Wanneer baby naar eigen kamer en in ledikantje

Na 2,5 maand ongeveer, toen hij niet meer in zijn wiegje kon omdat hij te groot was geworden. En toen in één keer over, eigenlijk geen problemen mee ervaren. 

Met 2 maanden ongeveer. We hebben eerst de wieg in zijn eigen kamertje gezet en toen dat prima ging, hem in z'n ledikantje gelegd. Eigenlijk sliep hij daarin meteen beter dan in de wieg. 

Al vanaf de kraamweek smiddags een tukkie in zijn grote bedje en pas na 8 weken ging hij over na zijn eigen kamer.  Dit ging gelijk goed! Wij hadden rust en sliepen beter. We hadden toen ook geen nacht voeding meer.

Hier half jaar en ze ligt nog steeds bij ons. Maar is dan ook nog steeds minimaal 20x wakker per nacht. Vindt het wel prettig zo. Ledikantje voelt zo groot alleen wiegje wordt te klein. Had het plan eerste halve jaar bij ons op de kamer te houden maar denk dat het wat langer wordt. Ze wil ook echt niet naar haar eigen kamer. 
Zou het doen wanneer jij er ook aan toe bent. Ik zou zelf kiezen wanneer er doorgeslapen wordt. (Wild dus zelf echt niet elk halve uur er heen lopen)

Ik geloof met een week of 12, toen hij wat beter begon door te slapen. Wij hebben hem eerst een paar dagen overdag laten wennen door hem alvast in het ledikantje te leggen, ipv in de co-sleeper op onze kamer. Dat vond hij prima, dus al snel ook 's avonds gedaan. Vanaf dat moment ook geen enkele nachtvoeding meer hoeven geven (hij is nu ruim 6 maanden)!

Ik heb nooit gebruik gemaakt van een wieg maar het normale ledikant op onze kamer gehad. Vanaf 6 mnd ongeveer naar de eigen kamer. Kids kwamen zeker nog tot 6 mnd voor een nachtvoeding (BV) dus vond het voor mezelf juist veel te onrustig om ze op de eigen kamer te leggen.

Dus die overgang hoef ik me niet echt druk om te maken blijkbaar! Ga het dan morgen overdag eens proberen, alleen, hij slaapt eigenlijk nooit overdag (hazenslaapjes) dus weet niet echt of ik merk of hij het prima vindt of niet haha. Kamertje is zo dicht bij de onze dat we toch wel alles horen en het niet echt een opgave is om erheen te lopen. Sterker nog, we verschonen wel altijd op zn kamer dus misschien is het zelfs een verbetering! 

Terug
Bovenaan