Waar gaat jouw kindje van over de rooie?

Hoii
Ben nieuw hier, maar wil meteen wel even reageren!
Mijn zoontje Guus is een echte schat, altijd een tevreden en gemakkelijk kereltje...
Hahaaa!! Dat is OVER!!!
De laatste 2 weken maakt hij OVERAL een drama van... Pfff Vermoeiend hoor...
Hij hangt momenteel erg aan me, wel hartverwarmend en mijn ego wordt ook gestreeld... maar echt handig is het niet. Vaak begint hij al meteen met "jammeren" als hij me ziet.
Achja, weer zo'n fase zullen we maar denken ;)

Hoi,

Jennifer is echt een meid hoor als ik haar oppak omdat we iets moeten doen (schone luier etc) en ze heeft er geen zin in dan gooit ze zichzelf naar achteren..gelukkig heb ik haar dan vast, anderskomt ze wel heel hard op de grond..(moet ik niet aan denken!!)..

Tja en die luier verschonen is  soms een drama..tot krijsen toe!!!

Voor de rest valt het (nu) nog wel mee...hihi...

gr. Ilone

Hihi, grappig onderwerp..
Mijn oudste gaat helemaal over zijn toeren als ie (net als vele kindjes) neusspray krijgt, hihi gisteravond was het zover want hij is snotverkouden..
Toen ie kleiner was vond ie sneeuw verschrikkelijk eng, en idd ook de regenjas was geen succes..
Mijn jongste is heel makkelijk, vind alleen tandenpoetsen geen lolletje, en als ie iets wil en hij mag het niet (soep eten zelf doen vind ik zelf GEEN succes) dan kan ie zwaar over de emmer gaan..

quote: mamatorist reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('01-10-2008 11:20:13'));

Ik lees veel stukjes over kinderen die over de rooie gaan als ze niet zelf mogen eten of drinken. Waarom mogen ze dat niet??? Stijn eet alles zelf, en hij knoeit regelmatig maar daar leert hij het van. Ik vind het heerlijk om te zien hoe hij geniet van een bakje vla en ook al zit het achter zijn oren, jammer dan. Gisteren hadden we vis en dat vloog over de tafel, ach ik pak het op en leg het terug op zijn bord en hij eet het alsnog op.

Op de commode wilde Stijn heel lang ook niet op zijn rug liggen. De laatste dagen ruik ik aan zin voetje en roep heel hard IEW!!! Wat een stinkvoetjes. En dat is genoeg voor Stijn om zijn voet nog honderd keer in mijn neus te proberen te stoppen en bij mijn reactie in schateren uit te barsten. hij blijft dan intussen mooi liggen en dan kan ik hem verschonen.

Groetjes van Marloes

Levi mag een hoop dingen zelf eten hoor maar zodra hij gaat gooien met het eten is het gewoon klaar. Hij moet ook leren dat er niet met eten gegooid wordt en hij weet dat al dondersgoed hoor, dan gaat hij je al echt zo aankijken van wil je een aardappel naar je hoofd. Soep en yoghurt voer ik hem ook zelf want dat wordt echt een zooitje,kwark mag hij zelf deon, dat is toch net even wat minder vloeibaar.

We geven levi nu opde commode de babyinhaler en dat vindt hij prachtig. Zet dat ding zelfopzijn snuit en dan heel snel luier verschonen en hopen dat hij nog even met depuffer speelt. Maar het verschonen blijft een drama.

groetjes chimene

quote: mamatorist reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('01-10-2008 11:20:13'));

Ik lees veel stukjes over kinderen die over de rooie gaan als ze niet zelf mogen eten of drinken. Waarom mogen ze dat niet??? Stijn eet alles zelf, en hij knoeit regelmatig maar daar leert hij het van. Ik vind het heerlijk om te zien hoe hij geniet van een bakje vla en ook al zit het achter zijn oren, jammer dan. Gisteren hadden we vis en dat vloog over de tafel, ach ik pak het op en leg het terug op zijn bord en hij eet het alsnog op.

Groetjes van Marloes

Hoi Marloes,

Marissa mag van ons niet zelf haar avondeten opeten omdat dan alles op de grond ligt. En aangezien zij familie heeft in Brazilie die dezelfde avond geen eten hebben of te weinig eten hebben vinden wij het niet nodig dat het hier op de grond gegooid wordt of dat de vla in haar haar verdwijnt. Alles wat ze al wel kan mag ze zelf doen zoals brood of banaan uit het vuistje.

groeten Linda

Veel dingen zijn herkenbaar, maar Brian gaat om 2 dingen écht helemaal uit zijn plaat!
Dat is als ik zijn neus schoon moet maken, als hij me al met een zakdoekje aan ziet komen rent hij al de andere kant op
Wij hebben een tussendeur naar de hal/trap, sommige dagen speel hij dan rustig in de hal en is er niets aan de hand. Maar als hij een ondernemende dag heeft grijpt hij iedere kans om de trap op de gaan. Nu kan Brian al langere tijd goed traplopen, maar alleen naar boven is natuurlijk onbespreekbaar. Als ik op die dagen de tussendeur dicht doet wordt Brian echt wild. Op de deur slaan, gillen, stampen echt bizar!
Negeren lijkt alleen maar averechts te werken, maar verder is het een lekker makkelijk mannetje dus ach dit nemen we dan maar voor lief.....

groetjes
Achnita

Terug
Bovenaan