Wanneer 2e kindje?

Toen m'n dochtertje 16 maanden was werd ik weer zwanger. Ze is straks 2 jaar als de baby geboren wordt. Toen ze ongeveer 10 maanden was begon het weer een beetje te kriebelen en nadat ze 1 jaar was geworden begonnen voor de 2e. 

Ik beval van nummer 2 als mijn dochter 2 wordt (ben dezelfde week uitgerekend). Ik wil 3 of 4 kinderen maar wil nooit meer zwanger zijn met een kindje dat nog zo jong is, afhankelijk is en weinig begrijpt. Het is zó zwaar om zwanger te zijn met zo'n jonkie erbij. Nou heb ik serieuze bekkeninstabiliteit, dus dat maakt het extra zwaar. Maar nummer 3 komt bij ons pas als de jongste naar de basisschool gaat. Nu is dat voor mij makkelijk praten aangezien ik nu pas 29 ben. Ik kan me voorstellen dat het anders is als je al 35 bent.

Hier een zoontje van 10 maanden. Wens is er voor een 2e kindje. Voor de eerste in het ziekenhuis terecht gekomen en toen pcos geconstateerd. Denk dat er wel weer hulp bij nodig is voor een 2e kindje. 

Nientje 

Dank voor jullie reactie! 
Hier een kindje van 8 maanden, en af en toe begint het ook wel te kriebelen, anderzijds kan ik me goed voorstellen dat het dan een stuk drukker wordt. We hebben nu een makkelijk kind, en mijn vriend begon er zelf over dat het hem ook leuk lijkt.. ik zit nog in de twijfel modus of we er nu al voor gaan.. je weet ook niet hoelang het gaat duren om weer zwanger te mogen worden, 

Dochter bijna 8 maanden en ben nu 6 weken zwanger. We waren er nog niet mee bezig maar de wens was er wel. Het was een verassing 
Vind het wel spannend gezien ze erg dicht op elkaar zitten. Maar later is dat natuurlijk hardstikke leuk

Ik wou altijd zo'n 2 jaar tussen mijn kindjes hebben zitten. Dus toen mijn zoontje 1 was, gestopt met de pil. Toen duurde het 3 maanden voordat mijn cyclus weer begon. Uiteindelijk heeft het iets minder dan 2 jaar geduurd voordat ik weer zwanger was. (Wel 2 miskramen in het eerste jaar gehad, en na de 2de miskraam heeft het bijna een jaar geduurd). 
Mijn zoontje is straks ruim 3,5, en ik moet zeggen ik vind het een heerlijk idee dat ik straks maar 1 kind in de luiers heb, en dat de oudste dan al zelfstandig dingen kan en zichzelf ook lekker kan vermaken.

Voor zowel dicht op elkaar als wat verder gespreid geldt dat er voor en nadelen aan zitten

Hier een dochter van 18 maanden en 27 weken zwanger. Onze kindjes schelen dus straks 21 maanden en dat lijkt ons super. Toen onze dochter 1 werd er voorgegaan en meteen raak. Ik voel mezelf super en vind deze zwangerschap zeker niet zwaarder dan toen ik nog geen kind had rondlopen. 

Terug
Bovenaan