Waarin slaapt jullie kindje?

<p>Hallo, ik ben begin februari uitgerekend wij hebben nu 1 deken 1.9 tog, deze is ons aangeraden door babypark.</p><p>Nu slaat toch de twijfel toe.. is dit warm genoeg? </p><p>Waarin slaapt jullie kindje in de winter en met wat voor dekentje? </p>

Hallo, Je kunt het beste hierop kijken. Hier staat het beschreven;www.moederenbaby.nl/service-info/informatie/tog-waarde/?gclid=Cj0KCQiA05zhBRCMARIsACKDWjdWxmmBcHWV_Pyz8yd695FPOzIviOifBtvb643UBQppumMxwYkNvFwaAsRaEALw_wcB Groetjes 

Onze 6 weken oude zoon slaapt onder 2 dekentjes: een van 2.0 TOG en een tweede, kantoenen dekentje (dubbel geslagen). Hij slaapt gewoon in zijn eigen kleertjes. Op de slaapkamer is het 16-18 graden (verwarming staat niet aan, behalve in de kraamweek, toen wel). Voorlopig nog geen slaapzak nodig gehad, maar zodra meneer naar zijn ledikant gaat kont die er wel. Denk dat hij dan echt alle dekens van zich af kan schoppen ;) 

Wij gebruiken een slaapzak. De eerste week bakerde we haar in een fleece deken. Maar ze beweegt nogal. Eerste weken hadden we een kruikje en deken en dan de fleece waar ze in lag. Nu slaapzak en 2 dekentjes. 1.5 en 1.9 of 1.7 tog. Deze liggen over elkaar heen.We hadden voor de zekerheid een Dyson aangeschaft die lucht zuivert maar ook verwarmd maar de verwarming nog niet nodig gehad. De slaapzak is ook ideaal wanneer je gaat voeden snachts. 

ik zou de puckababy aanraden wat heerlijk! ze liggen nooit meer bloot en je kan qua tog waardes alle kanten op :) 

Ik heb ook de puckababy nu al voor mijn tweede. Eerst de inbaker slaapzak van teddy (is 2,5 tog) ik laat de sokkes en broekje uit, want dan heb je geen dekens nodig alleen eerste week nog een deken over de beentjes gedaan. Daarna gebruik alle die opvolgen en ben super tevreden.

Ik let totaal niet op TOG waardes. Elk kind is anders en als ik tog zou aanhouden zou mijn dochter zich rot zweten. Snap die drukte over de hoeveelheid tog niet zo. Voel gewoon aan het nekje, eerste 2 weken even temperaturen bij de nachtvoedingen en je weet wat je kindje nodig heeft. Veel succes! Niet teveel zorgen maken!

Terug
Bovenaan