Waar zijn de april 2009 moeders?

wens voor drie.. waarom hoefde jij niet op controle?? Dat doen ze toch altijd na een mk ?
Ik had de mijne 2,5 week later...
Echt balen dat je nog zo vloeit zeg !   Zou dan idd naar de gyn gaan...Sterkte !!

Ik weet zo niet meer wie t zei.. maar er werd gezegd dat wanneer je met mensen werkt t anders is..
Ik werk ook met mensen, met dementerende oudjes en met gehandicapte kinderen. Beide keren vond ik het lekker dat ik afleiding had..
Maar dit verschilt echt per persoon, je moet doen waar je je zelf lekker bij voelt !!
Komt misschien ook dat ik zeer weinig kwaaltjes had en zelf (te) negatief soms ben ingesteld en meteen a dacht dat dit niet goed zat...
Komt omdat ik echt geen kwalen had.. ja was moe maar dat ben ik veel en was zo nu en dan beetje misselijk maar niet heel erg...

Nu komt mn nod dichterbij.. vind t best moeilijk.. vooral omdat iedereen om me heen denkt dat t raak is maar ik zo bang ben dat t niet zo is...
Ben giga emo vandaag. ga zo lekker in bad, hopen dat mn eczeem weg gaat want t is nu giga erg...

Gezellige dag meiden !

Hey meiden,
Wat fijn   om ervaringen te delen!
Wens voor 3, ik heb bij de 1e mk ook een curretage gehad en hoefde daarna ook niet voor controle. Ik weet nog dat ik de eerste week erna dacht: nou, dat vloeien is ook zo weer voorbij, gelukkig". Daarna gingen we op vakantie en toenzijn  we eens gaan fietsen over een nogal hobbelig pad. Weer in het hotel gekomen schrok ik me echt rot, wat ik vleoide weer heftig en net als jij nu had ik allemaal dikke stolsels erbij..... Ik was er best even van in paniek, maar  dacht ook bijm mezelf dat ik door dat fietsen ook wel m'n hele lijf weer door elkaar had geschud. En misschien is dat ook wel goed geweest, want daarna was het vloeien ook zo voorbij.  

Mijn vriend en ik hebben nog  geen kinderen en zoals ik ook bij jullie al lees wordt de wens en het verlangen naar een kindje steeds groter. Ik vond het na de eerste mk wel even moeilijk om direct weer te gaan proberen, ik wilde dit kindje nooit vergeten!  Wij hebben een bedel uitgezocht voor aan mijn Pandora-armband en mijn vriend heeft een boom uitgezocht voor onze tuin in aanleg, zodat we allebei een aandenken blijven houden dat bij ons past.  
Nu zullen we wel weer een bedel en een boom gaan kopen. Mijn vriend  grapt al: ik hoop niet dat je 10 miskramen krijgt, want dan heb ik een bos achter mijn huis...  Beetje humor, helpt de boel te relativeren.  

Ik ben nog aan het twijfelen of ik wel direct weer een poging wil doen om zwanger te worden. Ik ben beide keren vrij snel zwanger geworden en dat is op zich fijn, maar als het weer misgaat, heb ik binnenkort weer een klap te verwerken en ik weet niet of ik dat zo snel al wel weer aankan....

Gister zijn we trouwens bij de gyn geweest om met hem te praten over de onderzoeksmogelijkheden die er zijn. Ik moet eerst het vruchtje kwijt zijn en weer een nomale cyclus hebben voor ze bloed af kunnen nemen om te onderzoeken. En voor de uitslag daarvan bekend is, zijn we nog eens 3 maand verder. Maar we hoeven gelukkig niet te wachten met opnieuw zwanger raken. Kan ik daar in ieder geval zelf over beslissen. Van die onderzoeken moeten we trouwens ook niet te veel verwachten, er is maar een kleine kans dat ze iets vinden, maar de gyn  adviseerde onze wel te onderzoeken te doen, ook al vinden ze niks, dan hebben we ook  al veel uitgesloten....

