Waar zijn de april 2009 moeders?

Hallo,
Ik moest net even denken aan al die andere meiden die met mij hebben meegeleefd en waar ik ook met mee heb geleefd in het april 2009 forum.
Er waren daar de laatste tijd veel verdrietige berichten. Sommige namen heb ik al voorbij zien komen bij dit forum of het zwanger worden forum. Ik ben zo benieuwd hoe het nu met jullie is. We hebben toch wel wat met elkaar gemeen denk ik!
Groetjes en ik hoop snel jullie reacties te lezen!
Karin

Hoi Karin,

Ik ben hier ook wat aan het lezen en doen. Het gaat matig. Ben nog heel erg moe en slaap zooo slecht. Dat is niet zo'n goede combinatie en zo houdt het een het ander in stand. Op mijn werk verwachten ze me eigenlijk z.s.m. (is de indruk die ik kreeg), maar ik zie het eigenlijk helemaal nog niet zitten.
Hoe is het nu met jou?
groetjes!

Ook ik lees af en toe nog op het forum. Ik leef eigenlijk nog steeds een beetje in ongeloof, het wilt maar niet doordringen. Ben ook heel erg moe nog, maar weet ondertussen niet meer of dat van het zwangerschaps hormoon is of van de spanningen. Ik slaap gelukkig wel heel goed.

Ik ben wel gewoon aan het werk, het geeft toch ook weer afleiding. Volgende week staat de curretage gepland en dan gun ik mezelf wel de rest vrij.

Op mijn werk weten ze er vanaf en ze zijn allemaal heel lief voor me.

Is het bij jullie al natuurlijk afgebroken of gaan jullie ook voor een curretage? Het liefst zou ik die dag nog een echo willen, ik ben zo bang dat ze het toch mis hadden. Slaat natuurlijk nergens op, want er is in totaal 3 keer naar gekeken.

Hoi Rosa,
Ik heb vorige week vrijdag een curettage gehad. Dat viel an sich wel mee. Wel valt tegen hoe ik me nu voel. Moe, moe, moe (had ik al gezegd dat ik moe ben?) en sinds gistermiddag opeens hevige buikkrampen en veel vloeien. Ben net bij de huisarts geweest en die heeft gebeld met de gynaecoloog. Heb   goede pijnstillers gehad en het vloeien moet binnen 24 uur minder worden, anders moet ik terug voor een echo en wellicht een nieuwe curettage. Wellicht is er namelijk wat blijven zitten. Zucht.....

En dan zeuren ze op mijn werk wanneer ik er weer ben. nou, nog even niet dus.

Hey meiden,
Jullie gevoelens zijn zooooooooooooo herkenbaar! Ik ben eigenlijk nog steeds aan het wachten op de natuurlijke miskraam, maar ik begin er steeds minder in te geloven dat die snel komt. Morgen hebben wij een afspraak met de gyn, omdat wij nu een chromosoomonderzoek kunnen laten doen. We willen eerst eens weten wat dat allemaal in gaat houden en hoe het allemaal verder zal verlopen. Hij zal vast ook beginnen over een curretage, maar daar moet ik nog ff over denken. De vorige keer heb ik een curretage gehad en dat is mij erg mee gevallen, dus bang ben ik niet. Ik denk alleen dat het voor de verwerking wel goed is als ik het nu op de natuurlijke manier ga doen. Ik weet nog van de vorige keer dat ik achteraf graag een tastbaar bewijs van de miskraam had willen hebben.
Ik heb ook het gevoel dat ze mij op het werk ook weer terug willen hebben, maar dat is niet wat ze zeggen. Ik krijg de tijd om deze teleurstelling te verwerken en plak er nog maar een weekje bij aan. Ik heb er wel aan gedacht om te gaan werken, al is het maar voor halve dagen, maar ik moet een half uur in de auto, op de snelweg, en ik zie het niet zo zitten of met hevige krampen of een bloeding de weg op te gaan. Knap van je, Rosa, dat je toch naar je werk toe gaat!
Ik voel me niet veel vermoeider dan eerder, maar dat komt misschien ook omdat ik nu toch al rustig aan doe. Alhoewel, ik slaap wat langer en ik begin 's middags ook wel wat moe te worden, dus misschien toch wat vermoeider?
Hoe is jullie omgeving, krijg je veel medeleven en worden er ook wel eens dingen gezegd/gedaan die voor jullie kwetsend zijn?
Liefs,
Karin

ja hier nog een die bij de pechvogels van april hoort
nu een week na het slechte nieuws pfffffttt wat ben ik daar stuk van geweest
Ik geloof dat ik lange tijd nooit zon verdriet heb gevoeld als nu
En dan het rare van alles is ik had alle kwalen, ik ben echt beroerd geweest, voor niks blijkt achteraf
Bij een volgende zw schap zal ik de eerste weken denk ik super onzeker zijn, maar dat is voorlopig nog niet aan de orde, ik neem ff een pauze van een half jaar

Gister ben ik bij de gyn geweest, deze heeft me vaginaal een medicijn toegediend cytotec of zoeits en deze heeft de mk op gang geholpen, ik heb gisteravond een mk gehad. Ben daar wel blij om, hoef ik tenminste niet voor curretage. Heb de vrucht in een potje gedaan(vruchtje had al oogjes!) en dit in de tuin begraven. Dit kindje zal altijd mijn tweede blijven

Op het werk heb ik het idee dat ze me half half snappen. Ze doen vrij luchtig gaan niet diep erop in ofzo. Ze hebben me wel tot het einde van de maand uitgepland maar ik geloof wel dat er van me verwacht word dat ik  eind sept bij een vergadering ben. Nou ik denk niet dat dan ook mijn koppie daarnaar staat.Verder ook geen kaartjes of een bloemetje van die kant, dus dat valt me een beetje tegen. Werk er al 7 jaar met hart en ziel dan mag je toch wel iets verwachten ja toch?

