waarom gekozen voor deze naam...

Nick is nogal duidelijk...

Froukje, daar is mijn man mee gekomen. Van Froukje de Both, vond hij een erg mooie naam, plus hebben we wel wat met Terschelling. Ik vond het een mooie naam, de vraag was of ze er hier in Belgie 'mee weg' konden, maar daar had mijn man schijt aan. Dus ok. Voor een evt. tweede wil ik ook een Friese naam, voor mijn man hoefd dat niet zo, maar ik vind van wel. Discussie dus nog, maar we hebben nog even ;)
Groetjes!!

wat een leuk onderwerp leuk om te lezen dat wel veel kindjes vernoemt zijn.

Als je naar de familie traditie kijkt van mijn vriend had ons zoontje eigenlijk Jaap moeten heten want zo heten al generaties lang de zoon van de eerst gebore zoon volgen jullie het nog ?

Maar helaas voor de familie, hebben wij een naam gekozen die we zelf erg mooi vonden.

Kasper en zijn tweede naam is marius naar mijn opa.

liefs Pauline

Wij waren op zoek naar een korte naam,ivm lange achternaam.
Ik vindt korte namen ook mooi.
We zochten ook een beetje een stoere naam,past ook wel bijj ons.
Mila had ik ooit gehoord op ons dagverblijf en ik vondt hem toen gelijk stoer maar tegelijk ook lief.
Mijn man vondt hem ook wel leuk.we hebben nog bij andere namen gekeken maar kwamen toch steeds terug op deze.ik vindt het best moeilijk namen kiezen..
verder past hij ook goed bij haar andere namen(van oma,s)...alles sloot mooi op elkaar aan zeg maar.
het klinkt lekker.je schrijft het makkelijk en je hoeft niet steeds te vertellen hoe je het moet schrijven.
ben er nog steeds erg blij mee!
groetjes piewie

Mijn nickname, tja, duidelijker kan niet.

Dean heet gewoon Dean. Niet vernoemd, dat paste er totaal niet bij. We vinden het al jaren een mooie naam. Er kwamen gaandeweg nog wat andere namen voorbij, maar het is toch bij Dean gebleven. En we zijn er nog steeds heel blij mee. Gelukkig wordt hij hier goed uitgesproken. Zeeuwen hebben namelijk nog wel eens de neiging om het plat en boers uit te spreken. Iedereen snapt het. En trouwens, z'n achternaam zal hij ook altijd moeten spellen.

groetjes,
Nelly.

Tyche = griekse godin van het geluk.

Maar dit wisten wij eigenlijk niet. Mijn eerste keus voor ons ongeboren kindje was Lea (of Leah). Naar mijn beste vriendinnetje die zo met haar doopletters heet. Maar manlief kende een Lea en dat vond ie zo'n doos.. dus daar ging mijn naam haha.

Toen hadden we Reza. Is het echt maanden geweest. Tot, met 36 weken, mijn man het toch meer op een hondennaam vond lijken. Toen gaf ik het op omdat ik dacht dat we toch een jongen kregen en de jongensnaam hadden we al vanaf het begin.

Toch, voor de zekerheid, maar eens een namenboekje doorgekeken dat we nog hadden liggen en daar zagen we Tyche... We vonden het zo leuk klinken en het pastte echt bij ons.

En ja.. het werd dus toch een meisje. Wat een bijzonder moment vond ik het, om de naam te mogen zeggen. Ze was ook echt een Tyche en geen Lea of Reza haha.

Mijn beste vriendin had ge-googled en zag dus de betekenis. Die dus ook nog eens heel bijzonder is. Ze dacht dat wij dat wel wisten maar niet dus.

Dus wij hebben een Tyche.

Groetjes Kirsten

Hoi Allemaal,
Onze dochter heet Renée:
Het is een Franse naam, die wedergeboorte betekent.
Het was een grote wens van mij om mijn dochter deze naam te geven.
Het is de naam van mijn moeder en mijn tweede naam.
Ik kon natuurlijk heel veel willen, maar mijn man had er natuurlijk net zo veel over te zeggen. Gelukkig vond hij het een hele mooie, maar vooral stoere naam.
Haar doopnamen zijn Elisa en Constance. Elisa is de tweede naam van  d'r peettante Annemiek. Constance komt van haar peetoom Stanny. Stanny is een afkorting van Constant. We hebben dit veranderd naar Constance om er een meisjesnaam van te maken.

Kortom drie generaties Renée.

Groetjes,
Evelien mv Renée

Onze dochter heet Izzaa Babs
Izzaa omdat het zoontje van mijn vriend een naam mocht kiezen, die vond Iza leuk voor een meisje, wij hebben het alleen iets anders gespeld. Babs, de beste vriend van papa vond dat een leuke meisjes naam, als suiker oom vonden we dat leuk om haar dat als 2e naam te geven

Hoi, hoi,

Onze zoon het Jasper Gerrit Jacob.
Jasper vonden wij gewoon een leuke naam.
Gerrit naar mijn schoonvader en Jacob naar mijn vader.

Aniek onze middelste heet voluit:
Aniek Francis Evelien
Aniek vonden wij gewoon een leuke naam.
Francis naar mijn moeder en Evelien naar mijn schoonmoeder.

En dan Mirtjhe onze derde.
Beide opa's en oma's al vernoemd.
Toch wilden wij ook haar 3 namen meegeven.
En het is naar onze tevredenheid gelukt.
Mirthe wederom omdat wij dat een leuke naam vinden.
Henrike naar haar papa en Willemijn naar mij.

Groetjes, Helma.

Terug
Bovenaan