Waar braken jouw vliezen?

Smorgens om 5 uur werd ik wakker dat mn vliezen braken. Om 7.00 was de verloskundige er. Helaas, de persweeen waren niet sterk genoeg en we moesten naar het ziekenhuis. Daar is om 11 uur onze zoon geboren.

In het ziekenhuis toen de verloskundige ze doorprikte, ik had al een halve dag weeën er op zitten. Zo'n 5,5 uur later werd onze dochter geboren.

Bij de 1e aan het einde van de bevalling door de verloskundige.
Bij de 2e schrok ik om 23.00 wakker. Hohohoho, ho dat waren m'n vliezen zei ik. M'n man schrok zich dood, hahaha!
Om 1 uur baste de weeën los en om 7.07 is hij geboren

Onderweg terug in de auto van de controle bij de gynaecoloog met 40+3. I.v.m. stuitligging konden we meteen ff de vluchtkoffer ophalen en terug naar het ziekenhuis voor de bevalling. Ongeveer 2 uur later begonnen de weeën (toen was ik dus alweer terug in het ziekenhuis) en na ongeveer 26/27 uur werd de kleine met een keizersnede gehaald.

06:00 uur Braken mijn vliezen, zonder weeen is de baby om 13:00 uur geboren. Was een geplande keizersnede, maar doordat mijn vliezen eerder braken werd de keizersnede diezelfde dag.

Grappig om te lezen al die verschillende ervaring. Ik had al wel eens in een artikel gelezen dat mochten de vliezen spontaan breken, dit meestal is wanneer je een rustmomentje hebt. Dat was bij mij ook het geval. Manlief kwam thuis van een late dienst. Om 23u naar bed en nog even stilgestaan bij het feit dat de volgende dag ik de 37weken had bereikt. Een uur later braken mijn vliezen toen ik lag te slapen. Dacht eerst "help ik kan mijn plas niet ophouden!" totdat ik door had dat het mijn vliezen waren :D moest toen direct naar het ziekenhuis aangezien ik nog aan het infuus moest vanwege bepaalde medicijnen die ik nodig zou hebben tijdens de bevalling. Om 00.00u dus vliezen gebroken, om 01.00 in het ziekenhuis, om 02.00 begonnen de weeën en meneer is om 08.00 geboren.
Nummertje 2 had een stuk minder haast. Toen werd ik met 42 weken ingeleid in het ziekenhuis. Destijds om 17.00u tabletje gekregen (oraal) om in te leiden. Om 20.00u toen spontaan de vliezen gebroken tijdens de weeën die net begonnen waren (die dus waren opgewekt) en om 00.45 was hij er. 

Terug
Bovenaan