Waarin slaapt jullie kindje?

Ons zoontje slaapt vanaf 2,5week in een slaapzak met lange mouwen met daaronder een romper met lange mouwen (geen broek of sokken). Wij vinden een slaapzak een veiliger idee dan een deken en zijn armen blijven nu ook warm. 

Mijn zoontje slaapt in een zomer puckababy met zijn kleertjes aan en een lakentje eroverheen. Is meestal tussen de 18-21 graden op zijn kamertje. Nooit op tot waardes gelet! 

Hier vanaf het begin ook nooit op waardes gelet. Wij temperatuurden steeds s nachts en voelden aan het nekje. Hier op de slaapkamer is het 16-18 graden en we deden vooral in het begin altijd 2 kruikjes in bedje + 2 dekentjes. Dochter was altijd op juiste temperatuur 

Mijn dochtertje van 4 dagen oud slaapt nu in puckababy teddy 2,5 tog en onder 2 gebreide dekentjes. Soms laat ik haar gewoon onder dekentjes slapen, dan daalt haar temperatuur best snel zonder kruik. Met puckababy ook geen kruik nodig en ze vindt het echt heerlijk, zo’n tevreden gezichtje.Het is 21 graad bij ons in de slaapkamer. 

Onze dochter is nu 9 weken oud en slaapt in de zomer puckababy piep sinds ze een week of 3 was. Ze is een wild kindje :p had haar armen en benen niet onder controle en mepte zichzelf steeds wakker. Inbakeren met een hydrofiele doek heeft toen 2 dagen gewerkt, maar ook daarvoor waren haar armpjes te sterk. Ik let ook niet op TOG waardes, sinds een paar weken twijfel ik ook over het gebruik van een dekentje op de slaapkamer omdat (1) het daar steeds wel warm genoeg is en (2) ze zichzelf als een Houdini losmaakt van onder de deken door met haar beentjes naar boven toe te schoppen in de puckababy..als we haar in de ochtend wakker maken ligt ze meestal al overdwars in bed hahahahaZoals de meeste mama's hier aangeven, de temperatuur van de baby is leidend dus als je merkt dat er zweet op het hoofdje is of dat de nek te warm aanvoelt dan is het te warm.Succes!

Mijn dochter heeft een romper aan, snachts een pyjama en overdag niet te dikke kleren. Dan nog in een dunne slaapzak met mouwen en dan onder een wollen dekentje met laken. Het is 17-18 graden in haar kamer. Ze ligt altijd met dr armpjes boven de dekens dus daarom de mouwen. Ik heb nooit gelet op tog waardes maar de eerste weken temperatuur steeds opgemeten en dr nekje gevoeld. Als je straks erachter komt dat je baby het koud heeft kun je er ook nog een fleecedekentje overheen doen. De eerste weken leg je er nog een kruik bij dus is het ook al warmer. 

Mijn kleintje slaapt in zn eigen bedje en kamertje. Ik gebruik slaapzakken waar van ik de tog waarden niet weet.Ik zorg dat het niet kouder dan 18 grade kan worden in huis en niet boven de 19.5 Ik heb dit als volgt gedaan. Toen hij bij ons in de kamer sliep en nog voor de nachtvoedinge kwam heb ik gekeken of hij het niet te koud of te warm had om in zn nekje te voelen. Wanneer ik twijfelde ging ik tempe tussen de 36.5 en 37.5 is het een prima tempratuur. In de middag deed ik pricies het zelfde. Tot nu toe merk ik dat wat ik bij hem aan doe dat hij dit prettig vind. In het begin maakte ik me hier ook erg druk om maar ik heb het los gelaten en gewoon naar mijn kleine man gekeken wat hij het fijnst vind. Ik zelf ben een kou kleun en loop altijd te rillen mijn kleine man en mn man zelf hebben het vaak warmer dan ik hahaha. Verwen ze niet teveel met warmte dan hebben ze het later altijd koud. Nu moet je ze ook weer niet te koud aan kleden haha. Mijn mannetje is nu 4 maanden.  Mischien een 4 seizoene slaapzak??  

Terug
Bovenaan