Wachtweek IVF/ICSI

<p>Hey allemaal,</p><p>Ik vroeg me af of er andere lotgenoten zijn die in een wachtweek zitten. Zo kunnen we elkaar zo nu en dan misschien wat steunen. </p><p>Donderdag 21-4 heb ik mijn 1ste punctie gehad, 6 eitjes waren goed. De punctie zelf viel reuzen mee gelukkig. Vervolgend heb ik vandaag zondag 24-4 mijn 1ste terug plaatsing gehad. Helaas waren het het uiteindelijk van de 6 maar 5 overgebleven en 1 een embryo geworden. Vond het wel jammer maar na 5 jaar proberen was dit al iets heel moois. </p><p>Ik ben in de ogen van de artsen ‘lastig’ omdat het moeilijk is te stimuleren. Ze hebben een hele andere schema aangehouden dit keer “clomid + gonal f schema ivf/icsi”. Met geluk na 5 jaar onze eerste punctie dus. </p><p>De arts vertelde me dat ik pas 9 mei mag gaan testen maar dat is dan 15 dagen later? En ik lees overal op internet dat het eigenlijk al wat eerder kan? </p><p>Zijn er mensen die ervaring hier mee hebben ook met de clomid+gonal f schema? </p><p>Groetjes,</p><p>Selin xx</p>

Hi Selin,

Heb zelf inderdaad ervaring met gonal f..en de wachtweken. Artsen geven 15 dagen aan om te testen,maar zelf testte ik altijd eerder. Komt ook omdat de embryo al vaak uit meerdere cellen bestaat en daardoor ouder is dan bij een " gewone bevruchting". Wens je veel sterkte en blijf hoop houden. Het is zwaar en al helemaal als je 5 jaar al erop hebt zitten.

Succes
Karo

Hoi selinx
Qua schema maken de wachtweken niet heel veel uit. Die zijn voor elk schema volgens mij hetzelfde. Zelf tot nu toe menopur/decap of fyremadel gehad. Aankokende ronde voor het eerst een combinatie van menopur +gonal f /fyremadel.
Voor jou nu Ik neem aan dat het nu een verse terugplaatsing is geweest en je dus ook ovitrelle/pregnyl hebt moeten zetten voor de punctie. Hierdoor moet je dus ook weer niet te vroeg testen met de kans op een valse positieve test door die hormonen. Ik testte vaak wel al ietsje eerder om te zien of die hormonen uit mn systeem waren. Ik testte zelf op de NOD dag berekend van de punctie (eisprong) dus net een paar dagen eerder. Succes met deze verschrikkelijke wachtweken.

Hi Karo & Zwinda,
Dat worden inderdaad twee zwaren weken, klopt het was een verse terugplaatsing. 
En inderdaad moest pregnyl gebruiken. 

Probeer het wel zo veel mogelijk los te laten, maar heb sinds de tp last van mn buik, steken vooral aan mn rechter kant. maar zal wel normaal zijn denk ik. 

Hii selinx,
Ik zit ook in mijn wachtweken, 2e week is net ingegaan en ik vind het ontzettend zwaar om geduld op te brengen. Op 14-4 heb ik mijn 2e punctie gehad en 17-4 de terugplaatsing, uit de eerste punctie had ik 3 embryo's waarvan 1 bbz is ontstaan, toch maar gestart met de 2e poging. Daarbij 6 eitjes en bij mij ook maar 2 embryo's. Dat maakt deze wachtweken extra zwaar, omdat ik zo hoop dat het goed gaat. Anders komt poging 3 al heel snel om de hoek. 
Hopenlijk komt er bij jou uit die ene embryo een goede zwangerschap! 
Zelf menopur gehad en ik mag 3 mei testen, 16dgn na tp. Vorige keren heb ik zelf 2 dan eerder getest omdat ik gewoon niet langer kan wachten.

Gr Susan

Hii Susan,
Ooh wat spannend! Gelukkig hoef je nog maar paar daagjes te wachtten gelukkig. Het is je gegund, ik zal voor je duimen dat het dit keer raak is! 

Heb jij last gehad van buikkrampen na de tp? 

Hii selinx, 
Nee niet specifiek, maar van al dat wachten weet ik niet wat ik wel en niet voel. Bij alles wat ik voel denk ik... zou het zo zijn maar tegelijkertijd durf ik niet te hopen.
Had jij wel last van buikkrampen? Hoe voel je je?

Hii hii,
hier precies het zelfde had me zogenaamd voorgenomen om het los te laten nou tis niet gelukt.
ik heb al vanaf het moment van de tp steken in mn buik en vanaf vandaag ook last van lage rugpijn. Zelfs dat ik er wakker van werd, ook nog is zere borsten. 

hoe gaat het bij jou? 

Terug
Bovenaan