Het is hier nog steeds rustig, sommige dagen verlies ik wel wat donker weefsel, maar ik heb nog steeds geen krampen en ik vloei ook nog niet. Ik wacht nog een week af en ga daarna naar het ziekenhuis. Ik hoop dat het wel snel op gang komt, want ik wil het graag helemaal zelf afmaken, zodat ik ook een tastbaar bewijs heb.  

Hebben jullie ook een aandenken aan jullie MK's?

Liefs, Karin  

Oja, Maike Sanne, als je nieuws hebt laat je t dan weten? Ik duim voor je!
En meisje B, die periodes van verdriet heb ik ook wel. Gister had ik t wel ff moeilijk, omdat we anders gister de 12 weken echo hadden gehad en  mijn vriend daarna het vruchtje zou gaan erkennen bij de gemeente. Het had zo'n leuke middag moeten worden.... en nu, ben ik officieel nog steeds zwanger, 12 weken, terwijl ik weet dat er al een hele tijd geen leven meer in mijn buikkie zit.....  
Liefs,
Karin    

Hoi Karin,

Ik begrijp dat het moeilijk is om er zo weer voor te gaan.. Als je beide keren snel zwanger was en stel nu weer... Ja ik begrijp het
Het hoefd natuurlijk niet te zeggen dat het weer mis gaat he !!
Maar toch begrijp ik je..
Stel dat ik weer zwanger zou worden zou ik ook doodsbang zijn dat het weer fout zal gaan !

Helaas hebben wij niet een aandenken van ons kindje.   We hebben hier eigenlijk niet echt bij stil gestaan toen.   Ik heb wel vanaf t moment dat we positief getest hebben een dagboekje op de laptop bijgehouden,. tot de dag van de na controle..
Een mooi idee om een boom te planten !! Echt mooi !!   En je bedeltje ook, zo heb je hem/haar toch bij je..
Klinkt misschien dom maar wij hadden zelfs al een meisjesnaam bedacht (hadden we al voor we er voor gingen..)
Dit was Maike Sanne.. vandaar dat ik ook onder deze naam schrijf..  
Voor een nieuw kindje willen we een andere naam..

Nou ik ga er vandoor, we gaan lekker uit eten..voel me weer wat beter gelukkig
Tot vanaaf ofmorgen ;)

@ karosie kan me voorstellen dat je nog twijfelt met weer een nieuwe poging te wagen. Ik wil ook niet uitgaan van weer een mk maar idd stel weer krijg je weer die klap. Ik wil om die reden dit jaar ook niet meer aan de klus maar ook omdat zwanger zijn weer iest is waar ik me geestelijk weer op voor moet bereiden. Ik was zowel bij mijn eerste en ook deze zw schap spuug misselijk, die vogel van hoe misselijker hoe beter is alleen in mijn eerste zw schap opgegaan

Ik heb een herinnering aan de mk, dit zal, hoe klein ook mijn 2 de kindje blijven,ik heb het vruchtje toen de mk afkwam in een potje gedaan en dit in de tuin begraven met een steen erop. Nu wil het toeval stees zijn dat mijn zoon steeds op DIE plek de tuin overhoop haalt en die steen ook weg haalt. Ook zegt hij steeds"broetje dood" en broertje weg?

ook ga ik nog een soort van dagboekje maken, en dit doe ik in een doos samen met een knuffel die ik heb gehad en de positieve test

