Waar zijn jullie kinderen als je werkt?

Hoi Anouk,

Ik de opleiding SPW gedaan en dus een aantal stages op kdv gelopen. Voor mij stond het vast dat Marissa nooit naar een kdv zou gaan en dus hebben wij Opa en Oma al voordat ik zwanger was gevraagd hoe ze dachten over oppassen. Het plan was dus dat zij twee dagen op zouden passen en ik dan ook 2 dagen zou gaan werken. Maar toen Marissa geboren was wilde ik echt niet meer aan het werk. Ik wilde zelf voor ons meisje zorgen. Dat  had altijd ook al wel onze voorkeur maar wij dachten dat het financieel niet haalbaar zou zijn. We hebben toen onze financieel adviseur gebeld en hem gevraagd om eens wat dingen uit te zoeken. We hebben toen de hypotheek verandert en wat dingen eruit gegooid en omgezet en toen bleek het toch haalbaar te zijn. Ik ben dus sinds haar geboorte thuisblijmoeder. Opa en Oma hebben 6 dagen voor de geboorte van Marissa ook een kleinzoon gekregen en daar passen ze nu 2 dagen in de week op.

Groetjes Linda

Hoi,

levi,   dejongste gaat 3 dagen in de week naar het kdv met dekindjes spelen. Hij vindt het er helemaal geweldig. Ik moet zeggen dat we echt een paar kdv hebben bekeken 7 jaar geleden voor de oudste maar deze waar hij nu zit had echt de voorkeur. Was toen ook echt wel de duurste (particulier maar dat maakt nu niet meer uit) maar bij de andere kreeg ik echt nachtmerries. Ik had zoiets van daar gaat mijn kind echt nooit naar toe. Het kdv was  7 jaar geleden ook al een een tijdje gecertificeerd en dat hadden ookniet veel kdv dus het bsluit was makkelijk gemaakt.

Na jelle onze oudste heeft ook mijn dochter Noa het er prima naar haar zin gehad en Levi  nu dus ook. Het was een   niet zo groot kdv dus iedereen kent iedereen en dat is ook erg fijn.

De oudste 2 gaan 3 dagen in de week naar de BSO en vinden dat ook helemaal geweldig, ze doen daar echt zo ontzettend veel met de kids dat ze meestal niet eens mee naar huis willen als ik ze een keer vroeg ophaal.

groetjes chimene

Ik werk 3 dagen en 2 dagen gaat ie naar mijn moeder en 1 dag naar mijn schoonouders!!
Ik kreeg deze kans en heb er dus ook bewust voor gekozen! Ik wil Rik wel als ie 2 wordt (kan dan pas hier) opgeven voor de peuterspeelzaal.

X Saskia
mv Rik 04-07-07

Hoi, ik werk 2 dagen en Mike gaat dan allebei de dagen naar mijn ouders,(moeder want m'n vader is naar z'n werk)en mijn vriend haalt hem eind van de middag op uit z'n werk.Donderdagavond werk ik ook 3 uurtjes maar dan is mike lekker bij papa thuis.

Hoi,
Ik werk 18 uur, in twee dagen..op een kdv.
En neem de jongste die twee dagen mee naar mijn werk.
De oudste twee gaan voor, tussen en na school naar mijn schoonmoeder thuis.
Bevalt prima zo..Ik vind kdv prima, en ben wel blij geen bso nodig te hebben..daar heb ik dan weer niet veel mee.
Gr Rina

Hoi hoi,
ik werk 3 dagen in de week (wisseldiensten).
Mijn moeder past op Daniëlle als ik werk. Dat gaat prima, ze heeft haar eigen kamertje bij mn ouders en kan dus gewoon in dr eigen bedje slapen tussen de middag.
Als ik in het weekend werk is mijn vriend thuis met de kleine.
Groetjes van Sonja

Hoi
De oudste gaat sinds twee weken naar school. Hij gaat op woensdag donderdag en vrijdag, als ik werk, naar de naschoolse opvang. En op donderdag tussen de middag blijft hij over. Vrijdags is groep 1 vrij, en gaat hij de hele dag naar de naschoolseopvang.
Mijn man brengt  hem op donderdag en vrijdag naar school, dan past hij z'n werktijden iets aan. (ik ben zelf leerkracht, en moet 8 uur op school zijn)
De jongst is 15 maanden en gaat (net zoals onze oudste ging, tot 4 jaar) een kleinschalig kinderdagverblijf. Zo fijn! Heerlijk knus en rustig.
Mijn man brengt ook haar naar het kinderdagverblijf. Ik haal de kinderen altijd, omdat hij later terug is van zijn werk. Ik doe dat met fiets en fietskar. Moet dus naar 2 verschillende locaties fietsen, ach ja, niet altijd even handig, maar voor die 3 dagen in de week, is het wel te doen! En ik heb het er graag voor over dat de jongste nog lekker knus kan opgroeien totdat ze kleuter is!

quote: Kezfan reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-11-2008 12:49:10'));

Hoi Anouk,

Ik de opleiding SPW gedaan en dus een aantal stages op kdv gelopen. Voor mij stond het vast dat Marissa nooit naar een kdv zou gaan en dus hebben wij Opa en Oma al voordat ik zwanger was gevraagd hoe ze dachten over oppassen. Het plan was dus dat zij twee dagen op zouden passen en ik dan ook 2 dagen zou gaan werken. Maar toen Marissa geboren was wilde ik echt niet meer aan het werk. Ik wilde zelf voor ons meisje zorgen. Dat  had altijd ook al wel onze voorkeur maar wij dachten dat het financieel niet haalbaar zou zijn. We hebben toen onze financieel adviseur gebeld en hem gevraagd om eens wat dingen uit te zoeken. We hebben toen de hypotheek verandert en wat dingen eruit gegooid en omgezet en toen bleek het toch haalbaar te zijn. Ik ben dus sinds haar geboorte thuisblijmoeder. Opa en Oma hebben 6 dagen voor de geboorte van Marissa ook een kleinzoon gekregen en daar passen ze nu 2 dagen in de week op.

Groetjes Linda

Ik ben wel heel nieuwsgierig waarom je, naar aanleiding van je stages, hebt besloten om je kindje niet naar het KDV te brengen. Was de omgang met de kindjes niet leuk?

Wel lekker dat je nu thuis kunt blijven.

Terug
Bovenaan