Waarin slaapt jullie kleine?

overdag slaapt iris gewoon in de kleertjes die ze aanheeft, vlak voor de laatste voeding 'savonds trek ik haar een slobpakje aan (boxpakje met voetjes) bij wijze van pyjama en een trappelzak, want anders ligt ze binnen no time boven de dekens. Dan na de laatste voeding in bedje onder lakentje en deken. raam nog dicht en kachel nog aan (continue 19 graden).

Iemand enig idee wanneer je mag beginnen met de kachel uit of terug te draaien op de kinderkamer? en wanneer ze met raam open mag slapen? Ik weet het echt niet....

Esther

Bij ons staat het raam sowieso alleen in de zomer open... In de winter lucht ik overdag en doe ik de ramen 's avonds dicht.

Dewi doe ik 's morgens leuke kleding aan. 's avonds voor we gaan slapen trek ik haar een pyamatje aan. Verder slaapt ze nu in een dun slaapzakje, waarvan ik de mouwen heb dicht gemaakt (goedkope vorm van inbakeren) en ligt ze onder een lakentje met dekentje.

Aan Essie:
Hoe bedoel je de kachel lager?? Heb je m de hele dag op bijv 20graden staan??

Overdag hebben ze "gewone"kleertjes aan en 's avonds/'s nachts een boxpakje. Dan krijgen ze een trappelzak aan en liggen ze onder 2 dekens. Nou moet ik er gelijk bij zeggen dat die kamer heel koud kan worden. Bij mijn zoon werd ie geregeld 12 graden, en dan haalde je een kind uit bed met 2 blauwe handjes. Maar toch even bij mijn moeder aangeklopt. Ik ben nl in dezelfde maand geboren. En ik lag lekker ingepakt, met het raam open, sneeuw, in mijn bedje. En ik heb er niks aan overgehouden.
Zolang de kleintjes maar niet te warm of te koud worden, dan is het toch goed?!

Groetjes Bertine

sem slaapt in pyama of boxpakje
overdag gewonen kleding.
me ze first adidasjes zoo schattig

en ik doe geen raam open
en kachel word s'nachts terug gezet op 19 graden
in onze kamer word het dan soms 16
beter te koud dan te warm

xxx

Silas slaapt overdag in zijn kleertjes. Vlak voor de laatste voeding krijgt hij een pyama aan en dan in de trappelzak op bed, die voorverwarmd is met de kruik, bij ons boven is het best koud 's nachts. Ook ik ben namelijk wel van de ritueeltjes en een vast ritme.........

Liefs Hilma.

Nickay ligt overdag gewoon in zijn kleding.
's nachts slaapt hij in een rompertje met een shirtje met lange mouwen, maar ik heb geen broekje aan.
Hij ligt voor de rest heerlijk warm onder een lakentje met dekentje.

xxx Diana en Nickay

Marit krijgt voor de laatste voeding een pyama aan en een warme slaapzak. Dit doe ik al vanaf de geboorte. Ik heb het idee dat ze daardoor weet waar ze aan toe is.

Hee Elly...

even een vraagje... waar heb jij een warme slaapzak vandaan waar een babytje in past?? Ik had ook 2 slaapzakjes, maar de hoofdopening is nog te groot waardoor ze er met haar hoofd in zakt en de mouwen zijn nog te lang. Ik denk dat ze in deze past als ze maat 62 heeft.
Bij de hema vond ik een slaapzakje zonder mouwen van badstof met katoen in de maat 50 - 62. Deze past ze wel.

Ik ben wel benieuwd!

Terug
Bovenaan