waar te slapen

ik weet nog niet goed wat nu verstandig is qua slapen voor pascal.
snachts slaapt hij van 22:00 tot 6;00 in zijn ledikant. (geen nachtvoeding meer). dan slaapt hij na de fles van 6:30 tot ong. 10:00 weer in zijn ledikant.
en verder slaapt hij of in zijn wipstoel, de wandelwagen of op schoot.
maar is dat goed??
of moet ik hem eigelijk na elke voeding gewoon naar bed brengen.
ik heb hem nu wel in zijn bedje gelegt. daar ligt hij nu sinds half 3.

als ik overdag slaap, slaap ik snachts niet.
dat werkt vast niet zo bij baby's. maar kun je ze te veel laten slapen??
hij vind het nu snachts fijn op zijn eigen kamer en in t eigen bed, ik wil niet dat hij er een hekel aan krijgt doordat ik hem er steeds heen leg.

beetje raar lang verhaal. hopelijk snappen jullie nog waar t omgaat.

groetjes
smooty

Het is juist het beste om hem steeds in zijn bedje te leggen!
Hoe kun je nu een hekel krijgen aan je bedje? ;-)

Hier is het zodra ik tekenen zie van moeheid; hupsakee naar bedje. Ze moeten ook leren in slaap te vallen, dus het maakt niet uit als hij nog wakker is als je hem in bedje legt. Maak er een vast ritueel van, dan weet hij dat het tijd is om te gaan slapen.

En volgens mij kunnen ze nooit teveel slaap hebben, ze geven het zelf wel aan!

xxx

hier slaapt ze ook altijd in haar bedje, dat is ook aangeraden door het cb. leg haar ook altijd wakker in bed zodat ze zelf in slaap valt. dit gaat eigenlijk altijd goed.

@juulke, ach marc werkt overdag he, dus dan wordt er niet gesport.

pascal is niet een jongen die zich zelf wat kan vermaken met geluidjes en beestjes.
wakker is wakker, en meestal ook brullen.
slapen doet ie dus tussen door.
maar we gaan t proberen. ik denk dat het meer mijn probleem is. dat ik het niet leuk vind om hem niet om me heen te hebben. en te kunnen zien.
hopelijk wordt ie niet wakkerder als we hem in zijn slaapzakje wurmen.

Hier liggen de kinderen altijd in bed te slapen, zijn ze moe, hup bed in (tenzij ik een kwartier later boodschappen moet doen ofzo)
Ook nu ligt ze weer in bed, al is de kans groot dat ze over een uur wakker wordt want tussen 18-20 wil ze bij ons zijn,,haha
Maar ik zou je kind niet elke keer in de box/wipper laten slapen, ze liggen toch het best/lekker in het bedje en rusten ze dus het beste uit.
Vanaf een maand of drie blijven ze na de voeding elke keer langer wakker en dan kunnen ze even in de box/wipper, maar als ze daarna moe worden, lekker weer het bed in!
Overdag slapen is normaal voor een kindje, werkt ds niet zoals bij ons!

oke, hij heeft gegeten.
zat in de wipstoel, en begon te gapen.
dus nu heb ik hem in zijn slaapzakje gedaan en in bedje gelegt.
slaapmuziekje aan, net als snachts.
en nu dus kijken hoe meneer reageerd.??
en als ie nu gaat huilen??
laten huilen?? valt ie dan zelf in slaap??
dom he dat ik dat na 9 weken nog niet weet.
ik wiegde hem altijd in slaap.
en snachts sliep ie vanzelf in.

Terug
Bovenaan