Waar halen jullie kindjes troost uit (buiten mama natúúrlijk)

Tijs kijkt graag naar rijdende auto's. Wij wonen aan een vrij drukke straat. Als Tijs moppert of zich pijn heeft gedaan en blijft huilen, gaan we voor het raam auto's kijken (met mooi weer gingen we dan lekker buiten kijken) en dan  is het gemopper of het verdriet snel over.

Groetjes,
mv Tijs

Yoëll heeft een speen en 2 knufjes. Deze heeft hij alleen met slapen en bv als hij ziekjes is en in de auto of de buggy zit. Overdag wil hij ze niet hebben, als hij ze ziet liggen pakt hij ze op en komt ze aan me geven.
Verder is Yoëll een hele harde, als hij valt wrijft hij en zegt oh oh. Als hij zich echt zeer heeft gedaan is een kus en een kroel (wel een hele snelle) goed, want dan wil hij weer verder waar hij mee bezig was.
We merken wel dat hij de laatste dagen (ongeveer een week), veel meer valt en zn evenwicht een beetje kwijt is. Misschien toch op tijd bij de oortjes geweest...
Als hij dan 4 keer achter elkaar valt, moet hij wel even huilen en knuffelen, maar of dat met papa, mama, oma of opa is maakt dan niet uit, gelukkig

Kian heeft een speen (uhh, drie spenen) en een knuffelpopje.

Met stip boven aan, zn speen...maakt niet uit welke hahahahah
Én direct er op volgend een doekje, zo'n spuug/monddoekje. Geen voorkeur voor een bepaalde, maar hij moet er gewoon een hebben. In de woonkamer slingeren er vaak 3 en in zn bedje ook 2. Maakt ook niet uit of ik een schone uit de kast pak, als ie er maar een heeft!

liefs jen mv mike

Mama staat gelukkig op nr.1, ja zelfs boven papa, Roos is een papa meisje!
Maar Linde heeft daarnaast heel veel troost aan haar duimpje, niet echt goed maar sinds ze haar duimpje heeft ondekt toen ze een maand of   3 was is het wel een tevreden meisje. Daarvoor huilde ze heel veel.
Roos heeft ook haar duim, als ze moe is en ze heeft een knuffelpopje genaamd "poppetje" waar ze echt niet zonder kan.
Poppetje is gewoon een keptin jr knuffelpopje en ligt in haar bed, alleen bij ernstige vermoeidheid en/of verdriet mag 'ie wel eens naar beneden.
Ik ben wel blij met die troost naast mama, vooral 's nachts maar zelf troosten is  toch echt het fijnste!!!

groetjes Daniëlle.

Siebe zijn speentje en Merijn zijn knuffeltje Sisje!! Maar gelukkig kan mama ook nog veel goed doen op zulke momenten!

Fonske

Terug
Bovenaan