Wanneer 2e kindje?

<p>Hoi Dames,</p><p>Heel benieuwd wanneer je eventueel met een 2e zwangerschap wil starten/gaan proberen beginnen!? </p>

Gelijk na het herstel van de keizersnede omdat het bij mij langer duurt voordat ik zwanger ben en ik een klein leeftijdsverschil wil. Als ik geen keizersnede had gehad na 6 weken weer 

Hier was ik na 13 maanden weer zwanger. 21 Maanden leeftijdsverschil tussen mijn dochters. Nu is de jongste 10 maanden en ik vind het prachtig zo, maar ook hard werken. Al denk ik dat als ze een half jaar later pas geboren zou zijn, het ook hard werken zou zijn. Je legt je neer bij het leeftijdsverschil,  of er nou 14 maanden of 3 jaar tussen zit. Overal zitten voor- en nadelen aan. Het is voor iedereen heel persoonlijk hoe je hierin staat en je weet niet ook of je een moeilijke of makkelijk baby krijgt..
Al wilde ik de eerste 10 maanden na mijn eerste bevalling echt nog niet denken aan een baby..  Maar ineens ging het kriebelen en het was al snel raak.
Wij willen graag nog een 3e kindje, maar daar wachten we bewust wel mee tot de oudste 4 jaar is. Ik wil echt geen 3 kindjes onder de 4 jaar!

Wij willen dit najaar beginnen, ons zoontje is in de zomer jarig en willen dat ook voor een tweede kindje. Zelf ben ik in februari jarig en heb dit nooit zo leuk gevonden, omdat het altijd koud is en vaak rotweer. 

Wij wachten nog even. Zoontje is nu 10 maanden, had altijd bedacht dat ik (als het zou lukken) een klein leeftijdsverschil wilde, maar daar ben ik dit jaar van terug gekomen ;). Wij wachten denk ik nog 2 jaar, maar omdat het ook niet zooo strak te plannen is verwacht ik dat we misschien over anderhalf jaar ofzo weer zouden beginnen met proberen.

En ja, ik probeer het ook wel een beetje te plannen qua seizoen,  voor zover dat mogelijk is natuurlijk. Mijn oudste is van 1 oktober, de jongste van 30 juli. Voor een derde kindje zou ik toch graag een mei-augustus baby krijgen, liever in de zomer verlof dan in de winter. Ik vond het vorig jaar heerlijk, verlof in de zomer. Lekker elke dag naar het zwembad met mn oudste dochter, zo fijn!! Maandenlang verlof in de winter met nog 1 of 2 kinderen in huis heeft niet mijn voorkeur.

Wij zijn begonnen toen de oudste net 1 was. Heb het geluk dat ik nog elke keer binnen 1 poging zwanger ben. Helaas eindigde dat in een miskraam. Daarna meteen weer zwanger, waardoor er 25 maanden tussen mijn meisjes zit. Vind het wel pittig, de eerste maanden en snap dat mensen er langer tussen willen laten zitten. Maar voor de meiden zelf is het wel erg leuk

Toen mijn oudste dochter 6 maanden was, was ik weer zwanger. Dit werd helaas een miskraam. 1,5 maand daarna was ik weer zwanger en nu zitten er tussen mijn 2 dochters 16 maanden. Vrij pittig maar het is wel te doen!

Terug
Bovenaan