Waarom is een naam verzinnen zo moeilijk???

Hoi meiden,

Ik ben in verwachting van onze tweede en ik vind het heel moeilijk om een leuke naam te verzinnen.

Bij onze eerste (een meisje) wisten we op een gegeven moment dat we dé naam gevonden hadden, geen twijfel mogelijk.

Nu ben ik in verwachting van een jongen en heb ik alle namensites, namenlijsten en verschillende namenwoordenboeken helemaal stukgelezen en er is er niet één die er echt uitspringt.

Al voor we gingen trouwen hadden we het over kindernamen, dus al met al zijn we al bijna 3 jaar aan het verzinnen.  Het helpt ook niet dat mijn man en ik wat jongensnamen betreft helemaal niet op een lijn zitten. Bij onze dochter waren we er zo uit. Nou ja, we gaan maar weer verder verzinnen en discussieren.

Meer mensen bij wie het namen verzinnen zo moeilijk gaat?

Groetjes, Marisa

Ik ken het probleem!
Wij hebben inmiddels 3 dochters, maar meisjesnamen vinden was dan ook nooit een probleem voor ons.
Ben inmiddels zwanger van de 4e en heb wederom een meisjesnaam klaar staan.
Een jongensnaam is echt veel moeilijker!!
Die we voor de andere kids hadden horen we inmiddels veel te veel.
We hadden voor de 1e Lucas, voor de 2e ingekort tot Luke en de 3e zou Levi heten als het een jongetje zou zijn.(Volgens mij hebben wij wat met de letter L!)
Enfin, nu weer een andere naam gevonden voor een jongetje, maar dan ook echt met pijn en moeite...Kan ook totaal geen andere jongensnaam vinden...

Waar hou je van?
Wij houden totaal niet van Amerikaanse namen zoals Jayden en zo, maar van die standaard Nederlandse namen als Thomas en Thijs krijg ik ook de kriebels, klinken zo praktisch, vind daarom Lucas en Luke ook niks meer...
Hoop dat ik je niet voor je hoofd stoot, dat jouw kids niet een naam heeft die ik hierboven afkat!!!

Succes met het zoeken!!
Groetjes Roos.

Hoi,

Dat hoor ik dus van iedereen en wij hadden precies hetzelfde.
We hadden meerdere keren wel een naam, maar die viel dan toch weer af en uiteindelijk hadden we pas 2 dagen voor onze Dylan werd geboren zijn naam gevonden.
Nu zitten we dus weer met hetzelfde probleem. Nu moet het ook nog eens bij een andere naam passen, HELP

een vriendin van mij heeft een zoontje die heet Quinn, die hoor je niet zoveel. misschien een idee voor een van jullie en ik ga ook mijn best maar weer eens doen, hahahah

ik ken het helaas. Het is een beetje zoals kleren kopen: voor meisjes is het allemaal leuk, bijna teveel keus, en voor jongens is het allemaal suf. Voor mijn dochter waren we er ook meteen uit, voor mijn zoon heeft het 9 maanden geduurd (Milo). Nu ben ik weer zwanger, we krijgen weer een jongetje, en ik heb met heel veel pijn en moeite een prachtige naam gevonden die op welgeteld 1 namensite stond. Verder nergens nog gezien en al helemaal nergens gehoord. Hij past ook echt perfect bij de namen van de andere 2 kids.... maar je raadt het al: manlief vindt het niets. Zucht. Wij zijn een gemengd stel en dus is het nog iets moeilijker; de klanken die voor mij normaal zijn zijn voor hem raar. Nog een keer: zucht! Ik heb nog zo'n 18 weken..... :(

schijnbaar zitten we allemaal met hetzelfde probleem. Wij ook.
Voor een meid hadden we meerdere namen die we wel leuk vonden. Maar voor een jongen komen we er niet uit. En je raad het al, wij krijgen ook echt een jongen.
Ik heb de namen van verschillende site bij elkaar gevoegt en daar gaan we nu naar kijken. 1 probleempje : het zijn in totaal 9743 jongensnamen.
We hebben beide een lijst en strepen alle namen weg die we niets vinden en houden dus alleen namen over die we leuk vinden. En dan kijken we welke namen we allebei op onze lijst hebben staan en daar gaan we een keuze uitmaken. Wat een drama he. Het is eigenlijk zielig om zo een naam te kiezen. Hoe leg je dat later uit aan je kindje, hahahaha.
Ik heb me wel voorgenomen om mijn man de laatste beslissing te laten nemen. Ik krijg meestal overal mijn zin in. Nu ook al met de babykamer en zo. Dus wil ik hem de eer geven van de naam.

Nou iedereen heel veel succes met het uitzoeken.

het is idd voor jongen moeilijker dan voor meisje. Onze zoon heet Yoeri en ben weer zwanger van een jongen. De namen die ik in eerste instantie leuk vond, klinken in het nederlands heel anders. Ik hou juist wel van amerikaanse/aparte namen die je niet vaak hoort. Casey vind ik super, maar je spreekt het uit als keessie bah. Ook Sean vind ik heel leuk, maar krijg beetje sjan idee zeg maar. Matthew heb ik ook tijdje in mijn hoofd gehad. We hadden een naam, maar zag van de week een hele mooie en tot nu toe word die hem.

iedereen succes ermee!

oja, voor een meisje hadden we lilly, carly of carmen. (as the world turns heeft leuke namen hahahahahah)

Terug
Bovenaan