wanneer 2e?

Hoi.
Ons gezin is met twee mooie meiden compleet, je weet maar nooit maar ik denk dat we wel met z'n viertjes blijven.
Linde is nu 4 mnden en Roos wordt in april 4 jaar. Best wel wat leeftijdverschil dus, wij wilden na Roos niet al te snel aan een tweede beginnen (ik kreeg al stress bij het idee alleen heb dan ook veel respect voor mensen die wel twee van die kleintjes hebben,maar zij liever dan ik).Toen we helemaal toe waren aan een tweede was ik al snel weer zwanger maar kreeg helaas 2x een miskraam met ongeveer 12 weken.
Dus je hebt het absoluut niet zelf in de hand.
Nu zie ik ook veel voordelen van het leeftijdverschil, Roos kan heerlijk zelf spelen als ik met Linde bezig ben en vind het ook heel leuk om te helpen.
En als Roos straks naar school gaat heb ik weer tijd om er voor Linde te zijn, net als toen Roos klein was.En dat vind ik een heel fijn idee.
Maar ik zou zeggen doe wat jezelf prettig lijkt en kijk niet te veel naar wat anderen vinden het is tenslotte jullie leven en jou lijf.

Groetjes Danielle.

Bedankt voor jullie reactie's.
Tja je weet nooit hoe het natuurlijk gaat lopen.
Plannen gaat toch niet. Ik had altijd het ideale leeftijdsverschil van 4 jaar ertussen, maar omdat mijn man al wat ouder is, wil ik niet zolang wachten.
Het heeft allebei z'n voor en nadelen. Maar ik ben full-time moeder. En mijn (schoon)ouders zijn nu nog allebei gezond en willen eventueel vast wel een keertje oppassen of wat dan ook.
Ik mis het zwanger zijn gewoon enorm, misschien is dat het probleem wel. Ik heb een enorme slaperd, dus veel tijd over. En een schoonzus die nu zwanger is.
Misschien als ze straks meer wakker is dat het verlangen wel minder wordt.

Hoi,

Yenna was 2 jaar en 2 maanden toen haar broertje Yari werd geboren, ik vind dit een super leeftijd verschil. Wij hebben altijd gezegd,( voor zover je daar iets over te zeggen hebt )  we willen minimaal 2 jaar verschil tussen de 2 kids.

Leek me gewoon fijn omdat de eerste al wat zelfstandig is, Yenna is een hele snelle dame voor haar leeftijd, Ze is lichamelijk snel en ook kon ze al heel vroeg heel veel praten, zelf uit en aankleden, was voor haar 2,5 jaar dag en nacht zindelijk.

Maar ik zeg niet dat het altijd heel makkelijk is. Als Yari 's nachts kwam was het toch Yenna die 's ochtends om 7.00 uur riep, mam ik ben wakker.
Dus na Yari zijn fles nog ff lekker mijn bed induiken dat is er niet meer bij....

Maar ik vind het echt geweldig hoe die 2 op elkaar reageren, geniet er elke dag weer van, maar zoals eerder is geschreven geloof ik, ik vind de stap  van 1 naar 2 kinderen zwaarder dan van " niks " naar 1 kind.

Groetjes Marina

Hoi,

Toevallig hebben we het er vandaag nog over gehad.
Op zich is het lastig om in de toekomst te kijken en iets te "plannen". Het komt hoe het komt en gaat zoals het gaat..

Maar tegen oktober/november dit jaar willen we gaan proberen er een broertje of zusje voor Kay erbij te krijgen. Tegen de tijd (mocht het allemaal lukken en goed gaan) dat de tweede geboren gaat worden is Kay dan bijna 2,5 jaar oud.

Dit vinden we zelf een mooi leeftijds verschil.
Zoveel scheelde ik ook met mijn broer en hebben het altijd heel leuk samen gehad met spelen, maar later ook met uit gaan etc..

