Waar ik bang voor was, is nu gebeurd... Ik ben hem kwijt...

Lieve Rosita,

Jeetje wat een waardeloos gedoe zeg! Zit je toch echt niet op te wachten als je net zo'n leuk klein baby'tje hebt..... Jullie moeten even goed gaan praten en wie weet wat er uit komt....

In ieder geval veel sterkte toegewensd.
Groetjes Sandra

Jeetje, wat heftig. Ik zou idd nog een keer op een rustig moment met hem gaan praten. Hoe kan dat nu? Liep hij hier al langer mee?
Hoe gaat het nu   met jou?
Heel veel sterkte.
Groetjes Veerle

Hoi rosita, was een drama zeg!!!

Ik snap de reactie van Kari en Ilona wel, maar ik vind wel dat mensen, en ik dit geval jouw man, het echt veel te snel opgeven tegenwoordig, je belooft ten slotte nogal wat als je gaat trouwen en als er dan even iets niet gaat zoals hij of zij het wil hebben dan gelijk maar scheiden? Nou ik zou er toch proberen wat energie in te steken hoor, al is het maar voor je zoon! En dan zonder te bidden smeken en kruipen natuurlijk want dat gun ik hem echt niet...!!! Gewoon als 2 volwassen mensen die samen een keuze hebben gemaakt om te trouwen en een kind te krijgen!

Sterkte en groetjes Yvonne

Lieve Rosita,

Wat een ellende, ik leef met je mee! Misschien heb je eerder op het forum al gezien dat ik helaas 4 weken geleden in een soortgelijke situatie ben beland. Ik hoop echt voor je dat jullie nog een keer rustig kunnen praten en er dan nog aan kunnen gaan werken. Maar ik heb hier wel gezien dat als ze echt niet meer willen, je dan gewoon met je rug tegen de muur staat. Laat jezelf niet gek maken, daar doe je jezelf alleen maar mee tekort. Probeer ondanks alles te genieten van je kindje, hoewel ik weet dat het soms gewoon teveel kan zijn.
Mocht het toch niet meer goed komen, probeer dan rustig te blijven. Misschien heb je daar hulp bij nodig, dat is helemaal niet erg. Ik heb nu ook veel baat bij een gesprekje met een psycholoog zo af en toe. Kunnen tenminste goed relativeren als je dat zelf niet meer zo goed kan. En probeer sterk te blijven....ik merk dat ik nu heel snel sterker word en dat verbaast bepaalde mensen. En alleen al om die mensen te verbazen ga ik door!! Ik weet dat het nu moeilijk te geloven is, maar uiteindelijk komt het goed. Ik ben nu bijna 4 weken verder en begin me nu al duidelijk beter te voelen. Als hij echt niet meer wil, ben je nou eenmaal beter af alleen. En voor financiele situaties en huisverting komt echt een oplossing. Zal niet makkelijk zijn, maar een oplossing komt er.
Als je misschien wilt mailen of msn'en, geef dat dan maar aan. Dan geef ik je mijn mailadres door. Wie weet kan ik je ergens mee helpen, of gewoon luisteren. Ben per slot van rekening nu ervaringsdeskundige......

Hou je sterk!!!
Liefs Wendy

Bedankt voor alle lieve reacties.

Johan, was vast besloten om weg te gaan, maar heeft zich gisteravond toch bedacht.

Ik zit met heel veel dingen in mijn hoofd: ben onzeker, vertrouw johan niet (waar geen reden voor is, hij zal mij niet verlaten voor een ander), maak me druk om de kleinste dingen, kan arjun moeilijk loslaten enz..

Ik heb daar proffesionele hulp bij nodig.

Ik ben blij dat johan toch voor mij heeft gekozen, ik heb hem nodig (om arjun te verzorgen) en voor Arjun is dat ook het beste (als het goed gaat.)

Maar ik weet nu wel dat mocht het ooit weer misgaan, dan kan ik nog altijd begeleid zelfstandig gaan wonen met Arjun.

Wendy: ik wil wel mailen met jou en miranda omdat ik denk dat het me heel erg zal helpen.

Groetjes Rosita

Lieve Rosita,

Mn haren gaan echt recht overeind staan als ik jouw stukje lees....het is inderdaad heel erg..maar ik vraag mij af of je het allemaal moet accepteren dat Johan eigenlijk alle regels bepaalt??

Als hij weg wilt gaat hij weg, en nu wil hij weer blijven.......lijkt me erg onrustig als je net een baby hebt gekregen, voor jezelf en natuurlijk voor je kind.

Je zegt dat je hem nodig hebt? Maar brengt dit rust en geluk in je leven? Probeer echt aan je eigenwaarde te werken, en dat zit m niet echt in uiterlijk maar in je hoofd en doe dat voorjezelf en je kind en voor niemand anders.

Hoe klote het ook is en ik kan me voor 100% voorstellen dat je het heel anders had voorgesteld, maar probeer echt meer de regie te bepalen, aan jezelf te werken en je man goed aan te pakken, hij moet zijn verantwoordelijkheid nemen anders heb je mijn inziens helemaal niks aan hem.

Maar goed, dat is mijn mening, ik vind dit namelijk heel erg belangrijk in een relatie, zorg voor evenwicht en wederzijds respect.

Veel succes en   heel heel veel sterkte.....cijfer jezelf niet meer zo weg....

Iedereen twijfelt toch wel eens?  Ik ook hoor. Maar geen enkele relatie is perfect en alles gaat met vallen en opstaan en met hoogtepunten en dieptepunten. Mijn man en ik kunnen daar gelukkig openlijk over praten.En ja, ook verliefd worden op een ander terwijl je getrouwd bent komt voor. Kun je niks aan doen. Je keuze om bij je partner te blijven wel!! Ik vind het dus juist knap wat Johan doet. Hij beseft dat hij momenteel niet 100% gelukkig is, maar loopt niet direct weg voor zijn verantwoordelijkheden. Verder weet ik er uiteraard te weinig van om echt een goede mening er over te vormen. Gewoon goed blijven praten, dat scheelt al heel veel.

Probeer wel sterk in je schoenen te staan, want samenleven met iemand die weg wilt, dan weer wil blijven, dan weer dreigt weg te gaan is heel moeilijk. Het kán goed gaan, hier gaat het al 7 jaar goed, maar dat komt wel omdat daar verandering in is gekomen. Ik kon dat niet meer aan en wil er nu ook niets meer van horen! Of hij gaat, of niet! Maar eruit, is niet meer erin. Dat klinkt hard, maar Mattijs heeft ook ruim een jaar lang gedacht dat hij de relatie kon dicteren (en nog wel eens), maar ik ben sterker geworden. Nu gaat het al 6 jaar goed en hebben we een stabiele relatie, maar het is moeilijk en soms ook eng, het is al eng genoeg als er geen kinderen in het spel zijn. Mijn tip is dus: maak afspraken en houd je daaraan.

Heel veel succes, Ilona

Terug
Bovenaan