Ik kan me voorstellen dat je niet wilt werken, ik had zelf alleen zoiets van, de drempel om te werken wordt anders alleen maar hoger, en ik zie het zeker ook als afleiding. Van thuis zitten ga ik alleen maar malen, op internet lezen, waar ook geen vrolijke verhalen staan etc.

Nu heb ik gewerkt, en omdat ik het gewoon eerlijk heb verteld, houden ze er ook rekening mee. Volgende week blijf ik waarschijnlijk wel na mijn curretage thuis. Maar eerst maar kijken hoe wij ons voelen.

Hopelijk niet zo als wensvoordrie. Vervelend dat je waarschijnlijk nogmaals terugmoet. Ik heb het vaker gehoord, maar begrijp niet dat ze het niet in een keer goed kunnen doen. Ik vond dat je jouw verhaal mooi verwoord had in een andere topic.

Ik heb wel wat kwetsende dingen mee gemaakt, mijn schoonfamilie negeert onze situatie nog al, en gaat gewoon verder met de dag. Een ander familie lid wat zwanger is, wordt in de watten gelegd   met de mededeling, je bent tenslotte zwanger en tegen mij wordt niets gezegd terwijl ik er naast sta..... Dat raakte mij toch behoorlijk.

Ka rosie, ik begrijp dat je het natuurlijk wilt afwachten, zou ik aan de ene kant ook willen, puur alleen om het bewijs. Maar volgens mij kan je bij een curretage ook vragen of ze het bewaren. Voor mij is dat geen voldoende bewijs dat het echt mis was, daar moet mijn buik gewoon zelf zijn werk voor doen, maar geestelijk staat het me tegen om elke dag zwangerschapsklachten te hebben terwijl men zegt dat het voor niets is!

Maar ik ben zo bang, dat ik korter zwanger was en dat het kindje gewoon niet zichtbaar was nog, maar mijn verstand weet dat ik niet korter zwanger was dan ik dacht, aangezien de test met 4 weken al zeer positief uitsloeg.

Bij mijn laatste echo, was het vruchtzakje nog wel gegroeid, maar met vocht zeiden ze en ze zeiden dat het al iets vager was (dat moet ik ook bevestigen) dat was een teken dat het vruchtzakje aan het verdwijnen was. Is jullie dit ook verteld?

Hoi,
Ik zit hier nu thuis, heerlijk onzeker. Ik vloei wel, maar niet meer dan gisteren. ook niet echt minder. Gisteravond even een paar uur niet en vanmorgen weer wel. Lekker onzeker word ik daar van. De buikpijn gaat, maar dat mag ook wel met 3-4 keer per dag 600 mg ibuprofen. Vannacht heb ik wel beter geslapen, dat was lekker.

Op mijn werk is het nu ook beter geregeld, ik kreeg vanmorgen een heel duidelijk berichtje dat ik wel alle tijd moet nemen, maar dat ze me gewoon missen. Ach je, ik neem blijkbaar nogal wat dingen (te) hoog op. Zullen de laatste verdwaalde hormonen wel zijn.

Omdat onze zwangerschap net geen geheim meer was   - we hadden het net de week ervoor wel zo'n beetje aan de grote klok gehangen (hoe zwanger kun je je voelen, hoe zwanger kun je er uitzien?), weten nu dus ook veel mensen dat het niet goed gegaan is.Ik ben blij verrast door de hoeveelheid kaartjes, telefoontjes, mailtjes, mensen die even aan komen waaien. Het verandert geen klap aan de hele situatie, maar het biedt wel steun en troost.

@ meisjeb: mooi dat je echt iets hebt om afscheid van te nemen. Dat is inderdaad het nadeel van curettage: er is niets meer. Gek hoor.

@ Rosa75: Je volgt duidelijk je gevoel: prima toch? Dat drukte gisteren de huisarts me nog op het hart: volg je gevoel. Voel je geestelijk en lichamelijk goed: ga lekker werken. Voelt er iets niet goed: neem dan de tijd die je nodig hebt. Wat je vertelt van de echo herken ik wel. Bij de eerste echo, vorige week maandag, was bj ons er een heel duidelijk, scherp omlijnd vruchtje en vruchtzak  te zien. Bij de echo bij de gynaecoloog op vrijdag was de omtrek al minder scherp. Heftig trouwens dat je schoonfamilie zo reageert. Pfff, daar word je niet vrolijk van.

De reden waarom ik ook nog even wacht om weer aan het werk te gaan: ik sta voor de klas in het voortgezet onderwijs. Ik geef onder andere les aan zorgklassen: klassen LWOO leerlingen waarbij de helft bijvoorbeeld een autistische stoornis heeft/adhd heeft/een zeer laag IQ heeft/ dyslectisch en dysclaculisch is. Bij zulke klassen (en bij gewonere trouwens ook wel) moet je er voor de volle 100% fysiek en geestelijk bij zijn. Nou, dat ben ik gewon nog niet. Eventjes geduld nog dus....

Terug
Bovenaan