Esmé mv kay

Hoi,
Als het aan mijn man ligt komt er snel een tweede.
Maar ik heb er nog even geen behoefte aan.
Ik geniet nog heerlijk van de eerste nu bijna 6 maanden.
Van de zomer willen we wel een derde verdieping op ons huis laten zetten voor een extra kamer dus een tweede komt er wel maar als Danique 3 jaar is gaan we weer eens kijken of ik zwanger kan raken ik vind dat wel een mooie leeftijd ertussen 3 a 4 jaar.
Ik wil de eerste uit de luiers hebben en goed kunnen lopen anders ben je zo aan het schouwen met twee kinderen.
Zo heb ik het nu in mijn hoofd maar misschien gaat het wel eerder kriebelen hoor als we eenmaal die ruimte hebben...
groetjes Kim.

Hoi,

Ik ben 03-08-06 bevallen van Lotte en zijn sinds 2 maanden weer bezig zeg maaar voor een 2e het lijkt me helemaal heerlijk en ik kan niet wachten.
Mijn zusje en ik schelen ook anderhalf jaar en nu hebben we heel veel aan elkaar.
Ik ben overtijd dus spannend ik hoop dat het raak is.
Het wordt wel lastig en druk, maar goed dat went natuurlijk.
Volgens mij wordt het gewoon genieten.

Groetjes,

Lilian mv Lotte 23 weken

Tussen onze jongens zit 5 jaar verschil,een hele bewuste keus,heb er nooit spijt van gehad.
Iedereen is anders maar voor ons was het duidelijk dat er na Giovanni(de oudste dus)niet zo snel een baby bij kwam.
Wij hebben 5 jaar enorm van de oudste kunnen genieten en hem opgevoed zoals wij dat willen,hij is heel makkelijk,ook altijd geweest,nu weet ik natuurlijk niet of dat komt omdat we alle tijd hadden om hem op te voeden,maar ik denk wel dat het 'makkelijker' gaat als je er alle tijd voor hebt,dan wanneer je twee kindjes zo dicht op elkaar hebt waarvan een veel aandacht nodig heeft,zoals in de peutertijd en dan nog een baby erbij.
Giovanni gaat overdag naar school en dan heb ik alle tijd voor Delano,heerlijk.
Ik zeg ook;petje af voor moeders die de kindjes wel heel dicht op elkaar hebben,als ik dat zie bij vriendinnen....pffffffff.Maar goed,zoals ik al zei,iedereen is anders.
Daarbij vind ik het ook een voordeel dat Giovanni snapt dat Delano een baby is,en er dus heel voorzichtig mee is,hij is echt stapelgek met zijn kleine broertje,en apetrots!
Groetjes Tanja

Hi dames,
Mijn man wilde al een tweede toen de hechtingen er nog in zaten, bij wijze van dan.
Mij maakt het eigenlijk niet uit, ik geniet toch wel, of ik nu twee jaar wacht of wanneer ik gelijk weer zwanger ben.
Ik heb zo'n makkelijk kindje en ze is altijd tevreden, misschien dat het wel anders zou zijn wanneer ze een huilbaby was geweest.
Ik vind mijn meisje alweer echt groot(bijna vier maanden). Raar hè?!
Als ik naar pasgeborene kijk denk ik wow, die is klein zo is de mijne niet meer.
Ik vind het ook heel gezellig om de hele dag te knuffelen enzo, dus een nieuwe baby is altijd welkom. Ik gebruik geen voorbehoedsmiddelen, geef borstvoeding, maar dat wil ook niet altijd wat zeggen. Ik merk het vanzelf wel. Soms meen ik wel dat ik zwanger ben, heb zo'n raar gevoel bij m'n schaambeen en ook de hele tijd zo'n ongesteldheidsgevoel.
Ik zal volgende week eens een testje halen.
Wij willen er vijf, is gezellig.
ik ben 24 dus heb nog wel effe te gaan en hoop echt dat ik nog een keer zwanger mag worden. Het is toch wel echt een wonder hoor.
X

Terug
Bovenaan