Waar blijft jullie kleintje als je aan t werk bent?

Hoi,
ik vroeg me af hoe jullie dat doen met opvang van de kleintjes als jullie werken.
Ik werk tegenwoordig nog maar 3 dagen in de week, die dagen is Daniëlle bij opa en oma (mijn ouders). Als ik dagdienst heb moet ik om 7:00u beginnen, dit betekent dat ik Daniëlle dan om kwart voor 6 wakker moet maken. Als ik 2 dagen achter elkaar werk, blijft ze tegenwoordig dan ook bij oma slapen dan hoeft ze niet zo vroeg op. (het is nogal een uitslaper!)
Ben benieuwd hoe jullie dat doen,

groetjes van Sonja

Hoi Sonja,

Als ik moet werken gaat Isabelle ook naar opa en oma en ik moet haar dan om half 7 wakker maken. Ik rijd hier om 7 uur weg. Soms laat ik haar dan nog liggen tot 10 voor 7 en neem haar mee in haar pyama in de auto. Ze krijgt hier dan nog wel een lekkere fles melk en eet bij opa en oma op het gemak haar boterham. Ik werk ook ongeveer 3 dagen per week, op wisselende dagen. Ik ben er nu erg tevreden over. Eerst werkte ik fulltime dus ik weet het verschil! Ik vind het heerlijk om parttime te werken en ben erg blij dat opa en oma oppassen. Ik vind het ook vroeg s ochtends om haar weg te brengen, maar ben dan toch altijd blij dat ze niet naar een kdv gaat. Ze kan bij opa en oma op haar gemak wakker worden en krijgt daar alle aandacht! Ze gaat dan s avonds wat vroeger naar bed. Ik vind het ook leuk om te horen hoe anderen de opvang regelen. Soms heb ik het gevoel dat ik de enige ben die met mijn dochter zo vroeg op pad ben!

Groetjes Babybelle

He meiden,

Ook ik werk sinds Jennifer er is 3 dagen in de week. Zij gaat 1 dag in de week naar opa en oma en 2 dagen naar het kdv. Jennifer is een vroege vogel en wordt meestal tussen 6 en half 7 wakker. Dit is er misschien ook zo ingeslopen omdat ik zelf ook om kwart voor 8 op mijn werk moet zijn. Jennifer moet dan uiterlijk om half 7, kwart voor 7 opstaan anders redden wij het niet. Manlief begint dus ook vroeg en is ook vroeg klaar. Bij het kdv wordt Jennifer dan ook weer rond 16.00 uur opgehaald.
Alleen bij opa en oma blijft zij en haar neefje (3 jaar)  's avonds eten en haal ik haar om kwart over 6 op.   Dit omdat ze vaak nog wat leuke uitstapjes doen en ik er dan te vroeg ben.

Dit werkt prima, het is kleinschalig kdv en ze is echt dol op de leidsters en kindjes. Ben er zelf ook zeer tevreden over.

gr. Ilone

Hoi,

Ik werk alleen in de weekenden en af en toe op feestdagen. Op die dagen is mijn man gewoon thuis. Dus de opvang is zo prima geregeld.

Groetjes, Karin

wat een leuk onderwerp! Ik heb, sinds de geboorte van patrick, altijd 20 uur gewerkt, maar per 1-2 jl. werk ik nog maar 16 uur verdeeld over 2 dagen! Bevalt me echt helemaal super! Patrick en Ilona gaan dan naar mijn moeder. Ik werk 2 dagen achter elkaar, maar ik haal ze 's avonds wel gewoon op. Ze eten 's avonds bij mijn ouders, dus als ik ze om 17.30 uur op kom halen zijn ze al helemaal klaar! Da's echt ideaal. Ik vertrek trouwens met de kids om 7.30 uur; lekker nog in hun pyamaatjes. Ze hebben dan wel wat melk op, maar echt ontbijten doen ze bij oma.
Voor ons is het zo ideaal!

x miranda

Hoi,

Lindy gaat vanaf het begin (12 wkn oud) naar het kdv. Ze heeft het er heel erg goed naar haar zin!! Ze is gek met de leidsters want als ik kom gaat ze gelijk op de arm en krijgt de leidster een dikke knuffel.
Ze gaat 2,5 dag. Die ene halve dag is papa s'middags thuis.
Op werk dagen sta ik om 6u op en laat Lindy tot max 7u slapen. Is ze eerder wakker dan krijgt ze een boterham en ontbijtkoek en is ze om 7u wakker dan krijgt ze een papfles. Om half 8 zitten we op de fiets want ik begin om 8u.

Voor ons is dit de ideale combinatie werk&opvang.

Toedels
Sannemams

heey,

Lekker dat ze bij oma kan blijven slapen als jij moet werken.
Ik werk alleen op tijden dat marnix thuis is dus dat is hier lekker geregeld.
Ze kunnen dus ook gewoon in hun eigen bedjes slapen.
Maar ze hebben gelukkig ook geen moeite om ergens anders in slaap te komen.
Lekker hoor.

Groetjes Marianne

ik werk elke vrijdag en zaterdag avond van 18:30 tot een uur of 02:00 dan dan zijn de kids gewoon bij papa. mama mag dan natuurlijk de ochtenden heerlijk uitslapen!! wil zo veel mogelijk tijd met de kindjes doorbrengen dus echt super zo!

groetjes jess mv djesslyn (bijna 2) en jay (7,5 m)

Terug
Bovenaan