Waar slapen jullie kindjes?

Wieteke is niet zo'n heel gemakkelijke slaper, dus ik zorg altijd dat ik tijdens haar slaapje thuis ben (toen ze nog vaker sliep op een dag, was ik altijd thuis op die tijden).
In de wandelwagen slaapt ze niet (als we een dag weg zijn moet het wel, maar dan moet je echt gaan wandelen en dan slaapt ze maximaal een 45 minuten).
Wieteke slaapt dus altijd in haar bedje.

Buiten kan wel lekker zijn qua frisse lucht, maar ze wordt dan denk ik wakker van alle geluiden om haar heen. Dat heeft ze binnen ook al, daarom houd ik het altijd rustig als ze in bed ligt.

Groetjes,
Geeske.

Ik heb op een kdv gewerkt en daar hebben we drie kids op de groep gehad (uit 1 fam), waarvoor moeder had getekend ze buiten in de wagen sliepen bij droog weer (behalve met vrieskou natuurlijk)
Gewoon voor het raam, zodat je ze in de gaten kon houden. Thuis deed ze dit ook en ze vond het beter voor haar kids dan een slaapkamer, met op het kdv, meerdere kids.

Yoëll en slapen is inmiddels wel bekend hier. Ik ga wel op pad met hem, ook als hij moet slapen, want in de auto en de wandelwagen is hij zo in dromeland. Hij vind het heerlijk om in de wagen te slapen. Overdag thuis slaapt hij gewoon in zn bed, wat overigens prima gaat (afkloppen), maar ik blijf er dus absoluut niet voor thuis.
Zelf ben ik een enorme structuurkip en heb dit zoveel mogelijk proberen te beperken bij yoëll, om te voorkomen dat ik straks continu thuis zit als hij moet slapen en dus 's avonds ook. 's Avonds neem ik dan zn campingbed mee, das vertrouwd en gaat daarin

uhhhhh, what??? Ok, buitenlucht is gezond maar hier heb ik nog nooit bij stil gestaan. Slapen de ouders ook buiten? Lijkt mij te veel op kamperen, dus niets voor mij, haha. Wel interessant. Kan iemand het nog onderbouwen, dus wat is de meerwaarde van buiten slapen boven een gewone huiselijke omgeving. Dus niet een slechte geventileerde crèche. Overigens hebben ze op onze crèche duidelijke “ventilatieregels’ voor alle ruimtes, ook de slaapkamer.

Hoi! Zo'n konijnenhok noemen ze een 'lutje potje'. Tja, ik heb het ook niet verzonnen. Op sommige kdv's worden ze veel gebruikt. Ook in Denemarken gebruiken ze ze veel, zelfs al is het -3 graden!
Over het algemeen zorgen we dat we op tijd terug zijn voor Ilses slaapje. Vaak slaapt ze ook in de auto als we weggaan. En anders nemen we het campingbedje mee. Ideaal, ze slaapt er prima in. Slaapzak, knuffel en speen mee en slapen maar!

Groetjes, MvIlse

Nee, ik zie Tijs liever niet in zo'n konijnenhok. Ik had er ook nog nooit over gehoord en zo'n ding ook nog nooit gezien. Vind het persoonlijk maar een eng idee. Maar dat komt misschien ook omdat ik ze nog nooit live gezien heb.

Tijs slaapt niet in de wandelwagen (hoe moe hij ook is), maar in een bedje wel. Tijs zit ook niet graag langere tijd in de wandelwagen, dus als wij een heel dagje weg willen, gaat Tijs b.v. naar opa en oma. Daar maken we hem veel blijer mee. Tijs is heel erg van de regelmaat, als hij een dagje niet in zijn ritme zit, heeft ie daar dagen last van en wij ook. Dus Tijs doet zijn middagdutje altijd in een bedje. Of dat thuis is, bij opa en oma, bij vrienden in een campingbedje dat maakt niet uit. Dus er speciaal voor thuisblijven, nee, dat niet. Maar wel altijd in bed.

Groetjes,
mv Tijs

Ik zou Mark ook niet zo gauw in zo'n "hok" stoppen om te slapen.   Het kan best wezen dat het gezond is in de buitenlucht te slapen.   Ik geloof alleen nooit dat Mark hierin zou slapen, ook hij is een moeilijke slaper.   Hij ligt dus lekker in z'n eigen bed, en probeer altijd het raam een beetje open te hebben... dus genoeg frisse lucht.  
Ik blijf meestal wel thuis om Mark z'n middagdutje, als het niet uitkomt, dan slaapt hij wel in de auto, maar ik vindt het lekkkerder als hij 2 uurtjes in bed slaapt.  Hij zal ook nooit in de buggy slapen ofzo!!
Groetjes Liesbeth

wahawaha ik zit vol verbazing naar dat hok te kijken en toen wilde ik het aan mn man laten zien en voordat ik iets kan zeggen, zegt hij al wat het is! Het moet niet gekker worden hier!
Hij weet er meer van af dan ikke!!!
Ik had het nl nog nooit gezien!!!

Maar goed, mike slaapt zo veel mogelijk in zn bedje.
Als we weg gaan  slaapt ie wel in de auto en heel zelden in de kinderwagen of buggy...hij is bang dat ie wat mist hahahaha
Bij zn gastouder slaapt ie net zo als thuis dus das wel fijn!

liefs jen mv mike

Hoihoi,
Ook ik ken dat hok wel, er zit gaas aan de voorkant en geen glas dus prima voor de gezonde buitenlucht. Op zich kan ik me voorstellen dat mensen het gebruiken, ik zelf zou het toch niet kopen. (Ik heb hier al bekijks genoeg met mijn moederfiets, klompen (voor in de tuin btw), toen ik zwanger was met mijn mooie tshirts etc). Wel zet ik heel vaak het raam van onze kleine open, ook wel eens als ze gaat slapen.En gaan we dagelijks fietsen of wandelen.
Froukje is vanaf het begin erg gevoelig geweest voor geluiden etc van beneden, dus heeft ze in het begin al altijd in haar bed geslapen omdat ze beneden gewoon niet goed sliep (heeft wel even geduurd voor ik doorhad dat dat de reden van haar onrust was...). Zolang ze in een bed ligt slaapt ze goed (of dat nu in een campingbed is of een gewoon). Maar onderweg in de auto of   kinderwagen wil gewoon niet lukken ook al is ze erg moe. Daardoor is ze huilerig enzo. Ik wil dat mijn kind goed slaapt dus probeer zoveelmogelijk dan thuis te zijn.
Regelmaat en inbakeren van Ria Blom, een geweldig boekje waar ik veel aan gehad heb en ik veel reclame voor maak bij collega's. (in principe voor babies maar 't zijn vast ook goede tips voor als je kind ietsje ouder is)
Groetjes!!

Terug
Bovenaan