Wachten wachten en nog eens wachten…

<p>Ik wil benadrukken dat ik niet wil klagen omdat ik al 2 gezonde kinderen heb. maar ik wil heel graag nog een kindje om heel eerlijk te zijn wil ik net zo graag een 3de als ik toentertijd de 1ste wilde. maar het wil maar niet lukken nu alweer in ronde 17. ik ben zo bang dat het net zo lang gaat duren als bij mijn dochter 32 maanden. ik besef dat ik bij mijn zoontje heel vaak geluk heb gehad dat het in ronde 4 al raak was. maar ik kan de teleurstelling elke maand weer steeds moeilijker verdragen en de wanhoop wordt daarmee elke maand groter. </p><p>Zijn er hier vrouwen die na 17 maanden nog spontaan zwanger zijn geworden of heeft er andere iemand tips hoe ik het beste met de steeds groter wordende teleurstelling kan omgaan?</p>

En ik wil niet zeiken maar je hebt goddomme al 2(!) Kinderen. Geniet van wat je wèl hebt. Mijn ouders konden op mij na geen kinderen krijgen en moesten het ook maar met een ipv 3 kinderen doen. Jij hebt er zelfs twee.

@knuffeltjeee: alsjeblieft niet zulke vervelende taal. Girafje bedoelt het goed, en is gewoon toe aan lotgenoten en erkenning. Daar is zo’n vervelende reactie niet voor nodig. Dit helpt jou niet en haar niet 

Wauw Knuffeltje, dit is echt keihard. Ongelooflijk. Als je niks opbouwends te zeggen hebt, doe het dan gewoon niet. Weet jij veel hoeveel pijn dit haar doet? Tegen vrouwen die het moeilijk vinden dat ze een medisch traject in gaan, zeg je toch ook niet: "Wees blij!! In Afrika kan dat niet eens! Zeur niet dat je niet natuurlijk zwanger kan raken!"
Als je issues hebt, uit dat dan niet op deze manier naar iemand die daar helemaal niks mee te maken heeft. Treurig.
@girafje: helaas geen ervaring, maar wil je veel sterkte wensen. Laat je niet weerhouden je angsten en verdriet uit te spreken door mensen die denken je terecht te mogen wijzen.

Ik weet precies hoe je je voelt, hoewel ik nog geen kinderen heb.
Misschien is het fijn om met een psycholoog te gaan praten? Er zijn heel wat oefeningen om je gedachten te buigen. In plaats van dat je denkt dat je graag een derde wil, dat je gewoon heel blij kan zijn met de 2 die je al hebt (of in mijn geval, mijn man :'D )

Terug
Bovenaan