Waar tijd vandaan halen huishouden?

Hoi.

Sorry maar je hebt het wel heel goed uitgezocht qua tijd. En dan mis je denk ik nog een hele hoop dingen!
Waar haal je de tijd vandaan... tjah. Goede vraag. Ik ben benieuwd, ben je  alleen of heb je een partner? Kunnen jullie geen taken verdelen? Zoals stofzuigen, of de was, koken/afwassen.
Ik doe 1 dag in de week even goed het huishouden. Dit is meestal mn wasdag, maar ook voor stoffen schoonmaken en stofzuigen/dweilen.
Ik denk dat je niet moet kijken naar t werk plaatje maar naar een dag plaatje. Ik qerk 24 uur per week in de zorg, dus onregelmatig en soms ook  meer dagen per week soms minder, mijn man is militair dus regelmatig langere tijd van huis en ik hou echt wel tijd over voor de leukere dingen. Zoals samen spelen/wandelen enzo. 
Succes!

Mijn man en ik werken allebei 36 uur per week. Wij hebben dit opgelost door een schoonmaakster te zoeken die eens per week langskomt en de boodschappen standaard te bezorgen.
Rond 19u ligt onze kleine op bed en dan hebben we tijd voor de kleine klusjes (zoals wassen, vuilnis, hapjes koken voor de drukke dagen, etc.). Ik doe veel van die klusjes overigens ook op mijn vrije dag (werk 4x9). 
Daarnaast hebben we standaard 1 avond per week voor onszelf om te sporten en in het weekend gaan we om en om. 
Verder lopen we uiteraard regelmatig achter met de was of die extra keer stofzuigen, maar dat is dan maar zo;)
En net als wat karlijnhu zegt; wij combineren zoveel mogelijk, samen eten, de kleine gaat regelmatig met ons mee in bad/douchen. Wel zo gezellig!
Succes!

41,5 uur + 15 uur werken + 6 uur reistijd  = 62,5
7 dagen in de week, maal 24 uur = 168
Er van uit gaande dat je 8 uur slaapt per dag = 56 uur
168 - 62,5 - 56 = 49,5 uur houd je nog over voor wandelen, spelen met je kat, knuffelen met je baby, winkelen voor nieuwe kleding, sociale contacten, sporten, tv kijken, bank hangen, mails beantwoorden, papier weg gooien ETC. 
49,5 uur is nog een flink aantal wat je ‘overhoud’ toch?! 

Ik wil niet lelijk doen, maar in de tijd dat je dit allemaal uitgerekend en getypt heb, had je je halve huis kunnen schoonmaken ;)
Ik heb 2 kinderen, één is bijna 2 jaar en de ander is 3 weken oud. Ik ben heel schoon en netjes, en hou zelfs met 2 kinderen tijd over om te relaxen. Ik werk 2 dagen, mijn man 5 dagen.
Je kan toch prima een wasje ophangen/opvouwen terwijl je kindje speelt? Stofzuigen doe ik ook terwijl ze speelt. Eigenlijk doe ik bijna alles terwijl ze speelt, alleen soppen/dweilen/ramen zemen/strijken doe ik als de kinderen slapen. Elke week een schoon bed voor iedereen en elke dag draait er hier minstens één wasmachine.
Ik zorg dat s avonds alles netjes is als ik naar bed ga. Dan draait de afwasmachine en is alles opgeruimd en ligt er een was klaar voor de volgende dag. En er zijn dagen dat het allemaal iets minder netjes is dan ik zou willen, jammer dan. 
Je kindje slaapt nog wel 2-3x per dag denk ik? Dan kun je toch veel doen? Wacht maar tot hij 2 jaar is, dan maakt hij nog veeeeel meer rommel en slaapt hij bijna niet meer. Dan heb je echt je handen vol ;) 

Wauw, wat een rekensom.

Waar is je partner in dit verhaal? Tenzij je alleenstaand bent, hoef je toch niet alles alleen te doen?