Hey meiden,
Daar ben ik weer en alles is hier nog steeds rustig.... Gisteravond had ik n klein beetje bloedverlies, maar het heeft niet doorgezet.
Sinds vrijdag gaat het minder goed met mij, ik zie er uit als een zombie, ben erg moe en mijn optimisme is ook wel zo'n beetje verdwenen.....
Ik realiseerde mij dit weekend dat ik waarschijnlijk het verlies aan het wegstoppen ben, want ik kan het gewoon nog steeds niet geloven! Sinds een paar dagen ben ik ook weer lichytelijk misselijk en ik heb nog nooit in deze zwangerschap zo veel last gehad van mijn borsten als nu... Ik vraag me iedere keer af of ze het niet verkeerd hebben gezien. Wat nou als het een tweeling is en 1 ervan is overleden. Kan het zo zijn dat ze de ander niet hebben gezien?
Ach ik weet ook wel dat dit heel onwaarschijnlijk is, dan had het toch zichtbaar moeten zijn? Maarja, ik heb van iemand een verhaal gehoord met hetzelfde onderwerp, en iedereen kan fouten maken of dingen over het hoofd zien toch?
 Ik begreep van de gyn dat de miskraam in zal zetten zodra er door de placenta geen HCG meer wordt aangemaakt. Dat zou dan zichtbaar moeten zijn op een testje toch? Nou, ik had nog een test liggen en die heb ik maar eens gedaan. Wat blijkt? In no time verscheen er een overduidelijke dikke vette  streep. Dus nog steeds voldoende HCG in mijn lijf en nog steeds meer dan toen ik pas zwanger was..... Zucht...wat moet ik daarnou weer van denken?  
Ik had met mezelf afgesproken dat ik deze week nog af wilde wachten en dat ik dan voor een curretage zou gaan, maar ik wil die hele curretage niet! Ik heb bewijs nodig en mijn lichaam moet zelf aangeven dat het niet goed zit om het weer te kunnen verwerken, ik moet het allemaal voelen en zien om het echt te kunnen geloven. Maar hoelang moet ik daar nog op wachten?
Ik lees dat er ook middeltjes zijn die de miskraam op gang kunnen helpen, maar de VK en de gyn hebben het daar helemaal niet over, terwijl dat eigenlijk het meest mijn voorkeur heeft. Ik moet eens gaan nazoeken welke middeltjes dat zijn en welke effecten die hebben. Dan kan ik er misschien met de gyn over hebben, dat ik dit liever wil.
Hebben jullie ook zo'n moeite het te geloven? Of praat ik mezelf van alles aan?
Liefs,
Karin

Ka rosie, ik denk precies zoals jij, geloof er ook niets van. Hoe kan ik zo moe zijn en alleen maar meer en niet zwanger. Mijn borsten doen ook nog steeds heel veel pijn.

Maar dan spreekt mijn verstand weer en die zegt dat je van piekeren ook moe wordt en dat er 3 keer naar gekeken is.

Ik heb ergens gelezen dat ze voor de curretage nog een inwendige echo doen, om de plaats van de baarmoeder te bekijken, wellicht dat ze dan dus ook nog kunnen kijken of het wel levend is.

Een vriendin van mij heeft het trouwens wel gehad, zwanger van een tweeling, waarvan er 1 is afgestoten, alleen zagen ze dat direct.

Maar wellicht wilt de vk nog een keer kijken? Vragen kan altijd, al is het voor je eigen onzekerheid.

Ik ga er morgen wel voor een curretage, mijn verstand spreekt toch harder dan mijn gevoel. Vorige keer waren de randen van de vruchtzak ook al vager dus het zal echt niet goed zitten.

Ik verlies nog steeds geen bloed, maar wel wat slijm.

@ karosie dat middel wat de mk op gang help heet cytotec, ik heb het ook gehad, dit brengen ze in de vagina in, met zon fijne eendenbek erin en gooien maar die piilen!! bij mij met snel resultaat
mijn gyn zei dat dit de voorkeur had boven curretage, hij zegt het is beter als het er zo uitkomt dat dat we in moeten grijpen. De kans op complicaties is wel kleiner ook zo

hier gaat het zijn gangetje, net weer tegenslag gehad mijn eigen moeder  heeft me laten barsten, helemaal niet geinteresseerd geweest na de mk,alleen een afstandelijke mail  pffff weer tranen word er zo moe van. Ook omdat ik nog een zoon heb waar ik voor doormoet en daar ook mijn best voor doe maar dit maakt het wel weer moeilijk. Bah wat ben ik blij als alles achter de rug is!

De vk belde net nog voor wat nazorg, en omdat ik me zo mega slap voel moet ik aan de vitamines, ben alleen ff kwijt hoe ze ook alweer heten, niet zo slim. Maar iig met extra ijzer en vit B12 ze zullen het bij de drogist vast wel weten

Terug
Bovenaan