Waarom krijgen thuismoeders dat niet?

ok, sorry, dat is wel onaardig van mij.

Je moet iets verdienen om wat te krijgen. Met de toeslag die voor een gedeelte door de werkgever, ondernemer en de overheid wordt betaald, kunnen veel vrouwen tenminste werken.

Andersom is wel raar, je zegt toch ook niet dat je geld wil omdat je je oma een keer in de week een bezoekje brengt?

Tnt, verzorgt wel heel veel mensen van een inkomen en willen ze het hoofd boven water houden met de nieuwe wet dan moeten ze nu iets doen om al die mensen straks nog een salaris te kunnen geven.

En dan heb ik het maar niet over de schuldgevoelens van de werkende moeder. Want reken maar dat die heus niet harteloos zijn!!!

Ik ben het ook wel met jullie eens....
Maarrrrr

Ik kan me Kiekje ook wel een beetje voorstellen....
Ik ben zelf ook thuisblijfmoeder, dus wel een klein beetje bevooroordeeld....
Hoevaak gaat niet de discussie over wat nou beter is voor je kind (zowel privé als door de WHO) en hoe vaak wordt dan niet gezegd dat we te vroeg stoppen met bv en dat we teveel werken.... (we in het algemeen dus..) Waarom krijgen we dan niet een soort van toeslag als we wél het beste willen voor ons kindje en dus thuisblijven, minder verdienen en zelf voor ons kind zorgen? (ik wil overigens niet de werkende moeders afkatten hoor! Ik had er zelf eigenlijk een zullen worden....maar zie het vanuit het standpunt van zowel regering als WHO) Ik snap dus wel waarom het niet zo is, maar eigenlijk vind ik ook wel dat het een beetje vreemd is...

Liefs Annet

Ja Annet, ik vind dat je nu te ver gaat, veel te kort door de bocht . .
haha nee hoor, grapje. (ben een beetje opstandig vandaag)

Maar goed, ik kan dan ook nog wel een kromme discussie aankaarten:
Er wordt gediscussierd over langer zwangerschapsverlof (daar moet dus meer geld voor komen), maar ondertussen krijgt de kraamzorg steeds minder uren (dus daar moet op gekort worden) . . . .
Weet niet wie hierover gaat, maar dat spreekt elkaar een beetje tegen vind ik.

Liefs Nelleke

Ik ben het eens met Kiekje.
Het kdv is gewoon niet mijn ding..
Je hebt zelf voor dit kindje gekozen dus vind ik dat je het zelf moet opvoeden zeg maar.
Ik wil ook geen boze reacties uitlokken van mensen hier.
En ik snap ook dat sommige mensen willen of moeten werken.
Maar dan zou ik persoonlijk liever het geld dat ik aan het kdv uit moet geven bijvoorbeeld aan een oma geven die met liefde 1 of 2 halve dagen op kleinkind oppast.
Maar veel meer dagen zou dit niet moeten zijn vind ik.
Ik zou het echt vreselijk vinden om mijn ukkie zo vaak af te geven aan anderen.

Groetjes Kirsten

Sorry dames,

Er zijn ook mensen die moeten werken, ik ben alleenstaand en zonder werk houden we echt het hoofd niet boven water. Maar ook als ik niet alleenstaand zou zijn zou ik denk ik Tess naar de KDV brengen, gewoon omdat ze het daar reuze leuk vindt en er veel van leert. Ze is een heel sociaal kindje, en ja ik zou best minder willen werken en meer met mijn moppie door brengen, maar het is niet anders. Tess gaat 2 dagen naar het KDV en 2 dagen bij oma (gastouderschap).

Ik vind het best als mensen 100% er willen zijn voor hun kindje, dat is een keuze en het krijgen van toeslag omdat je je kindje naar het KDV brengt vind ik goed, anders is het niet betaalbaar en kan je idd beter thuis blijven.

Geniet van je kindje, dat doe ik ook.

Groeten Nands

Hee meiden....
Ik bedoelde dus juist dat ik niet wilde gaan discussieren over of je wel of niett werkt,,,,,
Ik snap natuurlijk ook dat er ouders zijn die dit wel moeten doen. En mijn complimenten ook voor wie het wel kunnen..zo is het dan ook wel weer.

Ik wil alleen maar zeggen....in de politiek weten ze niet wat ze willen! Ze willen eigenlijk moeders aan het werk hebben, maar leveren aan de andere kant ook kritiek als je dat dan ook doet.... De kwestie bv dus oa. Ik vind dus dat er voor allebei de gevallen een regeling moet zijn! Het is (naar mijn mening) allebei goed toch? Ik bedoel, als je als moeder gewoon werkt, kan een kindje op het kdv leuk spelen=goed. Als je lekker thuis bent, heeft een kindje veel aandacht van zijn/haar mama= ook goed.

Waarom is er dan geen regeling voor moeders die thuis zijn?? En dus geen geld verdienen. Ik bedoel, als je werkt, hou je na het betalen van het kdv (als het goed is) geld over.... Wij niet! Dusss. ik ebn voor een vergoeding.

Liefs Annet
(die eigenlijk helemaal geen tijd heeft...haha. Ga dus meteen weer, maar ben benieuwd naar jullie mening)

Terug
Bovenaan