Waarom eigenlijk niet?

Hoi,

Omdat de koolzuur  het tandglazuur aan kan tasten, en maag en darmklachten/krampen kan veroorzaken.  Kinderen onder de 5 mogen per dag hooguit 1 glaasje light frisdrank. Light kan ook diarree.  veroorzaken. (maar appelsap zorgt ook voor peuterdiarree)

Maar mijn kinderen krijgen het ook. Onze zoon (5)  zelfs dagelijks een klein beetje bij het eten. Dochterlief (bijna 2)  af en toe een paar slokjes.  Waarom? Omdat hij slecht drinkt, en ik las per toeval dat cola light in het dieet voor kinderen met epilepsie zit. (beide kinderen hebben epilepsie) Onze dochter ziet  dat haar broer het krijgt, en wil ook proeven.  De kinderarts weet hiervan. Is er niet gelukkig mee, maar zegt dat 1 klein glaasje per dag geen kwaad kan. Het geldt trouwens voor alle koolzuurhoudende dranken.

Een paar slokjes zijn dus niet erg. Net als een klein glaasje. Maar beter is het om er geen gewoonte van te maken. Water, thee, ranja, roosvicee, sap of diksap zijn altijd beter.

Groetjes, Cathy
 
Waarom bubbels als er zoveel andere dingen zijn om te drinken?? Frisdrank kan altijd nog, als ze een jaar of 8 zijn. Ik hoop tenminste dat ik het zo lang kan uitstellen! In ieder geval tot hun (blijvende) kiezen gesealed zijn!

Wat de cola betreft, is het volgens mij toch  grotendeels de suikers. Ik heb een tijd bij een tandarts gewerkt en daar kwamen veel asielzoekers met tandpijn. Ze werden ook wel de de coca-cola generatie genoemd, omdat ze veelal uit landen kwamen waar ze totaal geen suikers te nuttigen kregen en dat soort levensmiddelen sinds hun vlucht uit het land van herkomst wel veelvuldig dronken/aten!!

Hoe dan ook, hier wordt het gewoonweg niet gedronken!! Gewoon lekker roosvicee (vaak)  of Wicky (als we weg gaan)...doet het ook erg goed....

Groetjes Fonske.
 
het is slecht voor het gebit.....


 
maar Yoëll krijgt heus weleens een slokkie van ons drinken hoor.....vooral rivella vind ie heerlijk.....maar natuurlijk niet zoveel hoor....


 
Yoëll drinkt over het algemeen alleen sappies of roosvicee....


 

 
liefs denise
 
Hallo,

Tijn krijgt hier geen frisdrank, hij wil wel eens een slokje proeven maar gaat dan helemaal gek doen van de bubbels. Ik geloof ook niet dat het goed is ivm alle suikers, maar dat de bubbels niet goed zijn??? Waarom krijgen alle kindjes hier in Duitsland dan water met prik te drinken?? Want die kinderen krijgen hier geen kraanwater, ik heb hier wel eens een jongetje gehad die aan mij vroeg, kan ik dat water wel drinken, dat is toch alleen om mijn tanden te poetsen?? Zelfs toen Tijn in het ziekenhuis aan het bijkomen was van zijn operatie en ik vroeg of hij wat mocht drinken kreeg hij water met prik!? En toen was hij net een jaar oud.

Groetjes Danielle
 
Lijkt me ook niet heel gezond koolzuurhoudende drankjes.
Volgens mij is het erg slecht voor de tandjes.
Annique krijgt geen bubbels, vind ik niet nodig.
Ik vind ook dat kinderen op die leeftijd nog geen frisdrank hoeven te drinken.
Annique krijgt roosvicee, diksap, ranja , melk en soms wat yogidrink.
Wat ze ook erg lekker vind is het sap van wicky in die grote pakken.
Groetjes Sandra
 
De cola of andere frisdranken raden ze niet zo zeer af voor de bubbels, maar voor de suiker.
Light moet je ook mee oppassen, zeker bij jonge kinderen, want de zoetstoffen zijn ook niet bepaald goed te noemen voor een kind.
Bubbels kunnen sommige kinderen (maar ook volwassenen) soms last van hebben, zeker als je veel ervan drinkt.

Mijn dochter (20 mnd) drinkt thee, water, diksap, melk en als we ergens naar toe gaan nemen we pakjes drinken mee (weinig/geen suiker, weinig calorieen, geen zoetsftoffen)


 
ikke deze dorpsgek is opa van een kleindochter rond de 2,5 jaar lang leve de lol , wat is slecht wat is goed laten we het er op houden dat slecht te veel is en goed dat dat zo nu en dan is , dus kindercola is goed met mate net als alcohol bij volwassenen , en wat is slecht mensen kijk in het rond alles is slecht maar men vergeet te leven , ja ik ben wijs mi\et mijn kleindochter en behoed haar ook voor een aantal dingen maar het onthouden van een aantal dingen is ook niet goed je moet wel kunnen leven maar onthou 1 belangrijk ding , waar TE voor staat is slecht , ook met het idee van ,  ach het kan wel voor een keer extra geven is ook te veel , ze hebben mij ook proberen optevoeden , tot zover is het gelukt maar , kijk goed naar mij en dat kunnen jullie niet (gelukkig) , want ik doe alles wat god verboden heeft maar ik ben echt wel zuinig op mijn kleindochter dus behoed haar wel voor vele dingen maar ook zij moet kunnen leven en ontdekken en opgroeien ervaren (wel in de positieve zin natuurlijk)
 
Terug
Bovenaan