Waarom krijgen thuismoeders dat niet?

haha bedoelde het zeker niet lullig richting jou
maar bedoelde wel dat iedereen hier wijs genoeg is om 'wijze' teksten te plaatsen, dus in geval niet zulke wijze teksten.... kunnen er reacties komen!
nou onwijze groetjes!

Ik wil toch nog even reageren....
Ik ga het even een klein beetje voor Kiekje opnemen.
Die 170 euro werd genoemd in een ander topic, dus heeft ze niet zelf verzonnen. Bovendien verschilt dat per kopopel, en ik denk dat jij en je man gewoon vrij veel verdienen, waardoor je minder terugkrijgt.
Dan wil ik ook nog even kwijt....als je als moeder twee dagen werkt, verdien je best wel meer dan 170 euro per maand, dus hou je geld over. Je brengt dus je kind weg en krijgt daardoor extra geld te besteden. Wij kiezen ervoor om dat niet te doen en krijgen dus ook niks. Het is dus niet helemaal zoals jij het zegt.....

Bovendien is het zo dat alle werkende mensen betalen voor kinderopvang...dus waarom zouden wij niet het deel van onze mannen mogen krijgen? Jullie krijgen voor allebei, lijkt me terecht, maar mijn man betaalt die belasting ook en wij zien er niks voor terug En ook geen salaris.... (snap je 'm nog?)

Nu wil ik verder niet klagen, want het is mijn eigen keuze om het zo te doen en ik wist terdege dat ik geen geld ging krijgen van de belastingdienst. Ik wil alleen maar duidelijk maken dat ik vind dat Kiekje geen "domme dingen" zegt en dta ik het eigenlijk best een beetje met haar eens ben.....

Liefs Annet

Hai Annet

Snappen doe ik jou nog.
En zoals ik krabbelde, ieder zijn of haar keus.

Heel even, een gemiddelde werkende mams zal van 2 dagen werken per maand gemiddeld 6 a 700 euro overhouden...? Als kdv 600 kost (iets minder.. en die kosten zijn niet meer of minder als je   niet omdat we meer verdienen...) krijg je hiervan max een derde terug als je beiden werkt... is dus 400 over. Heeft mams dus iets van 300 over van de 2 dagen wat ze werkt, dat bedoelde ik te zeggen...
Is even een vlotte berekening.

Liefs

(en jij bent gewoon stiekem al geinformeerd dat ik een rijke stinkerd ben maar laten we dat onder ons 2tjes houden he...

Ahum, ik word niet altijd even goed begrepen, morgen reageer ik erop, zeker op diegene die erg boos op me is en vindt dat ik te kort door de bocht ga.
Ik moet eten maken nu en dan even werken, morgen ben ik echt weer van de partij.
Lief zijn allemaal
X

Terug
Bovenaan