Waar slapen jullie kindjes?

Die "lutjepotjes" (lett. kleine kindjes) ken ik wel. Je ziet ze hier in het noorden bij bijna alle kdv's. Ze zijn idd erg gezond voor de kindjes om in te slapen. Je hoeft ze niet zelf aan te schaffen, je kunt ze ook huren.

En nee, ik slaap zelf niet buiten, maar wel met én het raam een heel stuk open én de deur wagenwijd open. Zonder frisse lucht geen nachtrust hier. En wat geluid betreft het is maar wat je gewend bent en wat is er nou lekkerder dan wegdromen bij ritselend bladeren en tjilpende vogels? Ik ben dan zo vertrokken hoor!

Voor Julian had ik er ook eentje willen huren, maar helaas liep het allemaal wat anders vorig jaar. Nu denk ik dat hij er al te groot voor is en zich te opgesloten zou voelen. Hij heeft nogal veel ruimte nodig nl.

En over de oorspronkelijke vraag van Cissy: Ik ben zoveel mogelijk thuis voor het slaapje van Julian. Hij slaapt al tijden nog maar 1 x per dag, na de lunch. Soms 2 uurtjes vandaag bijna 3,5 uur. Ik vind het belangrijk dat hij goed rust en dat gaat thuis op bed toch het best. Een enkele keer wijken we van dit principe af, bijv. met een familiedag of een dagje stadten oid. Maar dat zijn uitzonderingen. Ik vind dat  ik als moeder (samen met papa uiteraard) een aantal voorwaarden voor mijn zoon moet scheppen waarin hij kan opgroeien. Een daarvan is goede en voldoende rust. En ik denk dat ik door de regelmaat die we hanteren, nu, en al tijden, de vruchten er van pluk. We leggen Julian altijd wakker op bed (nooit anders gedaan ook) en hij weet dat hij dan gaat slapen en doet dat ook. Zowel smiddag's als savonds.
We gaan ook niet savonds met hem over straat. Later als hij wat ouder is zullen we dit vast wel gaan doen, maar ook met mate. Ik zou het ook niet leuk vinden om midden in de nacht van bed te worden gehaald, door de kou te moeten en dan weer in een ander koud bedje gelegd te worden. Waarom zou hij dat wel leuk vinden?
Ja, ik ben momenteel best beperkt in mijn vrijheden omdat ik me aanpas aan Julian's tijden. Maar aan de andere kant voel ik me vrijer dan ik me bij een werkgever ooit heb gevoeld. Ik heb het  graag over voor mijn kind en naarmate hij ouder wordt veranderen ritmes en patronen ook weer. Het is dus maar tijdelijk.

Nou een heel verhaal...pff...het wordt tijd dat ik zelf maar eens ga slapen!

Groetjes,
Ellen mv Julian

Tja, die van mij slaapt gewoon in bed. Over het algemeen zorg ik gewoon dat ik thuis ben tussen pakweg 12.00 en 15.00 uur. Met die tijden is wel wat te spelen, maar een bepaalde rust vind ik wel belangrijk en wat mij betreft hoort slapen in bed daarbij...

Ze slaapt nog een uurtje of 2 tijdens haar middagslaapje en dat is het. Dus vaak kan ik 's morgens wat doen en dan 's middags nog een keer. Ik vind het in ieder geval geen probleem....

Groetjes
Susan mv Gijs en Sophie

Hoi,
ik wil ook nog even reageren op de "konijnenhokjes" Biana sliep er ook alijd in op het kinderdagerblijf heerlijk! Ze sliep dan langer dan dat ze in bed binnen sliep.
Gewoon jas aan slaapzak aan lekkere deken over en klaar.
Heb zelf ook overwogen om er een te huren maar helaas waren ze allemaal verhuurd.
Toen ze nog in de kinderwagenbak paste sliep ze ook meestal  1 slaapje buiten.

Nu lekker in haar eigen bed zoveel mogelijk er zijn uitzonderingen. s'ochtends nog een uur na de fles van 8 uur en s'middags nog anderhalf tot 2 uur.

Groetjes Marja

Terug
Bovenaan