Wachten wachten en nog eens wachten…

Hii girafje, 
Wat ontzettend rot dat het niet wilt lukken. Elke maand is een teleurstelling of het nou de eerste of de 17e ronde is alleen word het veel moeilijker om er iedere maand met de teleurstelling om te moeten gaan.
Ben je al eens bij de huisarts geweest? Aangezien het 32 rondes heeft geduurd bij je dochter en nu weer zolang? Ik denk wel dat zij jou het beste momenteel kunnen helpen.
Ik snap dat je gezegend ben met je eerste 2 kinderen maar aangezien het al zolang heeft geduurd bij de eerste weet je ook hoeveel geluk en liefde je hebt gekregen. En de wens na een 2e is dan uiteindelijk ook net zo groot en een 3e.
Ik heb het idee dat je er veel behoefte aan hebt om erover te praten. Hier voor kun je ook bij een huisarts terecht en die kan je ook verder helpen als het nodig zou zijn. 
Voor nu zou ik zeggen geniet lekker van je kinderen en dat je dat ook gelukt is na 32 rondes. Hoe heb je het toen gedaan? Maar het is je gelukt!! 
Ik wil heel veel succes en sterkte toewensen! 

Ik heb 2 meiden en bij beide was het in ronde 2 al raak, dus ik kan er niet over mee praten.. maar ik snap je heel goed! Ik wil ook heel graag nog een 3e kindje in de toekomst en zou ook zo ongelukkig zijn als dat niet zou lukken of als de 3e er niet komt.. ook al heb ik er al 2! Tuurlijk ben ik daar heel gezegend mee, maar na de 2e heb ik het zwanger zijn/bevallen/de babytijd nog niet afgesloten. Ik zou dat bij een 3e allemaal nóg bewuster mee willen maken omdat het dan wel echt de laatste is. 
Dus geen ervaring maar ik snap goed wat je bedoeld. Dat je er al 2 hebt betekent niet dat de wens voor een 3e minder sterk is. 
Hopelijk is het gauw raak! Succes!

Ik heb 2 meiden en bij beide was het in ronde 2 al raak, dus ik kan er niet over mee praten.. maar ik snap je heel goed! Ik wil ook heel graag nog een 3e kindje in de toekomst en zou ook zo ongelukkig zijn als dat niet zou lukken of als de 3e er niet komt.. ook al heb ik er al 2! Tuurlijk ben ik daar heel gezegend mee, maar na de 2e heb ik het zwanger zijn/bevallen/de babytijd nog niet afgesloten. Ik zou dat bij een 3e allemaal nóg bewuster mee willen maken omdat het dan wel echt de laatste is. 
Dus geen ervaring maar ik snap goed wat je bedoeld. Dat je er al 2 hebt betekent niet dat de wens voor een 3e minder sterk is. 
Hopelijk is het gauw raak! Succes!

Hoi girafje,
Wat vervelend dat het nog niet is gelukt.. Ik ben zelf al 2.5 jaar voor een 1e bezig en dat is ook enorm frustrerend. Zeker als ze in het ziekenhuis geen reden kunnen vinden.. Wat bij mij heel erg heeft geholpen is accepteren dat ik misschien nooit zwanger zal worden hoe hard het ook is. Sinds ik daar wat meer mee bezig ben geweest heb ik wat meer rust. Wat knuffeltje zei kwam wat bot over maar stellen die nog helemaal geen kindjes hebben die denken natuurlijk huh je hebt al 2 prachtige gezonde kinderen, wat wil je nog meer?! Ik snap je helemaal en de wens voor een 3e is niet minder sterk maar misschien met de tijd kun je het in perspectief zetten en komt die 3e dan is dat geweldig en zo niet dan extra genieten van wat je al hebt ?

Helemaal waar Jillla, het lijkt mij ook 1000x erger als zwanger worden helemaal niet lukt. Dat is niet te vergelijken met de wens voor een 3e kindje, ook al is die wens niet minder oprecht. Ik denk dat we idd zeer dankbaar mogen zijn als we al 1 of 2 gezonde kindjes hebben en ook onze zegeningen daarin mogen zien en daar elke dag van moeten genieten.
Als er hier nooit een 3e mag komen zou ik dat oprechr verdrietig vinden maar ben ik ook dolblij en gelukkig met mijn 2 kindjes en is dat ook voldoende. 
Ik hoop oprecht dar her iedereen snel gegund is om zwanger te raken, zeker van een 1e kindje. Want ook al blijft het dan misschien altijd bij 1 kindje, het maakt je wel mama en dat is het mooiste wat er is

Daarom begin ik mijn verhaal ook dat ik mezelf niet wil vergelijken met iemand die helemaal geen kinderen kan krijgen en dat ik zeer dankbaar ben voor de 2 schatjes die ik al heb mogen krijgen 

Ik ken zowel Girafje als Knuffeltjeeeee uit een van de langste draadjes op dit forum. Die gaat nl over als t wat langer duurt (gemiddeld zijn de dames daar vaak al een jaar of langer bezig). Ik snap waar de reactie van Knuffeltjeeeee dus vandaan komt. Is misschien geen politiek correcte reactie en zeker niet aardig, maar ik heb er begrip voor! Dus Huismus en BabyTweeOnTheWay, zoals jullie Knuffeltjeeee's reactie bekritiseren, vind ik ook júllie reactie richting Knuffeltjeeee behoorlijk overtrokken. Lees eerst eens even iemands postings voordat je zo'n reactie geeft!! En voordat iemand over mij gaat vallen: inmiddels al 20 rondes verder (oorzaak gevonden hoor!) en ga in juni met ICSI beginnen. Ik vind t rete irritant als mensen aangeven dat ik t gewoon moet loslaten en dan gebeurt t vast!
Girafje, enorm frustrerend voor je dat het je nog niet is gelukt om een derde kindje te krijgen! Ik zou vooral genieten van de twee kindjes die je hebt (wat een rijkdom!) en verder idd langsgaan bij de huisarts voor een doorverwijzing of tenminste bij een psycholoog. Zo kun je in ieder geval je gevoelens kwijt. Als t niet zomaar lukt dan voelt dat aan alsof er iemand dood is en dat is heel zwaar, weet ik uit eigen ervaring. Met een professional is het soms prettiger praten dan met lotgenoten, zeker als jij in tegenstelling tot anderen al kinderen hebt ? als een lotgenote dan een slechte dag heeft, dan kun je weleens een straffe reactie krijgen. Ook kan een professional je helpen met het vinden van een coping mechanisme. Succes!

Terug
Bovenaan