Waarom eigenlijk niet?

Hoi mama's,

Ik neem aan dat jullie kinderen ook geen frisdrank (met bubbels) krijgen. Julian drinkt roosvicee en diksap (naast melk en karnemelk), soms chocolademelk of appelsap.
Laatst wilde zijn vader hem een slok cola geven en ik zei dat hij dat beter niet kon doen, omdat dat slecht is voor hem. Maar toen hij vroeg waarom het dan slecht was kon ik daar geen antwoord op geven. Het argument van suiker ging niet op, want het was light cola.

Wie weet waarom koolzuurhoudende dranken slecht zijn voor kinderen?

Groetjes,
Ellen mv Julian
 
ik geef Enzo ook geen frisdrank omdat de bubbels slecht zijn. Waarom precies  weet ik niet maar 't koolzuur is erg slecht in elk geval.
Hij krijgt ook diksap, yogidrink, melk en appelsap.
Soms "pikt" hij wel eens een slokje fris maar absoluut geen cola. Als er iets verroest is, bouten ofzo, dan legt mijn man ze altijd in de cola want dat lost roest op.
Nou.... en of cola dus slecht is....

liefs
di silva mv enzo
 
Dean krijgt geen koolzuurhoudende dranken. Hij drinkt alleen melk en appelsap. Soms ook van die pakjes Helly sap van de Aldi.

Waarom koolzuurhoudende dranken precies slecht zijn voor jonge kinderen weet ik niet.

Groetjes,
Nelly.

 
Hiya Ellen,

nou ik heb het even geprobeerd op te zoeken. Maar het rare is dat op de meeste sites inderdaad staat dat je beter geen frisdrank (koolzuurhoudend) aan peuters kunt geven, maar er vaak geen uitleg bij staat waarom niet. Je kunt er van uit gaan dat de meeste frisdrank (ook light) wel caffeine bevat. Da's natuurlijk niet goed.
En de amerikaanse sites zeggen dat zelfs diet (light) soda gerelateerd is aan de ontwikkeling van diabetes (volgens mij hebben ze het dan wel over veel meer dan een slokje af en toe hoor)
Wij kregen thuis geen cola omdat het "slecht" was. Nadat wij als kids zagen hoe het roest verwijderde van bouten etc. zaten we ook niet te springen om een glas hoor :)
Oh en mijn vader heeft ook wel eens een keer een van onze melktandjes in de cola laten weken.....not a pretty sight!
Hahaha na dit alles moet ik bekennen dat ik Max wel eens een keer een heeeeeeeeeeeeeeeeel klein slokje cola heb gegeven en vanwege het koolzuur deed ie spontaan een soort van raar "cola dansje"
en het gezicht dat ie trok was erg ammusant, hahahaha maar dat lijkt me geen goede rede om Julian aan de cola te laten gaan.

Ajuus, ilja
 
Tsja, waarom niet? Ik zou het niet weten. OOk hier geen cola of andere koolzuurhoudende dranken voor LUkas. Voor de rest mag hij alles van mij drinken, zoalang er maar geen koolzuuur of alcohol in zit!

Annemieke
 
Nou hier krijgen ze gewoon geen prik, tja waarom. Kinderen krijgen dat gewoon niet van mij. Mirthe neemt wel eens een slok uit mijn glas en lust het wel, sven vind het te veel prikken. Wat ik erger vind dan prik is light omdat dat kankerverwekkende stoffen bevat.
 
haha wel grapig dat julie denken dat het om de prik gaat maar dat is niet zo
het gaat om de cafeine wat ze niet moge hebben daarom mogen kindere ook geen
koffie drinken je hebt wel kinder cola en daar zit geen cafeine in
of gewoon  cola sonder  cafeine kopen haha dat krijgt tim af en toe  
voor de grap wand leker vind hij het niet  

gr stephanie mv timothy  
 
volgens mij zijn het ceht de bubbles en de suikers die niet goed zijn (en natuurlijk de caffeine afhankelijk van welke drank je neemt). Mijn kinderen vinden het niet lekker dus da's lekker makkelijk, wij drinken het zelf ook niet dus er is alleen maar water en ranja in huis. Maar ze zijn nu denk ik wel op een leeftijd dat als ze het lekker vinden, en ze hebben er geen last van wat betreft boeren  en maagzuur, tja, waarom dan niet met mate?
 
Terug
Bovenaan