waarom gekozen voor deze naam...

A

Anoniem

Guest
We hebben al eerder zo;n topic gehad maar er zijn nu weer zoveel nieuwe moeders. Dus kom maar op met jullie verhalen.

Ik zal zelf beginnen

Onze zoon heet Nick Bertus Jan
Nick gewoon omdat we het een mooie naam vonden, Bertus is de vader van Jurgen die een half jaar voor de geboorte van Nick is overleden. Dit was voor de moeder van Jurgen dus wel erg emotioneel, Jan is de naam van mijn vader.

Onze dochter heet Tess Jeannette Gerda
Tess hebben we gekozen omdat ik dat al jaren een mooie naam vindt en verder is ze ook vernoemd naar haar oma's

tja waarom babbelaartje...hahahaha nou ik hou van kletsen....mn man vraagt me wel eens of ik mn mond kan houden, klets vaak overal doorheen, journaal enzo. Het kan dan ook niet wachten hahahahaha.
Wordt wel vaak tegen me gezegd dat ik 5 kwartier in een uur lul dus het is wel duidelijk toch?

liefs jen mv mike

De oudste heet Jorick Matthias : Wij hebben gekozen voor Jorick omdat wij dit een hele mooie naam vonden en die op dat moment niet mode gevoelig was. Matthias is een bijbelse naam deze naam is afgeleid van Mattheus.

Voor de jongste hebben we de namen Milan Noël gekozen. Milan omdat ik altijd gezegd heb dat ik een slavische naam wilde voor mijn zoontje en ook omdat ik Nejad heel leuk vond en mijn man dus echt helemaal niks van die naam moest weten dus toen hebben we besloten om Milan Milan te noemen. Noël omdat dit kerstdag betekend en de kindjes die op die dag geboren werden droegen vaak deze naam. Nu is Milan niet op kerst geboren maar wel rond die tijd verwekt. Dus de keus was niet zo heel moeilijk.

Wij hebben ook aan vernoemen gedacht, maar naar mijn vader en schoonvader vernoemen of letters gebruiken van de namen was gewoon geen succes. Het pastte gewoon niet bij de roepnamen.

Groetjes Jolanda

Onze oudste dochter heet Rozemarijn Maxime.
Rozemarijn omdat ik dat heel mooi vind, wel zelf afgekort naar Roos omdat dat lekker klinkt en wat stoerder is, kan ze later zelf kiezen!
Maxime omdat mijn ouders het kindje tijdens de zwangerschap Max noemden en als het een jongetje was geweest zou Max zijn tweede naam zijn + wij vonden Maxime dan wel erg leuk klinken.
Ons prulleke heet Linde Mare, geen speciale reden daarvoor, gewoon mooi.
Wij vinden het leuk dat de meiden een tweede naam hebben maar gebruiken hem niet, nou als ik heel boos ben wel hahahaha.......
Als jongensnaam hadden we 2x Tijn, dat vind ik nog steeds een geweldige naam maar we zijn compleet dus helaas geen Tijn voor ons.

groetjes Daniëlle.

Hahaha Jen, volgens mij bedoelt ze de naam van je kindje en niet je nickname (of ik zit ernaast natuurlijk). Maar om je verhaal heb ik erg gelachen (en dat door het journaal heenkletsen: vraag maar eens aan mijn man hoe irritant dat is haha)

Maar goed de namen van mijn kinderen:

Gijs vonden we allebei een hele leuke stoere jongensnaam en verder is hij vernoemd naar zijn opa's: Gerardus (Ger)  en Willem, 2 mannen die we erg hoog hebben zitten en waar we sterk mee verbonden zijn.

Sophie vond ik al jaren een prachtige naam, daar hoefde ik niet zo lang over na te denken: vrouwelijk, klassiek, zacht maar ook stoer is mijn associatie bij deze naam. Mijn man moest er even aan wennen en vond eerst Isa nog mooier. Maar het werd Sophie en zij is verder vernoemd naar haar oma's Elisabeth en Johanna. Twee sterke vrouwen, waarbij ik altijd denk: al doe ik het maar de helft zo goed als jullie, dan ben ik nog goed bezig...

Liefs
Susan

ps. en Sandra, als je toch je nickname bedoelde (en ik dus niet goed gelezen heb):die spreekt bij mij voor zich haha.

Nou mijn nickname.....onze twee honden heten Sunny en Kyra vandaar sunyra haha...

Maar Yoëll zou eerst Roëll heten omdat ik enigskind ben en mijn vader Roelof heet en eerder altijd Roel werd genoemd...daarom vonden wij het wel heel leuk omdat hij zow trots was dat ie een kleinzoon kreeg om hem een beetje te vernoemen....maar manlief kan helaas geen R. uitspreken hahaha dus is een beetje raar om je eigen kind niet fatsoenlijk te kunnen roepen enzow....

Maar achteraf vind ik Yoëll toch veel leuker en stoerder hahaha

Nou succes meiden met jullie verhaaltjes ik ben benieuwd

Liefs Denise

Hallo,

Onze dochter is gedoopt als Nina Hendrika, 2 namen dus.
Nina is haar roepnaam, gewoon omdat wij dat en leuke naam vonden.
Nina is een lieve en pittige naam.
Hendrika staat erachter omdat dat mijn moeder is en we wilden haar toch ook graag vernoemen dan wel in de doopnaam.

groetjes Jantine

Hiya mommas!

Nou geloof ik al eerder verteld, maar mijn zoon heet Maximus naar aanleiding van de film Gladiator. Het karakter wat Russel Crowe daarin speelt heet zo en mijn man vond het zo'n stoere naam. Aangezien ik een naam voor een meisje had uitgekozen, mocht hij beslissen wat de naam zou zijn voor een jongetje. (haha eerst wilde hij als tweede naam "Aurelius" uitkiezen, maar toen ik daar heel hard om moest lachen heeft ie daar maar van af gezien....pff Maximus Aurelius...gimme a break! voor je het weet is ie Keizer van het Romeinse 'Empire" hahaha)

Toevallig heet de heel jong overleden broer van mijn vader ook Max (wist ik niet van te voren) dus mijn Oma is heel blij met de naam die we gekozen hebben.

Oh en als het de nickname is...nou ja, ik heet dus ilja en woon in New York, niet bepaald "rocketscience" hihihi)

Ajuus, ilja mv Max

Terug
Bovenaan