waarom gekozen voor deze naam...

oh niet goed gelezen hahahahaaha
maar ik vond mijn versie ook wel leuk...misschien ook een topic waard hahahahah

Dan maar ff mee doen met de rest hahahahah

Mike heet voluit Michael Ian.
Michael vonden we gewoon mooi, en we wisten dat we dan mike als roepnaam zouden doen. Ian kwam mijn man mee, na heel veel andere namen eerst gehad te hebben.

Het grappige is dat de huidige liturgische kalender van de Rooms-Katholieke Kerk is 29 september de feestdag van de drie aartsengelen Michael, (Hebreeuwse naam met de betekenis ‘wie is als God’) Gabriël en Rafaël. En op 29 sept is mn man jarig hahahahah. Kwamen we achter toen mike er al was hahahahah

Ian is de schotse schrijfwijze van  Johannes = Jaweh (=God) is genadig.
En de 2 naam van mn man is Johannes....ook hier kwamen we pas achter toen mike er al was....hoezo toevallig?

liefs jen mv mike

Merijn hebben we zo genoemd omdat het een afgeleiding is van Marinus en de vader van mijn ex heette zo. Hij overleed toen mijn ex 13 jaar was. We zijn van Marijn, naar Merlijn gegaan en tenslotte werd het Merijn.  In zijn doopnamen zijn ook weer de namen van onze vaders verwerkt. Merijn Marinus Franciscus.

Siebe hebben we zo genoemd omdat  een ex-collega van mij  2 jaar eerder een zoontje kreeg die zo heette. Ik vond dat toen zo'n geweldige naam dat hij altijd in mijn achterhoofd is blijven hangen. Aangezien mijn ex  de doorslag had bij de keuze voor Merijn zijn naam, was ik bij Siebe aan de beurt en was de beslissing zo genomen. Ook bij Siebe zijn  de tweede naam van mijn vader en de  naam van de opa van mijn ex in zijn doopnamen verwerkt. Siebe Laurentius Hubertus.

Mijn nickname! Ik had vroeger een vriendin die Mirjam heette. Destijds werkte ik ergens en had het op zeker moment  met een collega (ook Mirjam)  over namen. Haar vriendin heette  net  als ik en zei noemde haar vriendin altijd Fonske. Ik noemde mijn vriendin altijd Mips en zo ontstond mijn bijnaam dus. Ook mijn zus en zwager gebruiken het vaak als ze me aanspreken. Ik vind het niet eens erg, want ik vind het nog  best een leuke naam!! Hihi. Er was zelfs iemand op het forum in de tijd dat ik zwanger was van Merijn (2004)  die de naam Fonske als potentiële naam op haar lijstje had gezet, hahaha.

Groetjes Fonske.

Ik doe ook even mee:........

De nickname is van onze hond Mik. Hij is de allergekste en liefste hond die snel gecastreerd moet worden hahahahaha. Het eerste kind van het gezin maar het vatte de komst van de kinderen sportief op.

ISA JOANNA
Isa komt van Isa Hoes, kan erom heen draaien...... De naam was heel snel gevonden en wisten meteen dat het goed was. Joanna is mijn oma die is niet meer leeft. Een erg mooie naam en in combinatie prachtig.

MEIKE MARIA
Meike hoorde ik eens en die was blijven hangen. Omdat de  arts een jongentje meende hadden we ook een waanzinnige jongensnaam.
Maria past  goed bij Meike en toevallig heet mijn schoonmoeder ook zo.  

We zeggen keihard dat de kinderen niet vernoemd zijn maar het is wel duidelijk waar de tweede  namen vandaan komen.

Liefs Renske  

Wij hadden geen speciale reden voor de namen Ivar Merlijn

We hebben eigenlijk onze ogen en oren goed de kost gegeven tijdens de zwangerschap en ik liep tegen "Ivar" aan. Toen herinnerde ik me dat ik ooit een hele knappe musicalspeler heb gezien die zo heette en toen vond ik het ook al een mooie naam

dus combi mooie naam, knappe kerel, keus snel gemaakt (dat van die knappe kerel er niet bij vermeld toen ik het Edwin vertelde hahahahahahaha)
Edwin vond het prima, vond het errug leuk dat het een Scandinavische naam is en dus happy ermee

Edwin mocht vervolgende de 2e naam kiezen en kwam met "Merlijn" op de proppen, vond ik helemaal leuk!

We wisten gelukkig dat het een jongetje zou worden, want over een meisjesnaam konden we het echt niet eens worden, we hadden uiteindelijk iets maar absoluut niet naar tevredenheid en hoopten dus gewoon dat de voorspelling zou kloppen whahahahaha!

groetjes Jenneke

Kort verhaal:
Hoorde iemand praten op tv over haar zoontje Kian...is blijven hangen...en nu praat ik ook over mijn zoontje Kian.
Liefs Nelleke

Mn nickname: mn vader (en de rest van de familie nu ook) noemt me altijd Miepje, en ik ben mama, dus vandaar mamamiep.

Nadia: doopnamen: Adriana Theodora. Adriana heet mijn moeder en Theodora betekent Godsgeschenk vonden we erg mooi, en 1 doopnaam vonden we een beetje kaal.

Céline: doopnamen: Cunera Klazina Theodora, naar mn schoonmoeder vernoemd.

Marin: Anthonia Maria Theodora, Mn vader heet Anton, Maria was zijn moeder, waar ik ook naar ben vernoemd.

En alledrie dus Theodora, wat voor ons veel betekenis heeft.

Mijn lieve zoon heet Lucas Alexander.

Ik heb helemaal wezenloos van de winter en ik haat de zomer....Kerst is eigenlijk  mijn favoriete time of the year. Ieder jaar vieren wij kerst en oud en nieuw in Oostenrijk. Lekker in de sneeuw en o zo romantisch..

Lucas is verwekt in de kerstvakantie en wij hebben hem  naar het evangelie van Lucas vernoemd. Het is een mooie naam en in dat evangelie staat het kerstverhaal.

Lucas zijn vader  is een aantal jaren geleden zijn beste vriend verloren door een auto ongeluk en zijn vriend heet Alexander.

Groetjes,

Cynthia

Yoëll Eduard Antonius
Eduard van opa (bert zn vader), Antonius van opa (mijn vader)
En Yoëll hebben we na lang zoeken gevonden.
Bert en zn vader hebben alle twee de voorletters JEA en we wilde wel zoiets, maar niet helemaal hetzelfde. Dus werd het een Y
Alle namen met een Y bij elkaar en daarvan was Yoëll de leukste. Hij komt niet vaak voor en dat wilde we ook niet.

De afgelopen 12 maanden zijn er 2 jongens Yoëll genoemd en jullie kennen ze allebei hahaha!

Tja en mn nickname spreekt voor zich. Ik ben pauline en bert is van mn man.

Terug
Bovenaan