Waarom is een naam verzinnen zo moeilijk???

Lastig lastig.. Wij zijn zo makkelijk wat dat betreft... We verwachten de tweede, en waren er weer in mum van tijd uit!

Lotte en Vince
Lotte en Vigo
Lotte en Ed
Lotte en Cas
Lotte en Ben
Lotte en Leon
Lotte en Arne
Lotte en Naud
Lotte en Siebe (of Sieb)
Lotte en Abe (of Abel)
Lotte en Nathan
Lotte en Sam
Lotte en Jesper (of Jasper)
Lotte en Tygo
Lotte en Rohan/Roan
Lotte en Stan
Lotte en Noah
Lotte en Jonas

Succes!!

Hoi Marisa,

Dramatisch he een naam verzinnen. Zoals je weet zijn wij er uit. Over max 3 weken hoor je de naam, misschien vind je het wat.

En verder zou ik wel voor een Nederlandse naam gaan. Wij vinden Joep erg leuk, maar zo heet een zoontje van een vriendin al.
En Jurre, Mark, Koen?

groetjes Maris

Jongensnamen, ja heeeeel lastig!
Meisjesnamen zijn we altijd zo uit, maar een jongensnaam.
De ene naam vond ik mooi, maar manlief niet en andersom. Pppfffff......
Uiteindelijk had ik mijn zoontje in mijn buik al Cas genoemd, tot manlief uit Friesland thuiskomt (was daar voor z'n werk) en hij met de naam Jelle kwam.
Die had ik al eens geopperd toen ik zwanger was van onze dochter, maar toen was dat niks volgens hem.
Maar goed, dat vond ik dus ook een leuke naam. Alleen ik had hem in mijn buik dus al Cas genoemd en was daar al zo aan gewend!
Uiteindelijk is het een weddenschap geworden, hahahahaha!
Het bleek namelijk de naam van een jonge darter te zijn (mijn man dart graag) en ik had gezegd, als hij de finale wint wordt het een Jelle en anders wordt het Cas.
Zo gezegd, zo gedaan, Samen vol spanning naar de wedstrijd gekeken en wat schetst mijn verbazing! Het kereltje wint! Dus manlief had ook gewonnen. hahahahaha!
Nu past zijn naam helemaal bij hem hoor! Dus ben er wel echt blij mee.
Ik heb wel gezegd dat ik bij de volgende de eerste keus heb
Heb helaas net een mk achter de rug, dus was al weer begonnen met verzinnen. Nu even niet bezig met namen, maar zal wel weer een kramp gaan worden vrees ik, als het weer een jochie wordt. Wat mij betreft staat Cas nog steeds op nummer 1.

Groetjes Suus

Hoi Marisa

Ja, lastig he, die namen!
Gelukkig heb je nog even de tijd om er verder over na te denken!

Ik had al vrij snel in de zwangerschap een hele lijst met namen (eigenlijk stiekem al vóór ik zwanger was, haha) en ben op een gegeven moment bij manlief polshoogte gaan nemen van wat hij leuke namen vindt.
Nou, hij was erg snel klaar: DIT vind ik leuk voor een jongen en DAT vind ik leuk voor een meisje!
Euuuhhh... daar stond ik dan met mijn waslijst, haha!

Zijn jongensnaam stond ook op mijn lijstje, dus die wordt het (als het een jongen is, wij weten het geslacht niet) en voor de meisjesnaam waren we er uiteindelijk ook uit..... dachten we...

Maar nu komt de uitgerekende datum wel erg dicht in de buurt.... en begin ik ineens te twijfelen over de jongensnaam (past die wel bij de achternaam?!) en mn mannetje begint ineens weer over de meisjesnaam (hij begint weer over die ene naam die hij voor een meisje leuk vindt).... ppfff.. lastig hoor!!!!

Groetjes, Mickje
(38 weken en 1 dag)

Hahaha, ik heb vd een topic geschreven op het mama oktober 2009 forum.
En ik ben een beetje aan het rondneuzen kom ik deze topic tegen.
Ik lees het stukje van Davina en moest wel erg lachen. Als mijn dochtertje een jongen was geweest had ze Casey geheten, maar nu ik weer zwanger ben wil ik die naam absoluut niet meer en om dezelfde reden die zij geeft. Ik wil niet dat mijn zoontje keessie heet of kees genoemd gaat worden. MIjn dochter heet Chelsey en daar waren we vrijwel meteen over uit. Nu is het wat moeilijker. Ik heb een hele lijst gemaakt en mijn vriend is gaan strepen en heeft er bij de jongensnamen als zowel de meisjesnamen 2 overgehouden. De jongensnamen die er nu nog zijn, zijn Ryan en Sidney. Ik vind Sidney niet zo mooi bij Chelsey dus het wordt waarschijnlijk Ryan.
Bij de meisjesnamen staan er nog Jade en Quincy en ik neig meer naar de naam Jade.
Dus waarschijnlijk worden dat de namen :)
Pfff het is wel moeilijk en ik ga ook niet meer verder kijken voor namen, want dan weet ik het helemaal niet meer. Stiekem hoop ik dat het weer een meisje wordt want ik vind de jongensnamen  niet zo heel mooi. Persoonlijk vind ik Jayden (wel) een hele mooie naam, maar het lijkt wel of iedereen hier in de omgeving hun zoontje zo noemt. Dus die valt al af :)

Terug
Bovenaan