Wachtweek IVF/ICSI

<p>Hey allemaal,</p><p>Ik vroeg me af of er andere lotgenoten zijn die in een wachtweek zitten. Zo kunnen we elkaar zo nu en dan misschien wat steunen. </p><p>Donderdag 21-4 heb ik mijn 1ste punctie gehad, 6 eitjes waren goed. De punctie zelf viel reuzen mee gelukkig. Vervolgend heb ik vandaag zondag 24-4 mijn 1ste terug plaatsing gehad. Helaas waren het het uiteindelijk van de 6 maar 5 overgebleven en 1 een embryo geworden. Vond het wel jammer maar na 5 jaar proberen was dit al iets heel moois. </p><p>Ik ben in de ogen van de artsen ‘lastig’ omdat het moeilijk is te stimuleren. Ze hebben een hele andere schema aangehouden dit keer “clomid + gonal f schema ivf/icsi”. Met geluk na 5 jaar onze eerste punctie dus. </p><p>De arts vertelde me dat ik pas 9 mei mag gaan testen maar dat is dan 15 dagen later? En ik lees overal op internet dat het eigenlijk al wat eerder kan? </p><p>Zijn er mensen die ervaring hier mee hebben ook met de clomid+gonal f schema? </p><p>Groetjes,</p><p>Selin xx</p>

Hi Selin,

Heb zelf inderdaad ervaring met gonal f..en de wachtweken. Artsen geven 15 dagen aan om te testen,maar zelf testte ik altijd eerder. Komt ook omdat de embryo al vaak uit meerdere cellen bestaat en daardoor ouder is dan bij een " gewone bevruchting". Wens je veel sterkte en blijf hoop houden. Het is zwaar en al helemaal als je 5 jaar al erop hebt zitten.

Succes
Karo

Hoi selinx
Qua schema maken de wachtweken niet heel veel uit. Die zijn voor elk schema volgens mij hetzelfde. Zelf tot nu toe menopur/decap of fyremadel gehad. Aankokende ronde voor het eerst een combinatie van menopur +gonal f /fyremadel.