Ik werk 32 uur, mijn vriend 38, baby van 5 maanden en een flink huis. We hebben eens in de 2 weken een paar uur een huishoudster en verder houden we samen het huis netjes. Dat geeft ons beiden nog meer dan voldoende tijd om te sporten, leuke dingen te doen met vrienden en te chillen. Dus ik ervaar het heel anders en heb helaas geen tips...

Hoi
Zo ziet bij ons de dag er ongeveer uit 
05.00/06.00 fles en weer slapen 
06.00/08.00 poetsen, vegen, dweilen en afwas
08.30 ( wakker)aankleden wassen ed.
09.00 boodschappen, bieb of wandelen
10.00 fruit
10.30 (eerste dutje) was aan zetten, ophangen, in de droger gooien 
11.00/11.45 (wakker)kroelen op bed en was vouwen
12.00 boterham eten dan in de box tot 13.00 kinderstoel poetsen vegen dweilen 
14.45 iets lekkers met een beker drinken 
15.00 (2e dutje) mee naar bed of avond eten voorbereiden
17.00 koken eten na het eten kleine in de box opruimen, vegen, dweilen en afwas 
19.00 douchen pyjama aan fles voorlezen en tanden poetsen
20.00 naar bed  
En de grote klusjes zoals ramen lappen badkamer poetsen bed verschonen doe ik tussen door met de kleine in de draagdoek of mee boven kan ze op de grond spelen 

Hier een baby van 9 weken. Nu nog met verlof, maar straks ga ik net als mijn vriend weer 32 uur werken. Ik heb ook even moeten zoeken, maar inmiddels heb ik wel een soort van routine bij het opstaan. Ik zet meteen als ik opsta een was aan, kleed mezelf aan, zet theewater op, smeer alvast brood voor mezelf en wanneer dochterlief wakker is haal ik haar dan naar beneden. Terwijl ze in de wipper zit ontbijt ik. Daarna ruim ik de vaatwasser uit en verzorg ik de katten. Op die manier heb ik in een half uur al een hoop gedaan. De rest van de dag zie ik wel hoe het loopt. Ik ben geen 30 minuten kwijt aan koken, ik kies makkelijke gerechten. Soms moet het wel een tijd in de pan of oven, maar dan doe ik ondertussen andere dingen (zoals de vaatwasser inruimen of gewoon even spelen met de kleine). S avonds ruimen we voor het slapen gaan alles op en gaat de vaatwasser aan als hij vol is. Dan begin je de ochtend in een opgeruimd huis.

Hoi hoi, 
Ik heb nog geen ervaring met een baby en huishouden/ sociaal leven en werk combineren (heel binnenkort wel??), maar dat lijkt me soms idd best pittig en ondanks dat je uren 'overhoudt' kan ik me voorstellen dat je dat niet zo ervaart hoor. Zeker met de vermoeidheid die erbij komt kijken. 
Het enige wat ik nu kan bedenken is idd dingen met elkaar combineren, boodschappen laten bezorgen en wellicht hulp in de vorm van betaald of onbetaald (misschien wil een familielid/ vriendin) wel helpen bij het huishouden of even oppassen. 
Verder misschien juist je rust pakken/ mee slapen/ ontspanning wanneer de kleine slaapt, daardoor ervaar je misschien je tijd en things tot do ook al heel anders dan wanneer je constant heel moe bent. 
Verder dacht ik nog aan een paar keer grotere porties koken en invriezen zodat je bijvoorbeeld voor een aantal keer eten hebt en niet elke dag hoeft te koken. En hou het verder simpel en soms afhaal als dat financieel kan. 
Niet te veel van jezelf verwachten dat je huis spik en span is en samen met je partner kijken wie wat kan doen. 
Mijn vriend en ik hebben ons voorgehouden dat mocht het financieel straks 'passen' dat wij kijken of iemand in de huishouding een optie is. Ook al is het voor een paar uurtjes per ... Of die klusjes die eens in de zoveel tijd nodig zijn. 'tijd kopen' schijnt een goede investering te zijn. En oja ramenzemen laten wij sowieso ook doen door een bedrijf. Echt die paar euro waard eens in de 2 maanden?
Succes! Is gewoon hard werken en dit heet niet voor niets de 'tropenjaren' ??

Terug
Bovenaan