Waar braken jouw vliezen?

Mijn vliezen braken toen ik de was deed? En ben tussen de vieze was al mijn vruchtwater verloren

Na 52 uur zonder vruchtwater te hebben gezeten ben ik bevallen ik was toen in week 39.4

Tijdens me bevalling pas opt einde. Ze wilde me vliezen gaan breken omdat die nog niet gebroken waren dachten wij. Waarschijnlijk toch gebroken tijdens mijn 10 min vreselijke douche ervaring tijdens mijn bevalling. Toen ik terug op bed lag bleek ik 9cm te hebben en waren ze dus al wel gebroken..

00.04 vliezen gebroken in bed. Dacht wtf is dit. Stap uit bed en was letterlijk plons. Toen was het duidelijk. Toen vol in persweeen meteen. 01.49 kleine geboren. Enorm snel. 2e kindje trouwens

In bed, om 1.00 s nachts. Maar ik merkte het amper, het waren alleen wat druppeltjes. Ik dacht dat ik in m'n broek geplast had en heb 2x een schone onderbroek aan gedaan voordat ik dacht: Oke, ik denk dat dit vruchtwater is, haha! Het waren dus echt maar druppels. In had geen zeil ofzo in m'n bed, ik vond het vreselijk om daar al 2 weken op te moeten slapen voor als er eventueel een vloedgolf aan vruchtwater zou komen midden in de nacht, want dat is meestal niet zo!

Om 2.00 die nacht hebben we wel het zeil en bescherming op het bed gelegd, en 11 uur later is m'n dochter in dat bed geboren.

Met 41 weken. Kwam 's ochtends onder de douche vandaan en dacht eerst dat ik moest plassen, maar bleef maar komen. 
Vanwege meconium in het vruchtwater naar het ziekenhuis, nog geen weeën. Bleek toen al 5cm ontsluiting te hebben. Pas 3-4 uur naar het breken van de vliezen weeën en 6 uur later bevallen. 

Ik ben ingeleid in het ziekenhuis. Na een dag inleiden kreeg ik rijd 19.00 uur flinke harde buiken, rom 19.30 uur waren op de ctg al weeën te zien die ik vanaf ongeveer 20.00 uur ook goed ging voelen. Om 20.55 braken mijn vliezen (spontaan). Uiteindelijk is mijn zoontje om 23.42 geboren via een spoedkeizersnede (maar dat heeft niks met de weeën en gebruiken vliezen te maken ?)

Nadat ik al een uur of 3 weeën had en 8 cm ontsluiting braken mijn vliezen op het toilet! Vlak daarna bleek ik 10 cm ontsluiting te hebben en binnen 2 uur later was de kleine meid er!

Terug
Bovenaan