Waar zijn jullie kinderen als je werkt?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,
Jullie hebben dit onderwerp vast al eens met elkaar besproken, maar ik ben zo benieuwd hoe jullie het geregeld hebben met de opvang.
Werken jullie? En waar zijn je kind(eren) dan?

Ik werk 2 dagen in de week en op deze dagen is mijn vriend thuis en de jongste dus ook en hij brengt en haalt de oudste 2 van en naar school.
Mijn vriend werkt ook parttime en werkt dus op andere dagen en ook wel 's avonds of in de weekenden maar daar zijn we nu wel aan gewend. (hoewel ik daar soms erg van baal)

Ben benieuwd.
Groet van Anouk

Hoi Anouk,

Feline gaat 3 dagen naar een kinderdagverblijf. Echt een geweldig kinderdagverblijf waar we haar met een gerust gevoel naar toe laten gaan. (ze heeft 4 maanden ergens anders gezeten en dat was zo ontzettend slecht, vooral qua hygiene)
Het liefst zou ik natuurlijk er voor zorgen dat ze altijd thuis kan zijn, maar dat is niet echt makkelijk te regelen met werken. En het gaat zo wel goed, behalve als ze ziek is is het wel eens lastig.

groetjes Maris

FIjn dat jullie tevreden zijn met het dagverblijf, dat scheelt al een hele hoop denk ik.
Hoewel ik zelf op een dagopvang werk, vond ik het geen fijn idee dat mijn kinderen daar ook heen moesten.
Bram en Jur zijn de eerste maanden mee geweest, maar niet echt goed bevallen. Vandaar deze oplossing. Erg fijn, geen stress in de ochtend, geen vermoeide kinderen tijdens het koken en als ze ziek zijn idd. geen stress van "wie blijft er thuis"

Dank je wel voor je reactie
Groet van Anouk

Hoi

hier gaat het wel wat anders omdat we allebei "thuis" werken op ons melkveebedrijf. Alice gaat gewoon mee en weet inmiddels niet anders. Voor als ze slaapt hebben we een babyfoon met goed bereik zodat we haar overal in de schuur en buiten kunnen horen en dat werkt eigenlijk heel goed. Ze zat tot nu toe meestal nog in de kinderwagen maar nu ze wat meer gaat bewegen krijgt ze ook een overall aan en kruipt ze er vrolijk op los!
Het is ook niet zo dat ze hele dagen buiten is en maar wat in de wandelwagen zit. Wij drinken natuurlijk ook koffie en gaan eten, en sinds dat Alice er is ben ik wel iets meer binnen dan eerder zodat zij gewoon binnen kan spelen.

Groetjes

Mijn kinderen gaan op de maandag naar de opvang. Op donderdag is mijn man thuis om voor de kinderen te zorgen. Heel af en toe, als ik nachtdienst heb, passen mijn schoonouders op Eline, zodat ik 's ochtends kan slapen. De oudste gaat dan gewoon naar school. Ik werk 24 uur per week, 2 dagen doordeweeks, en om het andere weekeind het hele weekeind. Nachtdiensten draai ik wel met de ploeg mee!

hai Anouk,
Ik werk zelf drie dagen en hiervan gaat Jelte er 2 van naar het kinderdagverblijf, waar hij het super naar zn zin heeft!
De ander dag is hij om de week bij de oma's!

Groetjes Saskia.

hoi hoi

Ryan gaat elke maandag naar mijn zus toe
de andere dagen is hij thuis als mijn man late dienst heeft of als hij nachtdienst heeft
1x in de 3 weken heeft hij dus vroege dienst en dan gaat hij disndag en woensdag ochtend naar mijn ouders en donderdag ochtend ook naar mijn zus

hij is dus 2 weken 1 dag bij de oppas
en 1x in de 3 weken 3 ochtende extra
verder is hij thuis, ik werk 15,5 uur per week
en mijn man fulltime maar in een ploegendienst

beetje duidelijk hahaha

groetjes moekje

Ik werk drie dagen, en dan gaat Birgit ook naar de kinderopvang, het is echt een enorm leuke opvangm en als ze er binnen komt wordt ze helemaal blij!

Ze ondernemen ook vanalles met die kinderen, vorige week gesminckt en hadden de juffen een toneelstuk opgevoerd (groep van 0-1,5 haha)
Of ze gaan wandelen.. Naja ik be er blij mee!

Terug
Bovenaan