlijk gezegd, en helemaal niet na het lezen van de berichten van vorig jaar (dat het in het ziekenhuis toch veiliger is). Tuurlijk zullen er een hoop vrouwen zijn die thuisbevallen ideaal vinden (voor zover het je interesseert op dat moment, haha), maar ik vind het een heel fijn idee dat in het ziekenhuis alles voorhanden is! Ook zijn de meeste verloskamers best ok, soms zijn het hele huiskamers!
Ook lijkt het me alles behalve relaxed als je denkt thuis te bevallen en je tijdens het persen bijvoorbeeld alsnog naar t ziekenhuis moet. Nou, dat is geen pretje denk ik.

Een info-avond is sowieso nuttig. Even een anekdote: ik was bij mn 1e zwangerschap ook bij de gyn onder behandeling maar wij konden uiteindelijk niet naar de open avond voor ziekenhuisbevallen. Nou dat hebben we geweten: op zaterdagmiddag (14.30uur, midden in het bezoekuur!) kwamen wij in het ziekenhuis met heftige weeen en de receptioniste van de 1e hulp (wrs een student ofzo?) wist ons niet te vertellen waar de verloskamers waren. Nouwwwww das niet zo fijn hoor, tijdens t bezoekuur in de lift en de verloskamers zoeken! Haha, heb me erg opgelaten gevoeld tijdens de weeenstorm in de lift! ;)

heej ik breek ff in hier ;)!
ben bij de eerste in het zhuis bevallen omdat hij in het vruchtwater gepoept had, anders was ik thuis bevallen. had een heel slechte ervaring in het ziekenhuis. bij de tweede wilde ik wel in het zhuis bevallen ivm bloedverlies, maar omdat de bevalling toen ineens snel ging toch thuis bevallen. omdat ik weer zoveel bloedverlies had is het nu verstandig om poliklinisch te bevallen. maar wat ik ideaal vond na de thuisbevalling is dat je lekker kunt slapen in je eigen bed, en ik hoefde niet in het zhuis te blijven wat ik anders wel gemoeten had waarschijnlijk, ivm weer zoveel bloedverlies en een erg grote baby. in het ziekenhuis bevallen lijkt veiliger, maar de tijd die je moet wachten op een ambu of de tijd dat je moet wachten op een gyneacoloog die van huis moet komen, is soms net zo lang... en je bent daarna lekker thuis.
tis een afweging en je moet doen wat je zelf prettig voelt. je kan ook afspreken in het zhuis te bevallen maar als je tijdens de bevalling thuis wil blijven is dat ook geen probleem!

Terug
Bovenaan