Waarom zitten zoveel mama's zo op die voedings tijden??

Hallo mama's,

Ik ben vandaag precies trotse moeder van mijn 6 weken oude Tymo.
Regeled neem ik een kijkje in het forum om info en ervaringen van andere ervaren moeders te lezen...

Nu valt mij het volgende op,
dat zoveel moeders bezig zijn met de tijden waneer hun kindjes eten. Vooral de mama's die flesvoeding geven.
Ik krijg de indruk dat hun baby's op persee op vaste tijden moeten eten omdat dat dan goed gaat met het tijdschema van mama.........
Moet dit niet anders om?

Ik geef Borstvoeding en geef Tymo eten waneer hij dat aangeeft, dus soms heeft hij 5 voedingen en de andere dag 7. Dit werk prima en ik ga niet op de klok zitten kijken en hem laten wachten tot de vier uren voorbij zijn. Zo'n ritme komt vanzelf, hoemeer daar op hameren hoe slechter het gaat lijkt mij.

Ik denk dat het beter is naar je baby te luisteren, dan naar je eigen tijd schema te kijken.

groetjes denise

Hai denise

Dat heb ik geprobeerd, ik geef overigens ook Bv, tot voor kort volledig, met 1 flesje per dag. Ik heb nog steeds moeite met het ontrafelen van de verschillende huiltjes en loek is bijna 5 maanden. Het zal wel aan mij liggen... het lukt me niet.
Dit geeft zo veel stress voor mij en ik ben al zo'n stresskipje... Ik heb veel meer rust als ik Loek op tijd eten geef en niet wacht tot hij honger heeft. En als hij zich eerder meldt, krijgt hij eerder. Het zijn geen supervaste tijden, maar meer een houvast voor mij. Ik rekt NOOIT. Hij hoeft geen honger te lijden. en ik maak hem zeker nooit wakker voor eten, vind ik echt waanzin.

Groeten
Rosanne

het geven van een fles vergt nou eenmaal wat meer voorbereiding en dus ook planning, vandaar die focus op  tijden.

borst kun je altijd a la minute geven, altijd op temperatuur, gemixt en bij de hand. dus dan volstaat het ook om alleen maar naar je kindje te kijken.

quote: woedel reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-07-2007 11:29:00'));

vergeten: Loek heeft echt meer aan een moeder met minder stress, lijkt me

daar heb je helemaal gelijk in,   ben zelf ook een kipje op dat gebied.

Beste mama's

Wil nog even zeggen ik wil niemand het hoofd stoten, enkel zeggen dat alles wel los loopt.   Dat dat geregel alleen maar meer zorgen geeft.

Hoi,

Ik heb 6 maanden borstvoeding gegeven en ik had ook een soort van schema. Tijden die per dag konden verschillen.
Mijn meisje was (is) zo bescheiden dat ze niet vraagt (huilt) om voeding. En ze had zo'n zuigbehoefte dat ze de hele dag wel op iets sabbelde. Dus gaf ik het maar als ik dacht dat ze honger zou kunnen hebben en daar  zat wel regelmaat in.
Het ging prima. Ze heeft toch ook haar voedingen nodig en 5 uur tussen de voedingen is ook niets.
Dus  hier ging een schemaatje geweldig en die was er puur  voor haar en niet voor mij.  

gr,
Sabine  

Terug
Bovenaan