wanneer 2e?

Wanneer zouden jullie beginnen aan een 2e kindje?
wat is jullie idee van het ideale leeftijdsverschil tussen 2 kindjes?

Mensen die al een 2 kindjes hebben, mogen natuurlijk ook reageren. Graag zelfs.
Vinden jullie het druk met 2? en is het de ideale leeftijdsverschil achteraf gebleken?

bedankt.

Ik denk over twee jaar ofzo. Dan is het verschil niet zo groot (voor de kids wel zo leuk). Maar ik heb nu m'n handen vol aan deze. Moet er nog niet aan denken dat ik nu hierbij nog een pasgeboren babietje te verzorgen had. Hoewel, je roeit met de riemen die je hebt, maar ideaal lijkt me anders. Maar de tweede schijnt niet voor een dubbele drukte te zorgen. (zoals mijn moeder altijd zei/zegt: er kan er altijd ééntje bij)
Liefs Phira

Wij zijn er ook nog niet helemaal uit. Ik wil graag volgende maand al aan een 2e beginnen, (dan is het een half jaar geleden dat ik mijn keizersnee heb gehad.) want ik wil niet dat er teveel leeftijdsverschil is tussen Roos en haar broertje of zusje. Mijn man wacht nog liever even. Ik denk ook wel dat het heel druk gaat zijn, maar dan hebben ze ook iets aan elkaar. Mijn broer is 3 jaar jonger dan mij en ik vind het zelf toch een heel verschil. Zolang wil ik niet wachten!
Het gaat er natuurlijk ook nog om of het allemaal wel lukt. Stel je voor dat het 2 jaar duurt voordat het een keer raak is, daar mag je niet van uit gaan, maar toch.
Mijn vriendin is nu ook 7 maanden zwanger van haar 2e, haar 1e kindje is nu 10 maanden. Toen ze ons 7 maanden geleden vertelden dat ze zwanger was, verklaarden we hun voor gek, maar nu is  het bij ons ook al echt aan het kriebelen. Ik heb zelf het gevoel dat ik het nu allemaal wel aankan, ok je bent wel heel moe, maar de liefde die je terug krijgt geeft zoveel energie!!

Nou, dit is misschien niet echt het antwoord waar je op zat te wachten, maar misschien heb je er iets aan.

Veel groetjes en suc6!!

Helga mv Roos

Ik denk erover om aan een tweede te beginnen wanneer Hjerre 9 maanden is....Omdat (zeggen ze) je lichaam weer ' hersteld'   is en ik anderhalf jaar wel leuk vind tussen twee kindjes. ( als het natuurlijk mag lukken want het blijft een wonder)

Groetjes Hanneke en Hjerre van zeseneenhalvemaand

Wij willen er ook geen jaaaaren tussen hebben maar merel is pas 5 maanden nu en ik heb nog lang mijn figuur niet terug. (flinke buik nogsteeds)
Eerst maar eens een beetje mezelf worden en dan over een jaartje/ander half jaar op voor de 2de!

Moet wel zeggen dat als ik zwangere vrouwen zie het ook wel kriebelt...

Ik werd (niet gepland) zwanger van Milo toen Lior 7 maanden was. Er is een heel groot voordeel maar ook een heel groot nadeel aan een klein verschil tussen 2 kleintjes! Het grote voordeel is natuurlijk dat ze ontzettend leuk met elkaar kunnen spelen straks. Lior is nu nog maar 20 maanden maar al zo lief voor haar broertje! De kinderen van haar leeftijd op de creche  denken toch nog dat Milo een pop is en bij haar wordt het er met de paplepel ingegoten. Het grote GROTE nadeel is dat het ONGELOVELIJK zwaar is. Onderschat het niet. Ik heb vaak gehoord dat van 0 naar 1 kind wennen is en dat van 1 naar 2 veel zwaarder is, en dat is echt waar. Wel schijnt het zo dat als je er al 2 hebt, de 3e er dan makkelijk 'bij kan'. Nogmaals, onderschat het  niet. De eerste zal echt one-on-one quality time met beide ouders moeten hebben en als je een huilbaby  krijgt zoals Milo wil je iedereen soms wel wat aandoen en vergeet je de eerste een beetje. Wij zijn er gelukkig subtiel op gewezen door Lior's gedrag in de creche en oplettende creche-leidsters en hebben radicaal onze opvoeding veranderd.
Wij hadden in NL helemaal geen hulp, echt nul, dus als je wel wat hulp hebt is het al anders. Daarbij kwam ook nog eens dat Lior pas kon lopen toen ze 16 maanden was!  Krap een maand  voor de geboorte. Wat is de kans,  dat maakt  het niet makkelijker.  
Ok, ik zal ook nog even wat positiefs zeggen want het klinkt alsof ik er niks aan vind  Het is fantastisch en het wordt makkelijker. Je bent dan wel in een keer uit de luiers als je uit de babytijd bent en het is fantastisch om de kinderen samen op te laten groeien. Laat ik het zo zeggen: mijn man en ik willen graag in totaal 4 kinderen.... over een jaar of 6/7
Stephanie

Hoi,

Voor zover ik het nu kan bekijken en voor zover je het kunt plannen, is Marin onze laatste.
We hebben nu 3 prachtige dochters.
Mijn man vindt 3 zowiezo wel genoeg, maar ik twijfel nog erg.
Zeg nooit nooit. Ik ben ook pas 27 en m'n man 26, dus wat dat betreft hebben we de tijd nog wel om er over na te denken.

Tussen onze meiden zit elke keer 3 jaar. Ik had ze liever dichter op elkaar gehad (max. 2 jaar verschil), maar ik heb beide keren tussendoor een miskraam gehad. Zoals iemand al zei: "je hebt het niet allemaal zelf voor het zeggen"

Op zich is het leeftijdsverschil nu wel handig hoor! De oudste wordt in april 7, en de middelste 4. Ze zijn echt heel zelfstandig, dus ik hoef hen weinig te helpen met douchen, eten, aankleden  enz. Da's wel weer een voordeel. En als de middelste straks in april naar school ga, heb ik volop tijd om van Marin te genieten!

Liefs Annemarie

Ps: het blijft toch altijd een persoonlijke keuze vind ik, als jij en je partner klaar zijn voor een 2e, dan zou ik er gewoon voor gaan!

Moet eerlijk zeggen dat ik nog niet echt bezig ben met een 2e. Wil net als veel andere moeders eerst even genieten (en nog wennen) aan de 1e. Zou wel een paar jaar ertussen willen hebben, want het lijkt me gewoon wat makkelijker voor jezelf als je 1e kind al een beetje zelfstandig is (voor hoever je dat kan zeggen) voordat je een 2e krijgt.

Het lijkt me wel leuk voor Jasper als hij een zusje of broertje krijgt, maar wanneer dat mag gebeuren is nog een grote vraag!

Groet,
Jacqueline

Terug
Bovenaan