Waarom is een naam verzinnen zo moeilijk???

in dat geval ga ik het jullie nog iets moeilijker maken ;) op deze site is volgens mij echt de grootste keuze aan namen: klik

15184 baby jongensnamen!!!!

en het grappigste is dat mijn favoriete naam NIET tussen deze 15184 namen staat.... wat een keus he!!

Oh oh oh wat herken ik dit!
En dan ben ik niet eens zwanger, haha! Ik heb een dochtertje van 3 jaar.
Ze heet Delani.
Ik hou ook van aparte namen, maar die je zeg maar wel op z ´n nerderlands kan schrijven. (Dus schrijven zoals je het uitspreekt.)
Wij zijn nu al ruim 2 jaar bezig om zwanger te worden van nummer 2 en al al die tijd ben ik druk met het verzinnen van namen. Voor een meisje heb ik er  al wel wat, maar voor een jongen vindt ik het zoooo moeilijk!  
En dan heb ik ook nog allemaal eisen. De eerste letter mag niet met een N, B, D of W beginnen.
Mijn naam begint al met een N, die van mijn man met de B, en die van onze dochter met de D.
De W wil ik al helemaal niet want dan zouden de initialen van ons kind WC zijn... Pffffff ik maak het me eigen ook wel lastig.

Als ik dan een leuke naam heb gevonden ga ik altijd naar http://www.babyinfo.nl/fun/namen/namenteller.asp  en daarop kan ik dan precies zien hoe vaak een bepaalde naam in de afgelopen 10 jaar in Nederland is gegeven. Want ik wil dus een naam die NIET veel voorkomt.

Als iemand nog suggesties voor mij heeft.... (en de naam moet natuurlijk ook bij Delani passen)....

liefs, Nicole

Hallo allemaal,

Ik ben nu in verwachting van de derde en een meisjesnaam was helemaal niet moeilijk!!
Daarintegen, als het een jongen wordt hebben we een probleem, we hebben nu wel meer dan 10.000 namen gezien en er staat niks bij wat we mooi vinden...dik drama!
1 april hebben we de 20 weken echo en dan weten we of we klaar zijn met de naam of dat we echt verder moeten gaan zoeken....

Iedereen veel succes!!!

Groetjes Brechtje

Ik herken het probleem, bij de 1e waren we het tot het moment van de bevaling nog niet eens over de schrijf wijze van de meisjes naam. Gelukkig  kregen we een jongen en over deze naam waren we het wel eens. Wij willen ook graag een naam hebben waar van er straks geen 4 van in de klas zitten. Onze zoon heet Jelte. Nu moeten we weer namen verzinnen wat een opgave. Maar we hebben nog even de tijd.

Groetjes Plat

wat zijn jullie eensgezind  !! nou wij hebben het precies andersom... een jongensnaam hebben we al 3 jaar haha, maar een meisjesnaam vinden wij maar moeilijk!! maar wij vernoemen ook, dus moet je ook nog eens wat van andere namen maken... en we willen dan ook wel zo vernoemen dat je het eruit kan halen, anders vind ik het geen vernoemen!!  

nou sterkte met zoeken.. ja ik kan wel een rij jongensnamen op gaan zetten maar ik weet totaal niet wat jullie leuk vinden... (haha volgens mij weten jullie het zelf ook niet, dat is het probleem dan ook) ik ga het toch maar ff doen, wie weet... hier een rijtje toppers van mij (ik ben voornamelijk meer voor de Nederlandse namen):

Hidde
Wietse
Joucke
Boris
Jeroen
Ralph
Rick
Joost
Jurian
Niek
Floris
Niels
Mark
Daan
Ide (gewoon uitspreken zoals het er staat, is Drents)

mn voorraad is ff uitgeput... als jullie nu opzetten wat jullie zo'n beetje leuk vinden dan kunnen we verder meedenken!

succes!!

hahahaha hier juist een 'probleem'bij het verzinnen van een meisjes naam, bij  me eerste hadde we ook DE naam, maar ook nu hebben we er wel 1 voor een jongen maar nog niet voor een meisje, eigenlijk wel maar ook weer niet het moet natuurlijk goed bij mijn eerste dochter passen (   Sandy) iemand ideeen???????????/ hahahaa

Ik ken de bovengenoemde websites wel en ben nu alle categorieen nog maar een keer allemaal aan het doorlezen. Tja, dan dus maar ruim 15000 namen browsen.

Ons probleem is ook dat mijn man en dochter best wel een Nederlandse naam hebben (dochter heet Lotte) en ook onze achternaam is redelijk Nederlands. Het zou dus raar zijn om echte Engelse naam te geven, zoals bijv. Darryl (ik zeg maar wat). Andere Engelse namen zijn redelijk geintegreerd, zoals Jason en Dylan. Die vind ik dan wel weer kunnen, maar mijn man vindt dat niks.

In onze familie zijn veel jongens en hebben allemaal bijna een echt Nederlandse naam (Mark, Joost, Thijs, enz.) Deze namen willen we niet gebruiken en vallen dus al af. Het is een drama...

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan